passen deze velgen?

Forumindex Forums Modellen Corsa passen deze velgen?

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur
    bart-gsi
    Deelnemer

@TedMechanic wrote:

@bart-gsi wrote:

Als je aan autos werkt en hier op het forum komt neem ik aan dat mensen enige vorm van inzicht hebben waar ze mee bezig zijn.. Ja kort maar krachtig.. Dat verhaal van het station naar me huis.. Zo’n antwoord zou je van mij kunnen verwachten ja… De vraag was of de velgen passen.. Antwoord : ja niks meer niks minder.. Dat er een snelheids afwijking is als je grotere velgen monteerd lijkt me daarom van zelfsprekend.. Ik ga er daarom al van uit dat de topic starter enige vorm van inzicht heeft om dit zelf ook te weten.. (positief bedoeld)

Niet mee eens. Ik kan me voorstellen dat als je geen verstand hebt van auto’s en op zoek bent naar winterbanden en je hebt een setje gevonden op internet, dan kan ik me voorstellen dat je je daarvoor gaat aanmelden op een forum om te vragen of ze passen.
      Als iemand een vraag stelt over een bandenmaat, zeker als het zo’n afwijkende maat is t.o.v. standaard, dan ga ik ervan uit dat die geen idee heeft wat voor maat die moet hebben. Je kunt beter teveel advies geven dan te weinig.

Straks koopt iemand die velgen met banden op jouw advies, geeft er 300 euro aan uit, om er vervolgens achter te komen dat het niet de goede waren. Da’s toch knap lullig. Misschien dat je dat niet zo door hebt, maar wat jij hier antwoordt op vragen, kan behoorlijk wat gevolgen hebben voor iemand anders. Zeker als jij hier zo stellig doet alsof je er veel verstand van hebt, terwijl je het eigenlijk niet zeker weet.

Ik zie het niet alleen hier, maar ik zie het constant bij berichten van jou. Dat je advies geeft wat of compleet niet klopt of maar half klopt en uiteindelijk kan iemand daar behoorlijk de mist in gaan. Mijn advies aan jou: Probeer eens wat vaker “denk ik” en “volgens mij” te zeggen.

dat klopt.. maar zoals 3 berichten hierboven gaf de topicstarter al aan dat hij dat al wist..
      en was mijn vermoeden dus al juist..
      iemand die hier de banden/velgen maar volledig neer zet daar kan ik al deels vanaf lezen dat die enige kennis heeft van wat hij wil doen
      iemand die geen idee heeft zal alleen neer dat de velgen onder een bepaalde auto vandaan komen of alleen de velgen maat bijvoorbeeld 17″ en dat is het..
      dus ik kijk wat verder hoe iemand zijn tekst neerzet en daar baseer ik mijn antwoord op
      en met denk ik en volgens mij dan komt het over alsof je het niet 100% zeker weet… en bij deze wist ik dat het wel ging passen omdat ik zelf een grotere maat velg/band onder me corsa gestopt heb

joop1970
      Deelnemer

Rij zelf op 195/50/15 met originele opel velgen, et49. Loopt aan met originele veren en dempers en belasting achterin.

bart-gsi
        Deelnemer

@joop1970 wrote:

Rij zelf op 195/50/15 met originele opel velgen, et49. Loopt aan met originele veren en dempers en belasting achterin.

dat kan kloppen.. een corsa b heeft achter voor mijn mening best wel zachte veren.. die hangt nogal snel door met bijvoorbeeld 2 a 3 man achterin…
          achter wat stuggere veren monteren zou dat probleem op moeten lossen
          dit was me corsatje

en deze velgen zaten eronder voor dat ik ze met de golf eigenaar deed wisselen

de band maat was 195/50/16
          vulde goed de wielkasten op en ik had destijds coilovers.. en die had ik achter stugger gezet als er mensen mee reden
          de sierlijsten achter had ik aan de auto gekit dus er stak niks uit in de wielkast wat in de band kon snijden
          kleine ingreep maar toch succesvol.. en ik kan je zeggen… het past

joop1970
          Deelnemer

Precies, heb zelf andere veren en bumpstops maar zonder die ingrepen paste het dus niet. Dus wat is passen uiteindelijk?

bart-gsi
            Deelnemer

@joop1970 wrote:

Precies, heb zelf andere veren en bumpstops maar zonder die ingrepen paste het dus niet. Dus wat is passen uiteindelijk?

ligt eraan hoe je met je auto omgaat en met hoeveel je in je auto zit …
              als je vaak alleen rijdt en rustig ( zoals vele weggebruikers) over drempels gaat dan zijn die ingrepen niet nodig want dan zal je auto minder snel doorzakken als dat je met een volle kofferbak en een volle achterbank over drempels heen knalt en de boel kapot rijdt…
              maar corsa b veren zijn zoals ik eerder aangaf wel erg zacht…

5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.