passende bakken voor een z20let

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) passende bakken voor een z20let

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    roypeeters1990

@Esox Lucius wrote:

Roy,

Als je nu al 3 bakken defect heb, dan zal het echt niet in de bak zelf zitten.

Zou het niet zo kunnen zijn dat door het kantelen van de motor (bij de/accelereren rollend als hij al in z’n versnellings staat) er op 1 of andere manier de schakelkabels worden aangespannen?
      Dus alshetware de versnelling wordt bediend zonder dat hierbij de koppeling wordt gebruikt.

Weet je zeker dat de schakelkabels goed liggen ,dus nergens omheen of overelkaar en dat ze goed zijn afgesteld?
      En of het wel de juiste kabels zijn die in deze wagen horen.

En of de motorsteunen (voorste en achterste) nog goed zijn.

Als het nu blijkt dat de 3e bak ook defecte synchromesh heeft, zal je het denk ik moeten zoeken in de schakeling buiten de bak.
      Dus in de pook,schakelkabels,afstelling.

En komt de koppeling wel goed vrij?

Succes Esox

motorsteunen zijn in orde. vandaag onderkant van het koppelingshuis eraf geflext om het frictieset en vliegwiel draaiende te kunnen inspecteren. koppeling komt mooi vrij en draait allemaal perfect. dus dat kunne we ook al uitsluiten.

dus blijft eigenlijk alleen het schakelmechaniek nog over. dat moet ik dan nog nakijken. als ik meer weet of het dat is of niet laat ik het weten.

:angel

Esox Lucius
      Deelnemer

Roy,

Al wat meer te weten gekomen?

Gr Esox

roypeeters1990

nee, na de laatste kk%^&*&($*# F23 bak, maar voor de f28 gegaan, ombouwsetje van mtech erbij en hoppa , rij er nou al 3 kwart jaar mee zonder problemen, mijn conclusie, ongeacht wat andere vinden, is dat de F23 gewoon een bagger bak is. :ass :ass :ass :afro f28, betere shit en 6e gang :D

roypeeters1990

Update,
            F28 maakt ook geluid. Zoemt bij afremmen op de motor. verder nog wel bruikbaar..
            Na ruim een jaar ermee gereden te hebben, en ik geef toe, ook gebruikt, maar niet misbruikt. Kan het zijn dat door het verwijderen van de balansassen ergens een resonantie ontstaat wat naar de bak gaat??

4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.