Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Past een X20xev uit een Omega b in een astra?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 december 2009 om 19:24 #17215376
Ik heb een astra g station 1999 x20xev.
Nu kan ik een andere motor kopen maar die komt uit een omega b. het is wel een x20xev.
Ik weet dat ik de motorsteunen moet overzetten. Maar past het voor de rest gewoon in mijn Astra?
23 december 2009 om 19:41 #17572837:P dat past ! De motor die in men Omega zit komt uit een Astra G
23 december 2009 om 20:29 #17572838Dus het is niet zo dat de carter verschillend kan zijn!
@GLennGSI : Nog bedankt voor je U2U23 december 2009 om 20:29 #17572839Dus het is niet zo dat de carter verschillend kan zijn!
Zit er nog een vershil in met of zonder airco. Of is dit een stomme vraag!!
@GLennGSI : Nog bedankt voor je U2U23 december 2009 om 20:35 #17572840origineel gepost door kenny_whitlau
Dus het is niet zo dat de carter verschillend kan zijn!Zit er nog een vershil in met of zonder airco. Of is dit een stomme vraag!!
@GLennGSI : Nog bedankt voor je U2UCarter is inderdaad anders. Ik heb echter het stalen Astra G carter eronder gelaten ipv het aluminium 2 delige Omega carter.
Met of zonder airco maakt ook niet veel uit. De motor die ik gekocht had was zonder airco maar de aircopompsteun van de Omega kon ik gewoon op het blok bouten.
Geen dank ! :) Ik hoor het nog wel of je intresse hebt :thumbup
23 december 2009 om 20:48 #17572841Carterpan is anders,oliepomp kan anders zijn en dus je olieaanzuigbuis ook,tevens je motorsteunen aan de distributiezijde.(dus ook je cilinderkop)
Heb laatst een X20XEV uit een astra in een Vectra gebouwd en daar moest veel aangepast worden!!!23 december 2009 om 20:53 #17572842origineel gepost door sandro
Carterpan is anders,oliepomp kan anders zijn en dus je olieaanzuigbuis ook,tevens je motorsteunen aan de distributiezijde.(dus ook je cilinderkop)
Heb laatst een X20XEV uit een astra in een Vectra gebouwd en daar moest veel aangepast worden!!!Wat is er anders aan de cilinderkop dan ? Motorsteunen kun je zo overbouten. Carterpan is idd anders oliepomp kan ik me niet voorstellen ? :P
23 december 2009 om 23:45 #17572843wou zeggen, alles kan je gewoon overbouten, motoren zijn in princiepe technisch gelijk.
je zal veel over moeten zetten van je eigen motor.
maar passen doet het.
bij de weg, oliepomp is gelijk, alleen carter en olieaanzuigbuis van de Astra pakken.
Willem
25 december 2009 om 11:15 #17572844Ik zojuist een andere motor gehaald. Nu moeten de nokassen nog goed vast gezet worden op het juiste aanhaalmoment. Weet iemand hoeveel dat is?
25 december 2009 om 11:48 #17572845ik kan niet in mijn prgramma’s helaas, PC is overleden, zit tijdelijk op mijn ouwe BOMPROOF oldtimer (gister de heledag gedraait zonder processor koeler)..
staan de juiste programma’s niet op.
Willem
25 december 2009 om 11:51 #17572846Ok dat is minder voor je. Ik ga zondag pas beginnen. Ik neem anders zondag wel contact met je op.;)
25 december 2009 om 11:52 #17572847ja maar mijn PC is niet terug dan, pas over 2 a 3 weken….
willem
25 december 2009 om 12:31 #17572848anders vraag het even na bij de VOD of een universele garages. die hebben daar altijd wel gegevens over per motor.
25 december 2009 om 12:38 #17572849ik had ergens op het forum gelezen dat het 8nm was ,dit was wel van een 1.6 weet niet of het voor een 2.0 ook zo is
25 december 2009 om 12:51 #17572850Voor de X20XEV is dat inderdaad 8Nm.
gr
Danny
25 december 2009 om 12:55 #1757285125 december 2009 om 19:16 #17572852Bedankt!!!!! Ik ga zondag beginnen. Wat is jullie ervaring kwa tijd voor een motor wissel?
25 december 2009 om 19:23 #17572853origineel gepost door kenny_whitlau
Bedankt!!!!! Ik ga zondag beginnen. Wat is jullie ervaring kwa tijd voor een motor wissel?Middagje… :)
25 december 2009 om 19:46 #17572854OK dat vind ik best snel. Ook met alles overzetten van oude naar nieuwe blok?
25 december 2009 om 19:54 #17572855origineel gepost door kenny_whitlau
OK dat vind ik best snel. Ook met alles overzetten van oude naar nieuwe blok?Ik heb het toen bij de omega in een middagje gedaan met een motortakel. Dus zonder brug en zonder luchtsleutel, alles met het handje.
25 december 2009 om 20:01 #17572856minimaal een dag werk inplannen!!
Willem
25 december 2009 om 20:44 #17572857origineel gepost door wim-v6
minimaal een dag werk inplannen!!Willem
Is wel verstandig idd en altijd de dag erna vrij houden mocht je onverhoopt nieuwe onderdelen nodig hebben.
25 december 2009 om 20:49 #17572858Dat heb ik ook gedaan. Ik zal maandag nog effe een pakking moeten kopen voor het uitlaat spruitstuk en het gasklephuis
Maar dit kan gedaan worden als de motor er al inzit.
26 december 2009 om 08:17 #17572859doe de distributie meteen ook even als je het blok er uit hebt hangen…
26 december 2009 om 11:03 #17572860het mooiste is alle dichtingen waar je bij kan en eventuele keerringen te vervangen als je er nog bij kan, met de motor eruit dus.
Distri inderdaad.
Als je dan toch de gasklep eraf hebt, controleer even of het gaatje (cartervent) al opgeboord is, anders iets groter boren.
Mocht er op de omega een olieafscheider op zitten, (zwart kastje op de slang die van beneden naar boven klepdeksel loopt), kan je deze beter verwijderen, gaat alleen maar vervuiling en problemen geven.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.