Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › past een senator b radiator in een monza?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 augustus 2011 om 18:36 #17238781
past een senator b radiator in een monza? Ik heb gehoord dat de monza radiator in combinatie met een 24 klepper de boel nog net koel genoeg kan houden. Maar nu heb ik ook een airco installatie en ben ook van plan een keer naar een warm land te gaan en de radiator van een senator B schijnt beter te koelen? Mijn vraag is dus of dit past. En past de condensor van een sennie b dan ook? die kan ik dan maar beter ook gelijk omzetten
16 augustus 2011 om 19:20 #17891410AnoniemLid sinds:
1 January 1970lijkt mij van niet. Van een B senator V24 is de radiateur veel breder.
16 augustus 2011 om 19:35 #17891411Als je orgineel al een airco in je monza hebt, moet er ook al een breder koelblok in de orginele radiateur zitten.
Kwam ik achter toen die lek was dat deze 3 lagen heeft en een orginele heeft er maar 2 !
Dus deze zal al beter moeten koelen en je kan de voorste fan ook zelf bediend maken dat je hem kan aanzetten als die warmer wordt.17 augustus 2011 om 21:09 #17891412Onzin dat de radiateur het niet koel kan houden:
Boring x slag zijn gelijk met een 30drek net als het aantal cilinders gelijk enkel de compressie is iets hoger,bak overbrengingen enz zijn ook gelijk in de regel,veel meer hitte ontwikkelt een 24V niet
Sennie B heeft een bredere radiateur die ook een grotere koelvin heeft het 24V koelsysteem is na mijn idee iets beter,maar om te zeggen dat een 24V in een Monza warm loopt met een serie radiateur is overdreven.
Wat je na mijn idee zou kunnen doen is die Monza visco koelvin die je op een 24V gebruikt vervangen door een grote electrische aan motor zijde,die verplaatsen als de motor stationair loopt veel meer lucht als die Opel koelvinnen en houden de zaak zeker koel…
Ik weet dat ik nu weer commentaar krijg maar ik doe het toch:
De Holdens in de zandbak genaamd australie hebben dezelfde radiateurs als de europese auto,s met airco enkel een cm of 7/10 breder maar de dikte is hetzelfde en de jongens daar hebben 5L en 5.7L V8,s en 3 liter turbo,s en 3.3L lijn blokken en rukken daarmee door de outback met de airco aan met een aanhanger en de auto vol met kids en die koken niet,die houden het met last en 45 graden + koel….Het Monza/Sennie koel systeem is zo slecht nog niet…
http://www.ebay.com.au/itm/HOLDEN-COMMODORE-RADIATOR-VB-VK-V8-80-86-COPPER-3-ROW-/280589813459?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item415474c6d3″ onclick=”window.open(this.href);return false;
dollar is 70 cent 380×07=270€ nieuw radiateur ex opsturen die een 5.7 v8 onder last koel houd…Met de tunnel van een V8 en de 7 vingerige koelvin (die je hier voor niks kunt ophalen en zo op je Opel pomp past) krijg je zelf een 3.6 lotus omega koel.
Zo,n koeler past 1 op 1 als je ff onder de kap kijkt en aan kant van het chassie zie je dat een steun voor de koeler schuin loopt die moet recht maken dan past ie 1 op 1 onder de kap.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.