Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › past een f16 bak op een 2.0 16v
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 maart 2010 om 19:02 #17218176
ik heb een 2.0 16v op het oog zonder bak maar ik heb nog een f16 bak liggen past die er gewoon op?
3 maart 2010 om 19:04 #17623861moet je ven kijke of je kom/plat vliegwiel hebt volgens mij of maakt dat niks uit ?
3 maart 2010 om 19:06 #17623862en als ik er een vlieg wiel op zet van een 8kleppe waar die bak op zat dan kan het toch ?
3 maart 2010 om 19:07 #17623863vliegwiel van een 8v past niet…
8v heeft 6 bouten
16v 8 boutenmaar dacht dat een f16 gewoon achter een 16v past
3 maart 2010 om 19:09 #17623864ow oke waar kan ik het vinden of het wel past anders koop ik de motor niet
3 maart 2010 om 19:11 #17623865ik heb ook een kadett 16 v gehad en daar zat gewoon een f16 bak onder hoor
en er was niet mee gekloot motor en alles was gewoon orginaal3 maart 2010 om 19:15 #17623866Past gewoon hoor..
3 maart 2010 om 19:17 #17623867past idd wel, wat Peter_89 al aan gaf.
alleen ben ik er zelf geen voorstander van..
Maar goed dat is een keuze wat ieder voor zich moet maken3 maart 2010 om 21:17 #17623868Een f20 kan wat meer hebben toch?
Ik heb een f16 klaar staan….Als er een f20 vrij komt met diff dan wil ik zoiets aanschaffen.
3 maart 2010 om 21:57 #17623869f16 is vaak kort, tenzij je toevallig aan een WR kan komen…
anders zit je sneel op ze top(die dan laag is), en moet je steeds erg snel schakelen…
7 maart 2010 om 17:33 #17623870f16 kan officieel 160nm aan koppel verwerken
f20 kan officieel 200nm aan koppel verwerkenheb in m’n kadett ook altijd met de combinatie c20xe en f16cr gereden
blok was gechipt en lagen andere nokkenstokken in trok als de brandweer
maar nooit geen schade aan gehad7 maart 2010 om 20:00 #17623871Als je briek gaat over schakelen gaat ook de F20 kapot.. Bij normaal straatgebruik gaat ook de F16 niet kapot..
8 maart 2010 om 14:40 #17623872origineel gepost door black champion
f16 kan officieel 160nm aan koppel verwerken
f20 kan officieel 200nm aan koppel verwerkenheb in m’n kadett ook altijd met de combinatie c20xe en f16cr gereden
blok was gechipt en lagen andere nokkenstokken in trok als de brandweer
maar nooit geen schade aan gehaddat is niet waar. een c20xe zit standaard op 196nm koppel, dus er gaat nooit een bak achter die op die grens zit.
f20 is 200lb/ft. dat is gelijk aan 270nm.
een f16 blijft in theorie langer heel als een f20.
maar dat ligt meer aan de manier van omgaan dan met de baksterkte zelf.f20 heeft alleen maar achter ‘trap’ blokken gezeten, terwijl een f16 ook achter een opa vectra A zit.
die sjonnie met petje schuin in z’n kadett/astra c20xe ragt de bak veel meer af als de buurman die zijn vectra A 2.0i gebruikt om iedere dag naar de zaak te rijden.ik rij zelf al jaren met een f16wr achter mijn c20xe. gaat perfect, weet niet welke diff verhouding hij heeft.
8 maart 2010 om 18:05 #17623873oke dan was het dat 200lb/ft
dan is de f16 160lb/ft18 maart 2010 om 18:06 #17623874origineel gepost door mayhem
ik rij zelf al jaren met een f16wr achter mijn c20xe. gaat perfect, weet niet welke diff verhouding hij heeft.
Ik rij nu ook weer met een f16 WR maar gelukkig met eindoverbrenging van 3.94. Ten opzichte van de 3.55 van een f20.
“”””””
F20CR 3.55(calibra fwd f20)
1. 3,545
2. 2,158
3. 1,478
4. 1,129
5. 0,886
R 3,330F16CR F16WR 3.94 (kadett gsi cabrio)
1. 3,417 / 3,545* 3,417 / 3,545*
2. 2,158 1,952
3. 1,480 1,276
4. 1,121 0,892
5. 0,892 0,707
R 3,333 / 3,167** 3,333 / 3,167**Als je weet van welke motor de bak afkomt moet je daar de alfa code van hebben. Deze staat meestal (als tie er nog staat ;) ) op het distributie kapje
18 maart 2010 om 21:43 #17623875ik doe ongeveer 160 in 3 en 210 in 4 met een 8000 toeren chip.
19 maart 2010 om 00:08 #17623876Ik heb een F16WR aan mijn C20XE
2e over de 100 km/h
3e over de 170 km/h
4e tot de 220 km/h
5e 220 km/h met 5000 rpm120 in de 5e met 2800 rpm
19 maart 2010 om 09:35 #1762387761 in ze 1
112 in ze 2
164 in ze 3
204 in ze 4
245 in ze 5 met 7400rpm (harder gaat tie bijna niet)Dit icm 7800rpm chip
19 maart 2010 om 17:03 #17623878dan heb ik dezelfde als jou haha, mijne doet 206 met een 7600rpm chip
19 maart 2010 om 18:11 #17623879origineel gepost door mayhem
dan heb ik dezelfde als jou haha, mijne doet 206 met een 7600rpm chipWat voor banden maat rij jij?? ik met 195/50-15
245km/u is bij mij 234km/u op de GPS
19 maart 2010 om 18:13 #17623880origineel gepost door freek corsa
Ik heb een F16WR aan mijn C20XE120 in de 5e met 2800 rpm
Das weinig, ik rij gvd 3200rpm met 120km/u
20 maart 2010 om 01:33 #17623881origineel gepost door cd-design
origineel gepost door freek corsa
Ik heb een F16WR aan mijn C20XE120 in de 5e met 2800 rpm
Das weinig, ik rij gvd 3200rpm met 120km/u
Ik kan me vergissen hoor.
Ik heb ook al een maand niet meer gereden met me zwarte corsa :mad:
20 maart 2010 om 11:26 #17623882origineel gepost door cd-design
origineel gepost door mayhem
dan heb ik dezelfde als jou haha, mijne doet 206 met een 7600rpm chipWat voor banden maat rij jij?? ik met 195/50-15
245km/u is bij mij 234km/u op de GPS
195-45-14
20 maart 2010 om 11:28 #17623883origineel gepost door mayhem
origineel gepost door cd-design
origineel gepost door mayhem
dan heb ik dezelfde als jou haha, mijne doet 206 met een 7600rpm chipWat voor banden maat rij jij?? ik met 195/50-15
245km/u is bij mij 234km/u op de GPS
195-45-14
Dat scheelt ook wel op je teller, kleinere afrolmaat dus je teller geeft iets meer aan. Maar zoals je al zei, bijna dezelfde overbrengingen:P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.