past een Z20LEH blok in een Zafira A (Z20LET)

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) past een Z20LEH blok in een Zafira A (Z20LET)

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #18171422
    Haasje17
    Moderator
      Lid sinds:
      8 September 2009

      F23 is vele Malé beter dan de m32

      #18171423
      NoFear1696
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 May 2012

        @opc-adrijver wrote:

        De auto is al getuned tot 250 pk.
        Ik neem aan dat de ecu tuning te niet wordt gedaan als er een mapping wordt ingezet voor een LEH blok.

        Is het dan zinnig om voor een LEH te gaan?

        met de orginele ecu van de leh gaat hij niet draaien..de astra H OPC werkt met cambus wat niet samen gaat met de electronica van de Let

        bij mij kwam er met een ecu, met standaard software van de let al dik 220 pk uit. met fase 1voor de let zal je al snel over de 250pk gaan

        #18171424
        opc-adrijver
          Lid sinds:
          4 January 2011

          @NoFear1696 wrote:

          @opc-adrijver wrote:

          De auto is al getuned tot 250 pk.
          Ik neem aan dat de ecu tuning te niet wordt gedaan als er een mapping wordt ingezet voor een LEH blok.

          Is het dan zinnig om voor een LEH te gaan?

          met de orginele ecu van de leh gaat hij niet draaien..de astra H OPC werkt met cambus wat niet samen gaat met de electronica van de Let

          bij mij kwam er met een ecu, met standaard software van de let al dik 220 pk uit. met fase 1voor de let zal je al snel over de 250pk gaan

          Dus ……. leh laten monteren, de ecu door opel terug op standaard zetten en dan naar eds voor een fase 1 mapping ?

          #18171425
          NoFear1696
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 May 2012

            met de orginele ecu van de leh gaat hij niet draaien..de astra H OPC werkt met cambus wat niet samen gaat met de electronica van de Let

            bij mij kwam er met een ecu, met standaard software van de let al dik 220 pk uit. met fase 1voor de let zal je al snel over de 250pk gaan[/quote]

            Dus ……. leh laten monteren, de ecu door opel terug op standaard zetten en dan naar eds voor een fase 1 mapping ?[/quote]
            Precies :thumb

            #18171426
            opc-adrijver
              Lid sinds:
              4 January 2011

              Wat een gedoe……. heb ik net de z20leh besteld bij de opel, bellen ze me net terug dat dat niet kan voor het aangegeven bedrag. Er komt dan statiegeld bij a 1500 euro…. omdat ik een ander type motor inlever. grrrrrrrrr

              #18171427
              NoFear1696
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 May 2012

                statie geld?? dus als je die leh na bijvoorbeeld 2jaar inleverd krijg je je 1500,- euro terug?

                ik denk dat het een meerprijs is voor de leh in verband met duurdere internals

                #18171428
                Corsa16V
                  Lid sinds:
                  26 January 2005

                  Statiegeld inderdaad. Het is een ruilmotor, je leverd je oude motor in. Als de motor die word ingeleverd niet hetzelfde is betaal je het volledige bedrag net als bij een dynamo of startmotor. Maar ik snap niet waarom je gewoon het onderblok van me collega koopt dat is dezelfde motor en absoluut het voordeligst.

                  #18171429
                  corsaboy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Ja ik zou ook een los onderblok kopen.
                    Ben je voor veel minder klaar.

                    #18171430
                    Baas J.
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 May 2008

                      z20leh + m32 all the way :D

                      #18171431
                      Corsa16V
                        Lid sinds:
                        26 January 2005

                        En gelijk blut, de beste optie heb ik al voor ze voeten geworpen.

                        #18171432
                        opc-adrijver
                          Lid sinds:
                          4 January 2011

                          Klopt, ik wil eerst alle mogelijkheden even in kaart hebben.
                          Een los onderblok….. dan moet er toch ook een nieuwe kop weer bij.
                          Onderblok is met zuigers neem ik aan en zo.

                          Ik hoor vanuit meerdere hoeken dat het LEH blok veel beter is dan een LET blok. Nu de moeite waard om te kijken of dat voor een zelfde bedrag kan.

                          Niks is nog uitgesloten. Voordeel van een nieuwe motor is 3 jaar garantie op blok en arbeid.
                          Okee daar betaal je dan ook wel wat voor.

                          #18171433
                          RISL
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            24 January 2011

                            En heeft VEGE geen mooie ruilmotor staan?
                            Krijg je ook garantie op, maar is niet zo duur als een nieuw blok?

                            #18171434
                            dion87
                              Lid sinds:
                              22 August 2011

                              LEH blok is vooral de moeite waard als je voor meer power gaat.

                              al blijf je onder de 300pk kan je het best doen met een LET.
                              beetje sonde om er 1500 euro tegenaan te smijten terwijl 450 al voldoende zou zijn.

                              #18171435
                              Corsa16V
                                Lid sinds:
                                26 January 2005

                                Je doet er ook verstandig aan om alle opties te bekijken! Maar een leh blok is dan wel beter dan een let, een let blok is geen motor die onderdoet voor een leh blok. Een leh heeft zuigerbodemkoeling, betere zuigers maar als je niet verder dan 300 pk gaat heeft de let versie zich zeker bewezen. Ik ken er meerdere die al 100.000 km met 300 pk rijden en nog een hand vol met standaard vermogen en er is nog geen motor stuk gelopen.

                                Ook zal ik je niet blindstaren op garantie, er komt sowieso een expert bij kijken en als je blok op e85 loopt is het gauw voor eigen rekening even als een gechipte motor. Dan moet hij standaard zijn, er staat in de tis2web uitgebreid dat de garantie vervalt bij een gechipte motor.

                              14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.