Passen deze velgen? + foto wieldoppen

Forumindex Forums Modellen Calibra Passen deze velgen? + foto wieldoppen

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    lucas-

Nu na de winter ben ik op zoek naar een anders setje velgen voor m’n calibra. (Ben niet van plan de bigwheels terug te zetten). Op marktplaats kwam ik deze advertentie tegen

http://link.marktplaats.nl/425956160

Ik heb er niet echt veel kijk op, maar ik geloof dat de et niet te veel afwijkt van de originele waarden. De naafdiameter van een calibra 4×100 is geloof ik 56,6mm, en het naafgat van de velgen is 57,1 mm. Het lijkt me dat dit passend te krijgen is met een opvulring o.i.d. Klopt dit? En zijn deze ringen bij een automaterialenzaak te koop?

Tevens heb ik een setje wieldoppen bij m’n auto gekregen, en nu het weer voorjaar wordt hoeft de winterlook van mij niet meer :P Volgensmij heb ik ook nog niet eerder een calibra met wieldoppen gezien :D

Vannos
      Deelnemer

je kan het naafgat even opmeten met schuifmaat of iet in die zin.
        als het inderdaad zo is dat de lichtmetalen velgen 57.1 zijn kunnen ze er wel op

maar dan heb je wel een centreer ring nodig voor in de velg voor zover ik dat weet

Steek 4×100, Naafgat 56,6 mm

Je kan zonder centreer ringen rijden,dan wel enige kans op trilling in het stuur. en je zit dan ook steeds te klooie dat je het wiel voor het juiste gat moet krijgen. met ring schuif je hem er zo op :D

The Undertaker

Zonder centreerringen rijden is vragen om problemen, er komt dan een ongewenste trilling/resonantie in het wiel en daarmee op de wielnaven/lagers en aandrijflijn.

Peter.
          Deelnemer

Wow, je sierdeksels geven licht:o

lucas-

Zijn ook tantoe schoon(a)

Ja ik ga zeker niet zonder centreer rijden, waar zijn deze te krijgen?

The Undertaker

[rquote=1887379&tid=144202&author=lucas-]Zijn ook tantoe schoon(a)

Ja ik ga zeker niet zonder centreer rijden, waar zijn deze te krijgen?[/rquote]Bij de betere bandenboer

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.