Passen deze velgen?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Passen deze velgen?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272357
    Henkie B
      Lid sinds:
      16 June 2015

      Hallo mensen,
      Ik heb een Zafira B en die wil ik een beetje opleuken dmv mooie velgjes, ik heb een mooi setje gezien met deze maten:
      7,5Jx18h22
      ET 47
      Ze zouden van n Corsa D komen…

      Nu is mijn vraag: Passen deze velgen op mijn Zafira B?
      En zo ja, welke bandenmaat kan ik er het beste om leggen? Velgensteekwijzer.nl zegt 225/40R18.

      #18287596
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Qua bandenmaat is inderdaad de standaard maat 225/40/18. Doordat je 7,5J hebt moet het zeker kunnen maar de ET van 47 is erg hoog. Standaard is het volgens mij ET 37.

        In jouw geval ET47 betekend dat de velg meer naar buiten komt dan standaard.

        Ik zelf heb een Zafira A met Irmscher Sport velgen gemonteerd 225/40/18 8J ET38. En mijn banden staan mooi binnen de wielkasten. Maar met jouw ET 47 zou het kunnen zijn
        dat de velgen te ver naar binnen gaan. En daardoor zou het tegen de wielkuipen kunnen komen. Zie informatie: http://www.steekmaat.nl/wat-is-de-et-waarde.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
        Hier word uitgelegd hoe het zit met banden waardes.

        Succes ermee.

        #18287597
        gerben rsv
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 October 2011

          Uhhhh ,ik wil je even corrigeren het is namelijk zo dat hoe hoger de ET waarde hoe verder naar binnen de velg gaat! :thumb

          #18287598
          chriske
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 October 2008

            wij hebben een zafira b met irmscher softstar 7.5×18 et35

            sleept niet ook niet volgeladen en op reis
            grtz

            #18287599
            Dolby
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 May 2008

              @Gerben rsv, dat heb ik toch ook hierboven beschreven toch. ;)

              @gerben rsv wrote:

              Uhhhh ,ik wil je even corrigeren het is namelijk zo dat hoe hoger de ET waarde hoe verder naar binnen de velg gaat! :thumb

              #18287600
              gerben rsv
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 October 2011

                In jouw geval ET47 betekend dat de velg meer naar buiten komt dan standaard.

                Je hebt gelijk ik had na het bovenstaande stukje niet meer goed verder gelezen :thumb :sleeping

                #18287601
                Henkie B
                  Lid sinds:
                  16 June 2015

                  Nu is het zo dat de verkoper maar 2 velgen te koop heeft. Dus ik zoek er nog 2 bij.
                  Wie weet of heeft 2 velgen voordelig te koop zoals op de foto in onderstaande link??

                  viewtopic.php?f=8&t=139070

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.