past een vectra b z16xe waterpomp op een x18xe1 motor?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum past een vectra b z16xe waterpomp op een x18xe1 motor?

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    g.klijn
    Deelnemer

hallo ik heb mijn distributieriem gebroken op mijn z16xe maar had al wel een nieuwe set besteld om te wisselen maar ik heb nu een andere vectra gekocht een x18xe1 maar past mijn set nu had al gezien dat de waterpomp anders is de 1800 heeft 2 tanden meer
      Maar mijn vraag is past dat miss toch wel of is het huis van de pomp ook anders?? anders zal die 2 tanden ook niet zoveel uitmaken lijkt mij?
      Wie heeft dit toevallig een keer geprobeerd of weet of dit wel of niet mogelijk is of beter om niet te doen?? de riem heeft wel hetzelfde aantal tanden

bvd gijs

bart-gsi
      Deelnemer

je zegt het zelf eigenlijk al… de waterpomp past al niet.. de riem net wel of netniet.. de x18xe1 is een ander soort motor dan de z16xe… dus hiervoor zul je waarschijnlijk een andere set moeten aanschaffen…

al staat hierin wel dat het past…
        http://www.fsrs-opelwebshop.nl/distributieset-c14sel-x14xe-c16sel-c16xe-x16xe-x1.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

g.klijn
        Deelnemer

nou ik kan zien dat de pomp 2 tanden meer heeft maar ik weet niet of dat het enige verschil is de riem heeft bij beide sets 169 tanden

bart-gsi
          Deelnemer

heb me bericht ook al aangepast…. ik was ondertussen even aan het zoeken..

g.klijn
            Deelnemer

ik denk dat ik voor de zekerheid maar een andere waterpomp bestel anders heb ik een dag geen auto ben ik bang

gr gijs

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.