Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › passen deze velgen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 juni 2015 om 17:10 #17272351
Beste forumleden,
Heb gezocht en gezocht maar niet kunnen vinden.
Mijn vraag is, past 195/65/15 op een corsa b van ’99?
Auto is orgineel dus niet verlaagd.15 juni 2015 om 17:20 #18287537makkelijk
ik heb zelf 205/45/17 onder me corsa b gehad en toen begon die pas een beetje aan te lopen dus jouw velg/banden maat moet geen probleem zijn
zorg er wel voor dat je de juiste ET waarde hebt zodat je velgen niet te ver naar buiten komen.. anders kunnen deze alsnog aanlopen op de wielkasten15 juni 2015 om 17:25 #18287538Oke bedankt. Weet je toevallig wat de max et waarde is?
15 juni 2015 om 17:34 #18287539Nogal een verschil met de originele 195-50-15
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
15 juni 2015 om 17:35 #18287540@corsabbb wrote:
Oke bedankt. Weet je toevallig wat de max et waarde is?
ET 49 geeft de steekwijzer aan
http://www.velgensteekwijzer.nl/auto/Opel/Corsa%20B%20(1993%20-%202000″ onclick=”window.open(this.href);return false;).html
15 juni 2015 om 17:37 #18287541Oke, zal de wielen eens nakijken.
15 juni 2015 om 18:15 #18287542Wat bedoel je precies Wim? Dat ze niet passen? (Ook al zou et waarde goed zijn).
15 juni 2015 om 18:32 #18287543De mijne heeft 195/50/15. De ET-waarde is 35, en lager wil je met die bandenmaat echt niet meer. Als ik mensen achterin heb moet ik rusitg over een drempel.. Dit omdat de band in zijn geheel 3cm verder naar buiten komt dan 165/65/13 met ET-49 wat er origineel op lag.
195/65/15 zal vast passen als je ET-waarde rond de 49 blijft.
15 juni 2015 om 18:45 #18287544Thanx
15 juni 2015 om 19:30 #18287545Zelfs met et49 wens ik je veel succes.
15 juni 2015 om 19:46 #18287546@joop1970 wrote:
Zelfs met et49 wens ik je veel succes.
ligt er nogal aan wat voor velgen hij pakt.. de originele GSi 2×3 spaaks velgen zit het hart van de velg gelijk aan de buitenkant van de velg.. als je een velg pakt met een dikkere lip dan moet je een andere ET waarde hebben om die lip te compenseren anders komt je velg te ver naar buiten en gaat deze aan lopen..
zonder die dikkere lip zou een ET 49 gewoon moeten passen
15 juni 2015 om 20:41 #18287547Check het morgen even. Laat ik weten of ze passen of niet. Thanx voor het meedenken.
15 juni 2015 om 21:00 #18287548makkelijk
ik heb zelf 205/45/17 onder me corsa b gehad en toen begon die pas een beetje aan te lopen dus jouw velg/banden maat moet geen probleem zijn
zorg er wel voor dat je de juiste ET waarde hebt zodat je velgen niet te ver naar buiten komen.. anders kunnen deze alsnog aanlopen op de wielkastenVoorgestelde combinatie is nog eens bijna 20 mm hoger dan jouw 205/45/17 dus ik snap niet zo goed waarom deze dan “makkelijk” zouden moeten passen.
En ET vertelt hoe ver het montagevlak van de velg buiten de hartlijn van de velg ligt en hartlijn wordt altijd gemeten vanaf de buitenkant van de velg. Hier wordt al dan niet de aanwezigheid van een “lip” dus al in meegenomen.Long story short; ik ben bang dat deze bandenmaat niet gaat passen maar je zult het zien ;)
15 juni 2015 om 21:22 #18287549@DennisKadett wrote:
makkelijk
zorg er wel voor dat je de juiste ET waarde hebt zodat je velgen niet te ver naar buiten komen.. anders kunnen deze alsnog aanlopen op de wielkastenVoorgestelde combinatie is nog eens bijna 20 mm hoger dan jouw 205/45/17 dus ik snap niet zo goed waarom deze dan “makkelijk” zouden moeten passen.
En ET vertelt hoe ver het montagevlak van de velg buiten de hartlijn van de velg ligt en hartlijn wordt altijd gemeten vanaf de buitenkant van de velg. Hier wordt al dan niet de aanwezigheid van een “lip” dus al in meegenomen.Long story short; ik ben bang dat deze bandenmaat niet gaat passen maar je zult het zien ;)
die zal wel in de wielkast passen alleen de 205 band/velg breedte paste niet goed bij mij omdat die te ver uitstaken maar de diameter van de band en velg zal wel passen.. mits de ET waarde juist is…
en uumm lees deze maar eens door.. staat nergens in dat de ET waarde alleen vanaf de buitenkant velg berekend wordt…
http://nl.wikipedia.org/wiki/ET-waarde” onclick=”window.open(this.href);return false; als de afstand tussen binnen en buitenkant velg gelijk is is het ET waarde 016 juni 2015 om 04:43 #18287550Ik bedoelde dat de hartlijn van de velg gelegd wordt op het middelpunt welke gemeten is vanaf de buitenkanten van de velg, dus tussen de voor- en achterkant van de velg.
Dus als jij het over die lip hebt ligt de hartlijn op het middelpunt tussen de voorkant van die “lip” en achterkant van de velg.
Kortom; elke velg met een gelijke ET waarde én breedte zal even ver naar buiten steken, of deze nu een “lip” heeft of niet.16 juni 2015 om 06:47 #18287551Niemand die het de moeite waard vind om even te vermelden van dat km-teller hiervan 10% gaat afwijken?
Het is nogal makkelijk om te roepen dat het past, zonder ook de gevolgen te vermelden.
Ik zou het niet aanraden om deze bandenmaat op de Corsa te doen.
16 juni 2015 om 12:00 #18287552@TedMechanic wrote:
Niemand die het de moeite waard vind om even te vermelden van dat km-teller hiervan 10% gaat afwijken?
Het is nogal makkelijk om te roepen dat het past, zonder ook de gevolgen te vermelden.
De topic starter komt hier met de vraag of de velgen die hij op gaf zouden passen.. Alleen daar gaf ik antwoord op.. Dat de snelheidsmeter af zal wijken is nogal logisch maar dat zal hij vast wel weten
16 juni 2015 om 12:05 #18287553@bart-gsi wrote:
@TedMechanic wrote:
Niemand die het de moeite waard vind om even te vermelden van dat km-teller hiervan 10% gaat afwijken?
De topic starter komt hier met de vraag of de velgen die hij op gaf zouden passen.. Alleen daar gaf ik antwoord op.. Dat de snelheidsmeter af zal wijken is nogal logisch maar dat zal hij vast wel weten
hij vraagt of velgen passen en komt vervolgens met een banden maat.
Forum staat vol met topics past dit of dat.
denk dat de velgen onder een vectra b zaten gezien de bandenmaat.16 juni 2015 om 14:14 #18287554Heb zoekfunctie gebruikt maar ben niks tegen gekomen met 195/65/15. Ging meestal om 45/55. Maar goed, denk dat ik ook ga kijken voor een andere band. Waardoor ook de km teller niet zo afwijkt. Iig bedankt voor het meedenken.
16 juni 2015 om 14:34 #18287555zou me nog maar eens een beetje in banden maten verdiepen.
en eens op de huidige banden naar de maat kijken.
velgen gaan vast passen met deze bandenmaat wordt het een aardige bigfoot16 juni 2015 om 14:36 #18287556@bart-gsi wrote:
Dat de snelheidsmeter af zal wijken is nogal logisch maar dat zal hij vast wel weten
Dat is nogal een grove aanname vind ik. Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat mensen weten wat de bandenmaat betekent. Ik ken genoeg mensen die dat niet weten.
Als ik bij jou op bezoek kom en ik vraag of het naar jouw huis te lopen is vanaf het station dan zeg jij: “Ja, het is te lopen!”. Vervolgens ben ik 2 uur onderweg en dan zeg je “Ik gaf alleen antwoord op je vraag. Je vroeg niet of het ver was. Er is een stoep, dus het is te lopen!”.
Zo maak je het je er wel heel makkelijk vanaf. Geef een volledig antwoord of geef geen antwoord.
16 juni 2015 om 15:51 #18287557@TedMechanic wrote:
@bart-gsi wrote:
Dat de sneneidsmeter af zal wijken is nogal logisch maar dat zal hij vast wel weten
Dat is nogal een grove aanname vind ik. Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat mensen weten wat de bandenmaat betekent. Ik ken genoeg mensen die dat niet weten.
Als ik bij jou op bezoek kom en ik vraag of het naar jouw huis te lopen is vanaf het station dan zeg jij: “Ja, het is te lopen!”. Vervolgens ben ik 2 uur onderweg en dan zeg je “Ik gaf alleen antwoord op je vraag. Je vroeg niet of het ver was. Er is een stoep, dus het is te lopen!”.
Zo maak je het je er wel heel makkelijk vanaf. Geef een volledig antwoord of geef geen antwoord.
Als je aan autos werkt en hier op het forum komt neem ik aan dat mensen enige vorm van inzicht hebben waar ze mee bezig zijn.. Ja kort maar krachtig.. Dat verhaal van het station naar me huis.. Zo’n antwoord zou je van mij kunnen verwachten ja… De vraag was of de velgen passen.. Antwoord : ja niks meer niks minder.. Dat er een snelheids afwijking is als je grotere velgen monteerd lijkt me daarom van zelfsprekend.. Ik ga er daarom al van uit dat de topic starter enige vorm van inzicht heeft om dit zelf ook te weten.. (positief bedoeld)
16 juni 2015 om 15:53 #18287558Ja klopt, was al duidelijk.
16 juni 2015 om 16:15 #1828755917 juni 2015 om 06:11 #18287560@bart-gsi wrote:
Als je aan autos werkt en hier op het forum komt neem ik aan dat mensen enige vorm van inzicht hebben waar ze mee bezig zijn.. Ja kort maar krachtig.. Dat verhaal van het station naar me huis.. Zo’n antwoord zou je van mij kunnen verwachten ja… De vraag was of de velgen passen.. Antwoord : ja niks meer niks minder.. Dat er een snelheids afwijking is als je grotere velgen monteerd lijkt me daarom van zelfsprekend.. Ik ga er daarom al van uit dat de topic starter enige vorm van inzicht heeft om dit zelf ook te weten.. (positief bedoeld)
Niet mee eens. Ik kan me voorstellen dat als je geen verstand hebt van auto’s en op zoek bent naar winterbanden en je hebt een setje gevonden op internet, dan kan ik me voorstellen dat je je daarvoor gaat aanmelden op een forum om te vragen of ze passen.
Als iemand een vraag stelt over een bandenmaat, zeker als het zo’n afwijkende maat is t.o.v. standaard, dan ga ik ervan uit dat die geen idee heeft wat voor maat die moet hebben. Je kunt beter teveel advies geven dan te weinig.Straks koopt iemand die velgen met banden op jouw advies, geeft er 300 euro aan uit, om er vervolgens achter te komen dat het niet de goede waren. Da’s toch knap lullig. Misschien dat je dat niet zo door hebt, maar wat jij hier antwoordt op vragen, kan behoorlijk wat gevolgen hebben voor iemand anders. Zeker als jij hier zo stellig doet alsof je er veel verstand van hebt, terwijl je het eigenlijk niet zeker weet.
Ik zie het niet alleen hier, maar ik zie het constant bij berichten van jou. Dat je advies geeft wat of compleet niet klopt of maar half klopt en uiteindelijk kan iemand daar behoorlijk de mist in gaan. Mijn advies aan jou: Probeer eens wat vaker “denk ik” en “volgens mij” te zeggen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.