Forumindex › Forums › Techniek › Cih › pas gereviseerde c24ne,, ”opnieuw opbouwen!!!”
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 mei 2012 om 20:10 #18017768
deze moet dus eerst druk opbouwen ?
ja ik leer graag meer over motor techniek.
maar dat het op zo”n manier moet is jammer.weet ik in elk geval wat ik de volgende keer anders of niet moet doen king:
23 mei 2012 om 20:48 #18017769@Ghanz wrote:
kan me niet voorstellen dat je de motor zonder spanner hebt laten lopen.
da kan ja niet goed gaan…
hoe zet je de spanner dan op druk??
25 mei 2012 om 15:26 #18017770Gewoon er in schroeven. Als de motor loopt komt er olie in en de druk zal iets extra kracht leveren op de spanner maar zorgt vooral voor een demping van de beweging van de spanner.
25 mei 2012 om 21:38 #18017771nou en zo heb ik het dus ook gedaan….
zonder spanner heb hem nooit laten lopen. zo achterlijk ben ik nou ook weer niet27 mei 2012 om 00:03 #18017772@sh93 wrote:
nou en zo heb ik het dus ook gedaan….
zonder spanner heb hem nooit laten lopen. zo achterlijk ben ik nou ook weer nietWees blij. Je zou ze de kost moeten geven :jerry
27 mei 2012 om 10:06 #18017773@sh93 wrote:
nou en zo heb ik het dus ook gedaan….
zonder spanner heb hem nooit laten lopen. zo achterlijk ben ik nou ook weer niet:thumb
30 mei 2012 om 22:00 #18017774nog even een vraagje.
maakt de draairichting van het ketting iets uit?
hoe deze er eerst om heeft gezeten zo moet deze er met opbouwen ook weer op lijkt mij.?
dus niet anders om zodat de draairichting van het ketting verandert?30 mei 2012 om 23:43 #18017775Gooi aub die ouwe ketting weg en haal even een nieuwe op, je kan ze zo bestellen / ophalen bij een revisiebedrijf, Postma motorsport in Balk heeft ze ook wel, even de oude meenemen als voorbeeld.
het kost ook niet zoveel en nu alsnog bezuinigen is zonde.
4 juni 2012 om 15:47 #18017776vandaag het 1900 blok opgehaald.
zal deze vandeweek even uitelkaar trekken.
en wegbrengen om uit te boren. en ja ik geef ze de zuigers er bij king:6 juni 2012 om 19:59 #18017777Merk de zuigers zodat als ze onderling van maat verschelen de juiste zuigers in de juiste cilinders gemonteerd worden.
Ik neem tenminste aan dat het bedrijf dat het blok opboort de zuigers opmeet en de cilinders pas maken naar de maat van de desbetreffende zuigers.12 juni 2012 om 20:45 #18017778vandaag het onderblok weer opgehaald :thumb
toppie, weer mooie cilinder wanden. en het blok is weer mooi schoon :thumb
van de week weer beginnen met opbouwen.18 juni 2012 om 21:38 #18017779maar weer even een update.
het blokje is mooi opgeboord naar de maat van de zuigers. en even door de wasmachine geweest.
rechts is het 1900 onderblok. daarnaast licht het ouwe onderblok, en daar weer naast hangt mijn ouwe 2L
moest een andere aanzuigbuis hebben (ouwe was krom) en een andere carterpan, in de ouwe zit een scheur.
het ziet er nu allemaal tig keer beter uit als eerst :thumb (dan bedoel ik niet kwa verf o.d.)en een nieuw ketting is er omheen gekomen :thumbup
nu wacht ik nog op mijn koppaking en nog wat ander klein spul.
ook moet ik nog een nieuwe koppeling hebben, 8.5inch + drukgroep en druklager.
als iemand nog iets heeft, een pm is altijd welkom :D19 juni 2012 om 16:03 #18017780weet iemand dit,,
bij een 2.4 heb je in het gat van het onderblok (bij het merkteken van je vliegwiel) een pennetje er uitsteken.
bij een 1900 is die een plaatje met een pijltje (zit verder naar links)
wat moet ik aanhouden? de manier van de 2.4 of de manier van de 1900?????alvast erg bedankt wat ik kom er niet uit king:
19 juni 2012 om 23:15 #18017781Als je de zuiger van de eerste cilinder op het BDP zet kun je met een gradenschijf opmeten hoeveel graden dit verschilt met het kogeltje en het pijltje. Als je dit weet kun je het gebruiken om je ontsteking af te stellen.
20 juni 2012 om 08:05 #18017782als je een injectiesysteem hebt (en dat heb je), stel je hem af op de voorste krukaspoelie (kerfje) tegenover het merkteken op het distributiehuis.
20 juni 2012 om 19:11 #18017783ohjaa :jerry tuurlijk nooit bij stilgestaan king:
dankje :thumb20 juni 2012 om 19:13 #18017784nieuwe koppeling en koppaking besteld bij krause (DE) :thumb
kan ik eerst nog even het electisch netjes maken.27 juni 2012 om 21:59 #18017785gister en vandaag weer even bezig geweest.
heb mijn onderdelen binnen gekregen :jerry
motor zit weer inelkaar.ik ben er zelf van overtuigt dat het nu goed gaat komen.
zuigers hebben nu merkbaar veel minder ruimte. :thumb alles is nagemeten en moet nu goed zijn.
zal volgende week als ik een stukie gereden heb weer even een compressie test doen.
dit moet met open gasklep? en de ontsteking ontkopeld. en de benz pomp ontkoppeld,nog een paar foto’s
en de nieuwe 8,5 inch koppelings set van krause :thumb
vrijdag gaat de motor weer in de kadett :thumb :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.