Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Past 5×112 onder een Vectra C?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 maart 2010 om 18:19 #17218417
Ik heb een set 2e hands velgen op het oog met een steek van 5 x 112. Hoe krijg je deze passend op een Vectra C GTS van 2005 met een steek van 5×110? Het is mogelijk zie onderstaande afbeelding.
9 maart 2010 om 18:23 #17627251jou vectra heeft 5×110 ipv 5×100 zoals jij aangeeft dat is een vw maat, de velgen die jij wil zijn hoogst waarschijnlijk van een mercedes afkomstig, en die kunnen zo 1 op 1 op je auto gezet worden, sommige gebruiken schuifbouten hiervoor, ik doe het praktisch nooit.
let wel op je naafgat.9 maart 2010 om 18:24 #17627252Een vectra GtS heeft de steek 5×110 en daar kan makkelijk 5×112 op als je schuifbouten gebruikt, dit heb ik ook bij mijn oude GTS gedaan daar had ik OZ Hydra onderliggen met steek 5×112
Jan
9 maart 2010 om 18:26 #17627253jouw vectra heeft naaf van 65.1 de meeste mercedes sedan dus niet de jeeps en busjes een naaf van 66.6, er zien hiervoor speciale naafringen in de handel, verkrijgbaar bij de meeste betere bandenzaken dus geen kwikshit ofzo
9 maart 2010 om 18:26 #17627254origineel gepost door redmanta
jou vectra heeft 5×110 ipv 5×100 zoals jij aangeeft dat is een vw maat, de velgen die jij wil zijn hoogst waarschijnlijk van een mercedes afkomstig, en die kunnen zo 1 op 1 op je auto gezet worden, sommige gebruiken schuifbouten hiervoor, ik doe het praktisch nooit.
let wel op je naafgat.Je was me net voor, maar zonder schuifbouten???
Dat zie ik niet zitten
Ennuh die velgen op de foto van de GTS lijken wel audi velgen:hmmzJan
9 maart 2010 om 18:28 #17627255Bedankt voor jullie snelle reactie! Ik bedoelde ook 5 x 110 bij een Vectra C i.p.v. 5 x 100. Wat moet ik me voorstellen bij schuif bouten?
9 maart 2010 om 18:31 #17627256origineel gepost door Erwin
Bedankt voor jullie snelle reactie! Ik bedoelde ook 5 x 110 bij een Vectra C i.p.v. 5 x 100. Wat moet ik me voorstellen bij schuif bouten?5×100 naar 5×110 lukt niet.
5x112naar 5×110 wel.Met de eerder genoemde schuifbouten.
Dit zijn bouten waarvan de conus kan verschuiven.
Hierdoor kan het verschil opgevangen worden.Let wel, kan maar maximaal 2 mm.
9 maart 2010 om 18:32 #17627257maakt geen verschil, steek 112 of steek 110 dat is 2mm verschil delen door 5(boutgaten) is 0.4mm verschil dat overlap je wel.
ik heb zo nog nooit trillende autos gehad nadat ze op “vreemde” velgen werden gezet, wel eens omdat ik niet zo’n naafring had gestoken omdat ik dacht dat de wielen centreerde op de bouten wat dus niet helemaal waar bleek te zijn.9 maart 2010 om 18:35 #17627258u vraagt wij draaien, ook niet egt goedkoop 4euro per stuk, klinkt weinig maar x 20 is het ook een redelijk bedrag
9 maart 2010 om 18:38 #17627259origineel gepost door redmanta
maakt geen verschil, steek 112 of steek 110 dat is 2mm verschil delen door 5(boutgaten) is 0.4mm verschil dat overlap je wel.
ik heb zo nog nooit trillende autos gehad nadat ze op “vreemde” velgen werden gezet, wel eens omdat ik niet zo’n naafring had gestoken omdat ik dacht dat de wielen centreerde op de bouten wat dus niet helemaal waar bleek te zijn.Doe dat maar bij jou eigen auto’s
Dit is LEVENSGEVAARLIJK!!!De bout maakt nooit 100% gebruik van zijn conus.
wat resulteer in trillingen en los lopen.9 maart 2010 om 18:50 #17627260origineel gepost door Erwin
Ik heb een set 2e hands velgen op het oog met een steek van 5 x 112. Hoe krijg je deze passend op een Vectra C GTS van 2005 met een steek van 5×110? Het is mogelijk zie onderstaande afbeelding.dat ziet er goed uit:wors:wors:wors
kwijl kwijl kwijl………:wub:wub9 maart 2010 om 19:07 #17627261zeker dikke wielen staat erg goed onder een vectra ik zou trouwens ook schuifbouten gebruiken is een stuk veiliger en betrouwbaarder
9 maart 2010 om 19:37 #17627262Gewoon orgineel houden 5×110.
Geen poespas met schuifbouten allemaal lap middelen.
Wees wijs en hou het zo als opel het bedoelt heeft.
Dat is wel zo veilig en rijdt het beste.9 maart 2010 om 19:58 #17627263Originally posted by arjontje
origineel gepost door redmanta
maakt geen verschil, steek 112 of steek 110 dat is 2mm verschil delen door 5(boutgaten) is 0.4mm verschil dat overlap je wel.
ik heb zo nog nooit trillende autos gehad nadat ze op “vreemde” velgen werden gezet, wel eens omdat ik niet zo’n naafring had gestoken omdat ik dacht dat de wielen centreerde op de bouten wat dus niet helemaal waar bleek te zijn.Doe dat maar bij jou eigen auto’s
wat resulteer in trillingen en los lopen.ik zeg er tog ook bij dat ik die ring was vergeten toen trilde het, met als ik door had gereden alle gevolgen van dien.
ik heb dan een juiste naafring gestoken toen was alles in orde, auto rijd al 4 jaar zo. je geeft zelf al aan dat hij nooit 100% op ze bout centreert ook niet met schuifbouten dus dan maakt het geen verschil.9 maart 2010 om 20:04 #17627264origineel gepost door redmanta
Originally posted by arjontje
origineel gepost door redmanta
wat resulteert in trillingen en los lopen.ik zeg er tog ook bij dat ik die ring was vergeten toen trilde het, met als ik door had gereden alle gevolgen van dien.
ik heb dan een juiste naafring gestoken toen was alles in orde, auto rijd al 4 jaar zo. je geeft zelf al aan dat hij nooit 100% op ze bout centreert ook niet met schuifbouten dus dan maakt het geen verschil.Nee ik zeg dat hij zonder schuif bouten nooit goed zitten. (ook al gebruik je de goede opvul ringen)
Hierdoor draai je alleen maar het raakvlak kapot.
Met uiteindelijk loslopende wielen.9 maart 2010 om 20:06 #17627265Ik vind het wel echte Audi velgen ,en ik ben bang dat iedereen die er een beetje kijk op heeft dat ook zal zien,dus behalve de schuifbouten (waar ik overigens niet bang voor zou zijn) zeg ik niet doen
9 maart 2010 om 20:10 #17627266Het zijn ook ook Audi velgen Ahrend.
Audi velgen horen op een Audi thuis, en Opel velgen op een Opel, maar ja dat is mijn mening he !Als je er gelukkig van wordt Mercedes, BMW, Audi, of Lada velgen op je Opel zetten moet je dat zeker doen.
Maar zou het dan alleen niet met schuifbouten doen.9 maart 2010 om 20:13 #17627267origineel gepost door Jerremy
Het zijn ook ook Audi velgen Ahrend.
Audi velgen horen op een Audi thuis, en Opel velgen op een Opel, maar ja dat is mijn mening he !Als je er gelukkig van wordt Mercedes, BMW, Audi, of Lada velgen op je Opel zetten moet je dat zeker doen.
Maar zou het dan alleen niet met schuifbouten doen.Leg mij dan eens uit wat slecht is aan schuif bouten.
Zelfs gerenommeerde velg fabrikanten (BBS) gebruiken het, in hun kit sets.9 maart 2010 om 20:33 #17627268origineel gepost door mike hammer
Gewoon orgineel houden 5×110.
Geen poespas met schuifbouten allemaal lap middelen.
Wees wijs en hou het zo als opel het bedoelt heeft.
Dat is wel zo veilig en rijdt het beste.Ben ik het absoluut niet mee eens, sommige velgen hebben nou eenmaal een andere steek en als je dat kan oplossen met schuifbouten is dat geen probleem en zeker niet onveilig.
Heb onder mijn GTS steek 5×112 gehad omdat dat zo uitkwam en nu onder mijn station wintervelgen steek 5×108 (jaguar/volvo enz.) en geen problemen.
Als je in een andere steekmaat zoekt heb je veel meer keus en zeker 2e handsJan
9 maart 2010 om 20:39 #17627269origineel gepost door arjontje
origineel gepost door Jerremy
Maar zou het dan alleen niet met schuifbouten doen.Leg mij dan eens uit wat slecht is aan schuif bouten.
Zelfs gerenommeerde velg fabrikanten (BBS) gebruiken het, in hun kit sets.Geen idee waarom exact. Destijds raadde meerdere bedrijven waar ik is velgen wilde kopen me het ten stelligste af. Er vanuit gaande dat diegene er nog wel wat verstand van had.. :hmmz
10 maart 2010 om 19:56 #17627270Wat een discussie over het gebruik van schuif bouten. De een zegt wel doen de ander niet, wat is nou wijsheid?
Wat maakt het uit om een Audi velg onder de Vectra te monteren? Het gaat er om dat de velg mooi onder een auto staat. Ik haal het Audi logo er wel af hoor ;) De velg op de foto is wel 19″, ik ben zelf aan het kijken voor een 18″ velg omdat ik bang ben dat ik anders te veel comfort inlever.
Ik heb anders onderstaande 18″ velg nog op het oog. Deze is wel 5 x 110. Helaas ben ik deze nog niet 2e hands tegen gekomen en nieuw zijn ze wel erg duur. Ook is het meer werk om deze schoon te maken, een 5 spaaks velg is wat minder werk ;)
10 maart 2010 om 20:29 #17627271Quote:origineel gepost door Jerremy
Audi velgen horen op een Audi thuisDat wist Ahrend ook wel;),en inderdaad merk op merk voor wat mij betreft:agent
11 maart 2010 om 19:35 #17627272met schuifbouten los je het probleem op van andere steken tot 2mm, die zijn daar speciaal voor gemaakt.
ik en meerdere mensen in dit topic rijden er mee en totaal geen problemen.
en wat voor soort velgen onder welke auto liggen maakt egt geen fuck uit, het is jou auto en jij moet doen wat je wilt.
er zijn veel merken met super coole wielen standaard dus waarom niet oversteken op een ander merk, die turbinewielen van die nu nieuwe slk die zijn egt super.12 maart 2010 om 19:16 #17627273Hmm, volgens mij zijn de helft van de aangeboden RS6 velgen replica’s. Wat is jullie ervaring met replica velgen?
12 maart 2010 om 19:20 #17627274origineel gepost door Erwin
Hmm, volgens mij zijn de helft van de aangeboden RS6 velgen replica’s. Wat is jullie ervaring met replica velgen?Het ligt er aan welke replica velgen je hebt.
De 1 is gewoon kauwgom zo slap.
De ander is weer van beter kwaliteit.Is best moeilijk te zien.
Mijn tip is kijk naar de kwaliteit van de afwerking.
Hoe beter de afwerking des te beter de kwaliteit.
Klinkt eigenlijk best logies :jerry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.