Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Pastra's GT/e opknapproject
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 december 2009 om 21:24 #17570635
Die kees ziet ook overal handel in he:jerry:jerry:jerry
24 december 2009 om 17:53 #17570636Hé Pastra, leuk dat je je Manta gaat opknappen.
Rij ik niet meer alleen door het dorp met mijn Manta B.
Bij Kees schiet het nog niet zo op met aankoop van een B. :):)Bijgaand als herinnering een wat grotere foto van de mijne, kan je zien hoe die moet worden… :P:P:P
24 december 2009 om 17:56 #17570637@pastra tuurlijk! haha ik kom nog wel ff een keer kijken hoe groot de schade is onder t plaatwerk.
sorry heb nog niet een gezien waarvan ik dacht JA dat is m
en ik zit nog met die Astra die ik eigenlijk wel kwijt wil onderhand:cry
25 december 2009 om 20:40 #17570638@ Kees: het gaat je aller zins meevallen, geloof me maar;)
Heb weer een vraagje, heb er nu een 5-bak inzitten, aan de 2.0s, maar heb interesse in de 2.6 die hier aangeboden word, is de bak hier ook geschikt voor?
En zit er aan te denken een short-shift systeem op te zetten tzt, maar de pook zit per direct in de bak, dus dat zal niet gaan denk ik???
25 december 2009 om 22:57 #17570639De manta 5-bak is sterk genoeg voor een 2.6, een 8 inch koppeling zal die 150 pk ook wel kunnen houden, maar een 8,5 inch van een gt/e of gsi is beter.
Een nog sterkere is die van een Ascona of Rekord diesel (9 inch) die zaten ook in de Commodore 2.8 en zo, is de grootste 4 bouts koppeling maar intussen lastig te vinden.
http://www.manta-b.de is een interessante site voor de zespitter ombouwers.25 december 2009 om 23:01 #17570640Net bracht iemand mij net gigantisch aan het twijfelen.
2.4 erin hangen, dus omkeuren zo gebeurt, of de 2.6 van hier opt forum.Een 2.4 heeft niet zo bar veel vermogen, maar schijnt goed kietelbaar te zijn. Ik weet het niet meer…
Er moet wel wat vermogen uit kunnen komen voor op het circuit…25 december 2009 om 23:05 #17570641Voor op het circuit ben je beter met een snelle 4 cilinder, zespitter wordt nogal zwaar in de neus, is ook wel veel aan te doen met de juiste veren en stabilisators.
Eeen 2.4 is over de 200 pk te krijgen en dan is ie nog steeds betrouwbaar en ook op straat goed te rijden.25 december 2009 om 23:07 #17570642Dus toch het vertrouwde advies van JS-400 opvolgen:jerry
Hij heeft ook aangeboden te willen helpen met inbouw, maar het kietelen zal eerst dus met een chip moeten gebeuren denk ik? Of eerst natuurlijk andere nokkenas
26 december 2009 om 13:03 #17570643Chip?? in een CIH??? Carburateurs van minstens 45mm, veel compressie, ruige nokkenas van 290-300 graden en een echte groep-A uitlaat zo voer je een cih op…….. chips, die zijn om op te eten :D
26 december 2009 om 13:32 #175706442.4 heeft toch computer er aan hangen:P dat is wat ik nog herinner uit een gesprek met iemand…
Heb nu groep N eronder zitten…Maar enig idee waar ik tegen die tijd de RUIGE nokkenas vandaan ga halen??:jerry
26 december 2009 om 13:33 #17570645origineel gepost door Dolmans
Hé Pastra, leuk dat je je Manta gaat opknappen.
Rij ik niet meer alleen door het dorp met mijn Manta B.
Bij Kees schiet het nog niet zo op met aankoop van een B. :):)Bijgaand als herinnering een wat grotere foto van de mijne, kan je zien hoe die moet worden… :P:P:P
Die ken ik wel Mr. Dolmans haha, met Opel-winterplan uitvoerig bekeken bij de dealer:jerry en vaak te spotten bij t zwembad:wors
26 december 2009 om 14:35 #17570646origineel gepost door Pastra
@ Kees: het gaat je aller zins meevallen, geloof me maar;)Heb weer een vraagje, heb er nu een 5-bak inzitten, aan de 2.0s, maar heb interesse in de 2.6 die hier aangeboden word, is de bak hier ook geschikt voor?
En zit er aan te denken een short-shift systeem op te zetten tzt, maar de pook zit per direct in de bak, dus dat zal niet gaan denk ik???
daarom wil wel es kijken;) sms maar een keer van de week als je er bent dan kom ik wel es langs
26 december 2009 om 16:12 #17570647origineel gepost door Pastra
2.4 heeft toch computer er aan hangen:P dat is wat ik nog herinner uit een gesprek met iemand…
Heb nu groep N eronder zitten…Maar enig idee waar ik tegen die tijd de RUIGE nokkenas vandaan ga halen??:jerry
In een Omega hangt er een Motronic aan, maar met chippen is er geen winst te halen.
Groep N is te dun voor een getunede 2.4
Nokkenas kun je bv. bij Biesheuvel halen de Kent OP244 is een hele geschikte voor een 2.4 trekkracht onderin én toeren draaien doet ie er ook heel goed mee……..
Injectieverhaal vergeten en carbs er op king:26 december 2009 om 20:32 #17570648@ Opelkees:
Woensdag ben ik er als het goed is de hele dag, samen met Arjan met de Calibra aan de gang, maar je kan gewoon langskomen, de manta staat er naast haha, en de koffie staat klaar:wors
@ Keesjr:
Heb bij biesheuvel gekeken, maar ik kan niet meer vinden dan nokkenas tandwielen. Zie nergens snelle nokken….
Maarja, eerst ooit de 2.4 erin lepelen. Ik kan niet gelijk een paar 1000 euri missen om het blok op vol vermogen te krijgen. Dat zal stapsgewijs moeten, aangezien de Calibra ook nog af moet.
27 december 2009 om 19:47 #17570649origineel gepost door Pastra
@ Opelkees:Woensdag ben ik er als het goed is de hele dag, samen met Arjan met de Calibra aan de gang, maar je kan gewoon langskomen, de manta staat er naast haha, en de koffie staat klaar.
@Pastra:
Is ergens in Zeewolde, toch? Lijkt me leuk om ook te komen kijken woensdag. Ook je Calibra eens bewonderen.
Als je het goed vind, tenminste. Doe dan per u2u me het adres maar.
Wil ook wel koekje meenemen voor bij de koffie! :PJohn
27 december 2009 om 22:50 #17570650Woensdag avond gaat em nie worden;) Dinsdag wel haha…plannen zijn woensdagavond verandert. Maar je bent welkom John!!! op zeker…De calibra staat onder een hoes:D stofvrij, maar haal voor jullie het doek er wel vanaf.
Gr.
Patje28 december 2009 om 15:49 #17570651origineel gepost door Keesjr
Chip?? in een CIH??? Carburateurs van minstens 45mm, veel compressie, ruige nokkenas van 290-300 graden en een echte groep-A uitlaat zo voer je een cih op…….. chips, die zijn om op te eten :Dhahaha
das duidelijke taal:jerry
28 december 2009 om 19:30 #17570652origineel gepost door Pastra
Woensdag avond gaat em nie worden;) Dinsdag wel haha…plannen zijn woensdagavond verandert. Maar je bent welkom John!!! op zeker…De calibra staat onder een hoes:D stofvrij, maar haal voor jullie het doek er wel vanaf.Gr.
PatjeOk. Je hebt u2u.
30 december 2009 om 08:25 #17570653Hé Patrick,
Heb je project nu live gezien. Leuk!
Ben jaloers op je klusruimte.
Calibra was ook een mooie kar!
Succes met de Manta. Hopelijk weer snel op de weg. Dan met Manta van Kees erbij weer 3 Manta’s in het dorp :thumbup:thumbupgr
John2 januari 2010 om 19:28 #17570654Ja, ik ben zeer gelukkig met de klusloods:D Anders was ik nooit aan de manta en calibra kunnen beginnen.
Heb een foto reportage van de uitbouw gemaakt/laten maken:
Dus dan begin je met het demonteren van de meeste delen van het blok, en alle slangen en kabels losmaken van het motorblok.
Daarna een sterke ketting, touw of in dit geval een spanband.
Omdat er in de loods nog geen motortakel is(er is maar 1 gek daar die een motor wisselt), gebruiken we een:
Na de spanband goed vastgemaakt te hebben aan het blok, vastmaken aan de lepels van de heftruck
Met behulp van Paul(Matador), Arjan(Juffer1), en Kees(Opelkees) beginnen met takelen.
Blok op een pallet plaatsen:
Resultaat: een mooi en leeg motorruim :luv
Nabespreken en overleggen met Arjan en Kees over de plannen en wat er nog moet gebeuren:
Tsja, na ‘dancing on ice’ en dancing with the stars’ is er: dancing in a manta:
Zoals bij velen misschien bekend doe ik het rustig aan. Wil naast een ander blok ook de manta opknappen en alleen gebruiken bij mooi weer en misschien dus voor het circuit/sprint, dus technisch MOET alles goed zijn.
2 januari 2010 om 19:45 #17570655genoeg te doen heb ik al wel gezien:P
succes ermee
2 januari 2010 om 20:50 #17570656Als ik je bel, gelijk ophangen haha…
3 januari 2010 om 10:56 #17570657handug sonne heftruuk.
super hoor, hulp van mede forummers :thumbup
goed bezig heren.mooie ruimte daar pastra :thumbup
3 januari 2010 om 11:54 #17570658wel lekker ruw zo met de heftruck de motor er uit halen
maar waarom halen velle de spruit stukken er af ?
laat meestal alles zitten ook met inbouw weer makelijker3 januari 2010 om 12:39 #17570659heb de laatste keer ook een blok en bak met heftruck eruit gehaald:D
maar haal nooit het spruitstuk er af
is ook nergens voor nodig kost enkel tijd -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.