Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Pastry's corsa GSI c20xe [update Gesperd, vliegwiel en
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 mei 2009 om 14:27 #17468670
goed bezig man
snel ding:wors:wors11 mei 2009 om 15:17 #17468671origineel gepost door geert666
Netjes!
Doe maar veel oefenen,vooral als het nat is!
Is wel snel,maar ook heel gevaarlijk zo n corsa met 180pk!180 pk zal wel meevalen toch?
Ik zal na het afstellen eens gaan banken.11 mei 2009 om 15:25 #17468672freek zijn nokkenassen + freek zijn chip en je hebt als extra die lexmaul nog!
zal wel lukken11 mei 2009 om 16:19 #17468673Freek zijn nokkenassen zijn hier al beland geert :jerry
wij zijn eigenlijk gelijk kwa setup nu! ben benieuwd op de strip!:thumbup
ps. had mijnes zaterdag nog ff gewogen op de weegbrug op mn werk. 800kg :mad:
11 mei 2009 om 16:27 #17468674maar we hebben wel dezelfde maat.. :D
oja @ sw ik heb die kerel nog gebeld.. 200 voor het afstellen 75 extra voor het banken.. helaas geen discount…:agentking:
12 mei 2009 om 08:17 #17468675Ben je er dit jaar dan bij op Oschersleben om de 201 meter te rijden of te showen?
Ik ben er in ieder geval!
12 mei 2009 om 08:53 #17468676origineel gepost door max
Ben je er dit jaar dan bij op Oschersleben om de 201 meter te rijden of te showen?Ik ben er in ieder geval!
Ik ben nog hevig aan het twijfelen max, vorig jaar werd ik derde met S&S, daar was ik wel blij mee. Vooral nu ik weet dat er 2 geduchte concurenten niet meedoen. :D
Aan de andere kant heb ik erg zin om met de corsa te gaan en lekker te sprinten.
Het enige is dat ik nog niet zo technisch ben. Dus mocht iets stuk rijden dan kan ik dat niet fixen. Ik moet ook nog wat spare parts zoeken asje etc.Hoe doen jullie dat? Op de traller? :D
21 juni 2009 om 17:05 #17468677Kleine update,
Ik heb me laten verleiden tot andere velgjes voor de corsa. Het zijn de oude velgen van David Verburg
Het zijn GT velgjes voor 7,5J en achter 8J de banden zijn 195-45-14″
De kleur is iets paarser maar het past echt mooi bij mijn corsa.
Ik heb wel bumpstops nodig want achter loopt hij soms rechts iets aan, in iedergeval wel met 4 velgen een krik en een gereedsschaps koffer.
21 juni 2009 om 17:18 #17468678:o dat staat echt uber goed :wors
Ik vind hem erg mooi, maar hopelijk gaan we hem volgende week nog sneller maken ;)
Hoe gaat het met de andere motorkap en achterklep ?
21 juni 2009 om 17:51 #17468679Wielen staan hem echt goed…maar die sideskirts…kan echt niet :O
Heb hem in assen gezien vanaf de tribune….dat zag er echt heel vreemd uit:jerry22 juni 2009 om 04:02 #17468680Ja die skirts gaan er zeker af. Volgende week vakantie…. Maar de vorige eigenaar heeft ze geschroef en gekit… Zit lekker vast.
22 juni 2009 om 10:57 #17468681Als de skirts eraf zijn, issie af! :wub
22 juni 2009 om 11:37 #17468682origineel gepost door corsaagsi
Als de skirts eraf zijn, issie af! :wubhelemaal mee eens!
die wielen zijn echt een mooie update! :wors
gr jeroen
22 juni 2009 om 14:08 #17468683ziet er zeker goed uit danny!
27 juni 2009 om 09:10 #17468684dikke corsa
alleen ff dat plastic fntastic spul eraf en je bent het heertje
oja pak ook je vering ff aan dan ga je nog iets sneller op de strip want nu is het niet optimaal27 juni 2009 om 09:51 #17468685en hoe ervaar jij rijden met een lexmaul?
27 juni 2009 om 10:10 #17468686heééérlijk .. is het niet om het vermogen, is het zeker om het geluid… :wub
29 juli 2009 om 10:02 #17468687in de loop der tijd heb ik weer wat leuke onderdeeltjes verzameld. Vandaag heb ik 560 km gereden op wat goodies op te halen.
-reservere setje gsi assen
-4-1 spruitstuk (die al onder een corsa heeft gezeten)
-reserve c20xe compleet met bak, aanbouwdelen en sfi vervanger.-verder had ik al eerder een lichter vliegwiel 3,5 kg op de kop getikt.
nog een nieuwe goody
gisteren 28 juli 2009 was het zover, mijn 4-1 spruitstuk werd samen met mijn bastuck gemonteerd…
Een dag van te voren had ik het spruitstuk al ingewikkeld met hitteband.Toch een klein verslag.
Om 10.00 arriveerde ik in Wuustwezel om bij Jürgen (alias Dér Püffmaister)
Nadat we het oude spruitstuk en uilaat hebben verwijderd konden we gaan passen.
Gelukkig hoefde we alleen maar de stabilisatorstang te verwijderen.
Na wat slijpen aan het spruitstuk ging het 4-1 spruitstuk er aardig makkelijk in. Omdat de opening voor de lambdasensor verkeerd zat moest er gecustomised worden.
Jurgen sleep het besvestigings ook uit de oude spruit stuk. Omdat de corsa vol met bochten en draaien zat en de dure bastuck hier niet voor was voorbereid, besloot Jurgen om de leistung iets meer op te voeren en direcht de groep aan het spruitstuk te lassen.
Met ingenieuze bochtjes werd de uitlaat precies onder de corsa geplaatst.
om 15.30 waren we klaar. Het resulataat een percies op maat gemaakt 4-1 spruitstuk met groep A in 1 lijn.
Het monment supreme was daar het starten. Het geluid was zoals verwacht niet echt zacht. Door de vochtige hitteband was er veel rook en een geur van ge BBQ de ananas.
Na even warm lopen was ff test rijden. Het resultaat vond ik duidelijk te merken. Hij pakt veel feller op rond de 3000-5000 toeren. Bij 5000-6500 toeren, krijg je echt een stoot in je rug.
Gelukkig valt het geluid enigsinds mee als ik 120 in zijn 5 rijd.
tijdens het proefrijden had ik gelijk want ik wilde net het gas open trekken toen de politie er aan kwam.
verder zit ik stevig te denken om een vrijprogrameerbaar systheem aan te schaffen.
Het systeem waar ik mijn oog op heb laten vallen is het Vems systheem aangeboden door deze heren:
http://www.dp-engineering.nl/Vorige week ben ik eens polshoogte gaan nemen bij het bedrijf om zo te kijken hoe de Vems werkt.
ik ben danig onder de indruk van de mogelijkheden.
Er zijn een aantal grote voordelen:
* je meer kan afstellen dan met een chip op maat.
* je hebt zelf inzicht en kan evt zelf dingen wijzigen
* het kan op elke c20xe worden aangesloten, dus als je een andere wagen hebt kan je hem meenemen.
* Het is dus niet per setup gebonden wat bij een chip wel is.daarin tegen is het zeker niet goedkoop… dus ff afwegen. Want ik was eigenlijk alleen van plan om dit jaar te leren sprinten…. :P
29 juli 2009 om 10:15 #17468688Mooi je moet die koppelingsplaat eerst op dat vliegwiel monteren met de drukgroep,en dan kijken hoe ver de drukgroep ingedrukt word.
Komt nogal nauw met die kevlar platen!!Ja en vooral uitkijken met politie met die c20xe
29 juli 2009 om 10:42 #17468689Lekker bezig danny! ben benieuwd wat deze setup zo gaat geven!
ga je hem nog laten banken voor je er iets programeerbaars op zet?
wanneer is de eerst volgende sprint?
29 juli 2009 om 11:14 #17468690@ Geert misschien dat ik nog ga voor een complete sachs set en daarmee direct het vliegwiel laat balanceren.
@ SW ik denk dat bitburg de volgende is…
29 juli 2009 om 12:33 #17468691Zo’n geveerde 6 puck plaat is nog goed te rijden hoor. ik heb zelf dan een ongeveerde en dat is met wegrijden dan af en toe iets heftiger maar nog te doen…
Kijk toch of je de motorrubbers volgiet met PU want anders is de kans erg groot dat je uitlaat binnenkort scheurt daar er geen flexibel stuk tussen gezet is.
Verder erg leuk bezig hoor!!!
29 juli 2009 om 18:53 #17468692@ Pastry, ik heb nog wel PU rubber in vloeibare vorm thuis staan.
29 juli 2009 om 19:50 #17468693ik neem het mee als we het project koppeling aanpakken :D Bedankt voor de info iedergeval :)
1 augustus 2009 om 14:37 #17468694echt een ontzettend dikke corsa! hij is precies goed, laag en rete snel!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.