pasplaat motorblok corsa b naar versnellingsbak kadett c

Forumindex Forums Modellen Kadett pasplaat motorblok corsa b naar versnellingsbak kadett c

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Dutch Gilly

Hallo,

Ik heb een vraagje:
      Weet iemand waar ik een pasplaat kan vinden om een 1.2 8v motorblok uit een corsa b op een versnellingsbak van m’n kadett c te zetten.
      Alvast bedankt!
      groetjes

Christian-tsx
      Deelnemer

voor zover ik weet zijn die er niet.
        dan zul je er 1 zelf moeten maken, maar ik denk dat je dan meer problemen tegen komt

Dutch Gilly

Ok…..
          Ik heb een complete corsa b ter beschikking om m’n kadett C mee te restaureren heeft er misschien iemand tips om het blok van de corsa in m’n kadett te krijgen ?

2000
          Moderator

Ik heb hier is gelezen dat een manta 1.8 s bak past. Maar goedkoop is het dan meteen niet meer.

kermitc
            Deelnemer

misschien 4 bak van een manta 13s.

misschien kun je een voorwiel drijf 13s bak lenen om te passen.

dan weet je waar je naar moet zoeken.

olafspoolder
              Deelnemer

Hallo,

Zoals hierboven al is beschreven heb je bij de kleine OHC motoren een versnellingsbak nodig van een 1.3 manta. De kom is speciaal, de versnellingsbak is exact hetzelfde als bij de CIH motoren. Bij de grote OHC motoren heb je een 1.8 manta versnellingsbak nodig. Dit kan een Getrag 240 zijn of een CIH 4-bak met speciale kom.

Het is een leuke ombouw maar om deze versnellingsbakkom te vinden kan nog wel eens heel erg moeilijk worden. De 1.3 manta is namelijk heel erg weinig verkocht. Een grote OHC motor is ook zeker leuk maar hier heb je dus de 1.8 manta bak nodig, en deze zijn heel erg duur, vooral de getrag 5-bak.

Groeten Olaf

2000
                Moderator

Even voor de duidelijkheid: volgens het bewuste topic wat hier ergens te vinden is gaat het om een small block ohc i.c.m. een 1.8s bak.

Oly

Ik heb zo’n kom met de bijbehorende spullen zoals nokkenashuis met nokkenas en stroomverdeler over. Hier past een standaard 4 bak van een CIH motor achter.
                    stuur maar een PM bij interesse.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.