Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Past cillinderkop x16xe op c16xe moter?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 oktober 2014 om 16:14 #17268728
Ik was van mijn cilinderkop van mijn c16xe laten reviseren
Nu ik werk bij een opel dealer en daar lag nog een x16xe gereviseerde kop kan ik deze gewoon overzetten en nokkenassen wisselen ?Mvg ken d
23 oktober 2014 om 18:10 #18258273Jazeker, mijn oude c16xe kop pastte 1 op 1 op de x16xe. Dus andersom gaat dat ook lukken dacht ik zo. Meende wel dat er verschil in de milieumeuk zat.
23 oktober 2014 om 19:25 #18258274Weet dat de nokkenassen anders zijn maar voorde rest weet ik niet of er in de cilinderkop nog verschillen zijn
Gr ken d
23 oktober 2014 om 20:00 #18258275Volgens mij zijn de nokkenassen ook gelijk, de x16xe kop heeft een egr aansluiting de c16xe niet.
23 oktober 2014 om 20:04 #18258276Nokken assen maakten het 3pk verschil dacht ik maar kan fout zijn
De egr aansluiting kan die gewoon dicht gemaakt worden ?Mvg ken d
23 oktober 2014 om 20:18 #18258277Heb geen verschillen in beide nokkenstokken kunnen ontdekken. Ook niet naar lang zoeken op internet. Volgens mij dekt je inlaatspruitstuk de egr opening gewoon af. Kijk maar eens naar een nieuwe inlaatpakking, dan snap je het verhaal.
24 oktober 2014 om 06:55 #18258278Koppen zijn exact gelijk.
Gelijke poorten gelijke kleppen, gelijke nummers.
Nokkenassen zijn wel anders.
Er staat zelfs een code op: C6XE/X6XE tenminste op zowel de kop op mijn ex C16XE als op mijn X16XEverstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
24 oktober 2014 om 10:26 #18258279Er zijn inderdaad cilinderkoppen met twee aanduidingen.
Maar oorspronkelijk heeft de x16xe iets anders gevormde poorten dan de c16xe.Of het verschil merkbaar is weet ik niet :)
24 oktober 2014 om 18:26 #18258280Waren allebij bij de motor behorende koppen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
28 oktober 2014 om 18:34 #1825828128 oktober 2014 om 19:15 #18258282nu vrees ik dat het om een 1.4 16v gaat :s
heb ook nog een andere liggen maar die is niet gereviseerd :s
weet iemand vanbuiten hoe ik de gaten kan meten en weten of deze groot of klein zijn ? mvg ken d28 oktober 2014 om 20:40 #18258283De kop van een x14xe is ook dezelfde als die op de x16xe/c16xe.
28 oktober 2014 om 20:48 #18258284Dus de inlaat en uitlaatpoorten en in en uitlaatkleppen zijn gewoon dezelvde ?
Mvg ken d
28 oktober 2014 om 21:07 #18258285Kop van de x14xe is gelijk aan de x16xel
De kop van de x16xe is gelijk aan de c16xe
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
28 oktober 2014 om 21:10 #18258286En gaat het hier om een x14xe en hoe weet ik dit ?
Mvg ken d
28 oktober 2014 om 21:12 #18258287Heb al eens een c16xe koppie verkocht en die kwam op een x14xe, kon geen verschil ontdekken. Autootje loopt er nog steeds mee.
28 oktober 2014 om 21:16 #18258288Het zal ook wel passen maat ik dacht dat de in en uitlaatpoorten kleiner waren bij de x14xe en de x16xel dan bij de x16xe en de c16xe dus zal wel werken maar wil alles van de c16xe blijven gebruiken
Mvg ken d
28 oktober 2014 om 21:43 #18258289Poorten zit idd verschil in, de “driehoekige” (triangular shape) poorten die in de nieuwere koppen zitten (die jij hebt liggen) schijnen wel het beste te zijn. Maar van horen en zeggen, geen harde cijfers van gezien.
28 oktober 2014 om 21:46 #18258290De grootste vraag die ik me stel kan ik nokkenassen kleppen inlaat en uitlaat van c16xe x16xe gebruiken en ga ik er vermogen mee verliezen ?
Gr ken d
28 oktober 2014 om 22:03 #18258291Tja, vraag is of dat zo is en als dat je een merkbaar verschil zal opleveren. Feit is wel dat je een heel mooi koppie hebt liggen, en dat is volgens mij een prima basis. De eerste series c16xe koppen waren nogal kwetsbaar, die wil je eigenlijk ook niet. Nokkenassen kan je zeker gebruiken, kleppen zou ik nieuw halen. Maar ja, dat is allemaal mijn mening…
29 oktober 2014 om 06:32 #18258292De nummer is toch anders had laatste nummer verkeerd gelezeen het is r90400186
Iemand info ?
29 oktober 2014 om 07:20 #18258293Nokkenassen zijn anders inderdaad, deze kan je probleemloos plaatsen in een x14xe kop.
Poorten zijn kleiner in een x14xe en x16xel kop
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
29 oktober 2014 om 16:52 #18258294Maar ga ik vermogen verliezen op mijn c16xe als ik de cillinderkop van de foto gebruik ?
Mvg ken d
29 oktober 2014 om 21:42 #18258295Dat zou je moeten meten.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
30 oktober 2014 om 16:58 #18258296Meten in de zin van inlaatpoorten of in de zin van vermogen op testbank
Mvg ken d
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.