Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Pastra's GT/e opknapproject
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2009 om 20:29 #17215239
Hallo mede-mantarijders,
Aangezien het in het mantadeel op prijs gesteld word een projecttopic te maken ga ik dat hier ook doen. Ik heb ook al genoeg vragen klaarstaan, maar eerst wat historie:hmmz
Afgelopen zomer kocht ik dus mijn eerste oldtimer.
Vind het al jaren de oudjes van opel het mooiste, sinds ik auto rijd helemaal. Jarenlang durfde ik het niet aan om er 1 te kopen, heb diverse ‘moderne’ opels gehad(nu nog 2).Het is een Manta B1, bouwjaar 1981, een GT/e.
Ik heb er de hele zomer heerlijk van kunnen genieten ondanks dat er een 2.0s blok op LPG in ligt.
Sinds ik de auto heb zaten er al genoeg plannen in mijn hoofd. In oktober is alleen mijn koppeling geklapt, en daarom heb ik besloten om de manta uit elkaar te halen, compleet op te knappen en op een andere manier klaar te maken. Het is voor mij de eerste keer dat ik zoiets grondig ga aanpakken, daarom doe ik het rustig aan:vertagHet is de bedoeling dat de buitenkant zo blijft als hij nu is, maar met de gevoelige delen opgeknapt, en een verse Monacablauw kleurtje.
Ook komt er een ander blok in, of een 2.4 4 cilinder, of een 2.6 6 cilinder. De binnenkant word zo goed als kaal, 2 kuipjes erin met 4-puntgordels en dashboard:PDe auto gaat alleen vooral in de loods staan, en met lekker weer naar buiten. En misschien dat ik met de Manta het circuit opduik.
Zal z.s.m. wat foto’s plaatsen hoe de manta er nu bij staat, ben al begonnen met strippen…
En dan nu mijn eerste vraag:
Hoe kan ik de deuren verwijderen bij een B1. Het lijkt er namelijk op dat de bovenste pen niet er helemaal uit kan gaan. Dan komt hij denk ik tegen de deur aan. Dus ik vraag het ff voordat ik iets sloop.Hoe gaat dat dan??
Foto’s zal ik z.s.m. plaatsen.
Gr.
Pastra19 december 2009 om 20:32 #17570611met een deur pen trekker
bovenste gaat er naar onder uit
onderste naar boven
effe inspuiten met kruip olie dag van te voren helpt veel19 december 2009 om 20:35 #17570612Ah mooi weer ene Manta die op wordt geknapt. Stond deze ook op de meeting begin oktober in Amersfoort?
Trouwens, het is een ’81 GT/e met een B2-kit erop ofzo? Of is deze van de overgang?
Iig succes!
19 december 2009 om 21:02 #17570613Deze stond inderdaad op Amersfoort. Vrijwel aan het begin onder de parkeergarage.
Een deurpentrekker, hoe ga ik daar aan komen:hmmz
19 december 2009 om 21:09 #17570614effe lenen of kopen
pennetjes kosten paar euro bij oa brezan als je zelf even staaf ijzer pakt gat in boordt moet het ook lukken19 december 2009 om 21:37 #17570615die pennen worden wel vervangen inderdaad. Maar hoe die stomme dingen eruit gaan word dus nog ff een uitdaging
19 december 2009 om 21:49 #17570616nee ik bedoel de pennetjes om de deur pennen er uit te halen
soort draad eind met moertje er op
20 december 2009 om 08:14 #17570617als je naar de brezan of wat dan ook gaat moet je vragen om de midlock OP25
dat zijn die penne trekkers kosten iets van 1,25 pst geloof ik
de slag beugel is wel wat duurder ,maar wat je ook doen kunt is de pennen goed in spuiten met kruip olie
dat paar dagen herhalen
dan een penne trekker halen (OP25)
en dan simpel met een griptang er uit tikken
is mij ook de laatste keer zonder problemen gelukt20 december 2009 om 09:26 #17570618Als het een echte B1 GT/E is zou ik hem helemaal orgineel maken. Er zijn er niet zoveel meer van over helaas…
20 december 2009 om 11:37 #17570619Het is een originele, alleen is er 2 jaar terug een downgrade-blok ingelegd voor het LPG rijden.
20 december 2009 om 12:34 #17570620:o wat lees ik hier… staat er nog een gt/e in de steigers?
:hmmz maar als ik het goed begrijp komt deze niet helemaal
orgineel onder de steigers van dan.wel orgineel maar toch ook niet:vertag
nou ja, in iedergeval wens ik je een goede tijd toe gt/e
gr een andere GT/E uut de krim:)
20 december 2009 om 12:46 #17570621dit is er een met b2 bumpers
is het wel een GTE op kenteken pat?
in ieder geval je hebt er nog zat aan te doen haha
20 december 2009 om 14:34 #17570622voorbumpert was wel GT/e toch??
Ik zal de kentekenpapieren er eens op nakijken als ik weer in de loods ben.
En ik heb er zat aan te doen, en hopelijk komt hij ooit af:jerryEn ff bij brezan die deurdingen bestellen.
@opelkees: je weet vast wel of er nog spul te bestellen is voor de manta bij jullie op de zaak.20 december 2009 om 16:43 #17570623deurpennen kun je gewoon van Astra F gebruiken liggen op vooraad kosten 1,50 ofzo
verder kunnen we je aan weinig helpen
voorbumper is volgens mij gewoon b2 post anders eens wat foto’s:kewlpics
20 december 2009 om 16:53 #17570624B1 GT/e is origineel zo:
Maar een ’81 heeft zwarte bumpers, zoals de mijne
20 december 2009 om 17:00 #17570625Jep net as OpelKees al zei,, deurpennen heb ik van de zomer ook nog kunnen krijgen bij broekhuis..:)
Ik ga dit project volgen!!:wors
20 december 2009 om 17:15 #17570626succes met opknappe maar is dit wel een echte gte of gewoon een 2.0s:angel
20 december 2009 om 17:48 #17570627in essen had je zo een setje kunnen kopen man:P
20 december 2009 om 18:34 #17570628origineel gepost door Stender
B1 GT/e is origineel zo:Maar een ’81 heeft zwarte bumpers, zoals de mijne
Foto doet het niet, maar dat achterbumpertTJE bij mij is meegespoten, en de voorbumper schijnt van een GSI(correct me if i’m wrong) te komen. Kees weet dat wel.
Morgen ben ik hopelijk weer in de loods, kan ik de papieren even nakijken.
20 december 2009 om 21:56 #17570629Die bedoel ik dus :kewlpics
20 december 2009 om 22:39 #17570630:wub
20 december 2009 om 23:45 #17570631Dan gaat hem dat niet worden, haha, de voorbumper is vervangen door 1 waar knippers en mistlampen inzitten boven elkaar.
20 december 2009 om 23:47 #17570632Hierbij nog wat foto’s van voordat ik begon met strippen:
21 december 2009 om 20:08 #17570633deurpen trekker hebben wij wel
21 december 2009 om 20:45 #17570634huurprijs nader te bepalen:jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.