past een Z20LEH blok in een Zafira A (Z20LET)

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) past een Z20LEH blok in een Zafira A (Z20LET)

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Haasje17
    Moderator

F23 is vele Malé beter dan de m32

NoFear1696
      Deelnemer

@opc-adrijver wrote:

De auto is al getuned tot 250 pk.
        Ik neem aan dat de ecu tuning te niet wordt gedaan als er een mapping wordt ingezet voor een LEH blok.

Is het dan zinnig om voor een LEH te gaan?

met de orginele ecu van de leh gaat hij niet draaien..de astra H OPC werkt met cambus wat niet samen gaat met de electronica van de Let

bij mij kwam er met een ecu, met standaard software van de let al dik 220 pk uit. met fase 1voor de let zal je al snel over de 250pk gaan

opc-adrijver

@NoFear1696 wrote:

@opc-adrijver wrote:

De auto is al getuned tot 250 pk.
          Ik neem aan dat de ecu tuning te niet wordt gedaan als er een mapping wordt ingezet voor een LEH blok.

Is het dan zinnig om voor een LEH te gaan?

met de orginele ecu van de leh gaat hij niet draaien..de astra H OPC werkt met cambus wat niet samen gaat met de electronica van de Let

bij mij kwam er met een ecu, met standaard software van de let al dik 220 pk uit. met fase 1voor de let zal je al snel over de 250pk gaan

Dus ……. leh laten monteren, de ecu door opel terug op standaard zetten en dan naar eds voor een fase 1 mapping ?

NoFear1696
          Deelnemer

bij mij kwam er met een ecu, met standaard software van de let al dik 220 pk uit. met fase 1voor de let zal je al snel over de 250pk gaan[/quote]

Dus ……. leh laten monteren, de ecu door opel terug op standaard zetten en dan naar eds voor een fase 1 mapping ?[/quote]
            Precies :thumb

opc-adrijver

Wat een gedoe……. heb ik net de z20leh besteld bij de opel, bellen ze me net terug dat dat niet kan voor het aangegeven bedrag. Er komt dan statiegeld bij a 1500 euro…. omdat ik een ander type motor inlever. grrrrrrrrr

NoFear1696
              Deelnemer

statie geld?? dus als je die leh na bijvoorbeeld 2jaar inleverd krijg je je 1500,- euro terug?

ik denk dat het een meerprijs is voor de leh in verband met duurdere internals

Corsa16V

Statiegeld inderdaad. Het is een ruilmotor, je leverd je oude motor in. Als de motor die word ingeleverd niet hetzelfde is betaal je het volledige bedrag net als bij een dynamo of startmotor. Maar ik snap niet waarom je gewoon het onderblok van me collega koopt dat is dezelfde motor en absoluut het voordeligst.

corsaboy
                  Deelnemer

Ja ik zou ook een los onderblok kopen.
                    Ben je voor veel minder klaar.

Baas J.
                    Deelnemer

z20leh + m32 all the way :D

Corsa16V

En gelijk blut, de beste optie heb ik al voor ze voeten geworpen.

opc-adrijver

Klopt, ik wil eerst alle mogelijkheden even in kaart hebben.
                          Een los onderblok….. dan moet er toch ook een nieuwe kop weer bij.
                          Onderblok is met zuigers neem ik aan en zo.

Ik hoor vanuit meerdere hoeken dat het LEH blok veel beter is dan een LET blok. Nu de moeite waard om te kijken of dat voor een zelfde bedrag kan.

Niks is nog uitgesloten. Voordeel van een nieuwe motor is 3 jaar garantie op blok en arbeid.
                          Okee daar betaal je dan ook wel wat voor.

RISL
                          Moderator

En heeft VEGE geen mooie ruilmotor staan?
                            Krijg je ook garantie op, maar is niet zo duur als een nieuw blok?

dion87

LEH blok is vooral de moeite waard als je voor meer power gaat.

al blijf je onder de 300pk kan je het best doen met een LET.
                              beetje sonde om er 1500 euro tegenaan te smijten terwijl 450 al voldoende zou zijn.

Corsa16V

Je doet er ook verstandig aan om alle opties te bekijken! Maar een leh blok is dan wel beter dan een let, een let blok is geen motor die onderdoet voor een leh blok. Een leh heeft zuigerbodemkoeling, betere zuigers maar als je niet verder dan 300 pk gaat heeft de let versie zich zeker bewezen. Ik ken er meerdere die al 100.000 km met 300 pk rijden en nog een hand vol met standaard vermogen en er is nog geen motor stuk gelopen.

Ook zal ik je niet blindstaren op garantie, er komt sowieso een expert bij kijken en als je blok op e85 loopt is het gauw voor eigen rekening even als een gechipte motor. Dan moet hij standaard zijn, er staat in de tis2web uitgebreid dat de garantie vervalt bij een gechipte motor.

14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.