@Esox Lucius wrote:
Roy,
Als je nu al 3 bakken defect heb, dan zal het echt niet in de bak zelf zitten.
Zou het niet zo kunnen zijn dat door het kantelen van de motor (bij de/accelereren rollend als hij al in z’n versnellings staat) er op 1 of andere manier de schakelkabels worden aangespannen?
Dus alshetware de versnelling wordt bediend zonder dat hierbij de koppeling wordt gebruikt.
Weet je zeker dat de schakelkabels goed liggen ,dus nergens omheen of overelkaar en dat ze goed zijn afgesteld?
En of het wel de juiste kabels zijn die in deze wagen horen.
En of de motorsteunen (voorste en achterste) nog goed zijn.
Als het nu blijkt dat de 3e bak ook defecte synchromesh heeft, zal je het denk ik moeten zoeken in de schakeling buiten de bak.
Dus in de pook,schakelkabels,afstelling.
En komt de koppeling wel goed vrij?
Succes Esox
motorsteunen zijn in orde. vandaag onderkant van het koppelingshuis eraf geflext om het frictieset en vliegwiel draaiende te kunnen inspecteren. koppeling komt mooi vrij en draait allemaal perfect. dus dat kunne we ook al uitsluiten.
dus blijft eigenlijk alleen het schakelmechaniek nog over. dat moet ik dan nog nakijken. als ik meer weet of het dat is of niet laat ik het weten.
:angel