Forumindex › Forums › Techniek › Cih › pas gereviseerde c24ne,, ”opnieuw opbouwen!!!”
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 mei 2012 om 15:28 #18017744
zou het kunnen dat het olie verbruik door de klepsteel gelijders komt? deze hebben namelijk wel speling.
of zou ik het toch moeten zoeken in het onderblok? vanwege de compressie van 10 – 11 – 10 – 10.20 mei 2012 om 18:20 #18017745Dat zal zeker meehelpen aan het olieverbruik, wanneer je een hoog inlaat vacuum hebt b.v. tijdens afremmen op de motor en stationair. Je inlaat vacuum zuigt dan immers ook langs de klepstelen van de inlaatkleppen. Als je goede kleprubbers hebt zal het wel meevallen maar dan nog is teveel speling op de klepgeleiders niet goed. De kleppen zullen dan niet in een keer sluiten maar een beetje ronddansen voor ze echt goed afsluiten. Je klepzittingen hebben hier weer erg onder te lijden.
21 mei 2012 om 20:14 #18017746ik zoek een ander onderblok op. een 1900
mijn zuigers kantelen tog wel aardig (vindt ik zelf) kan dit de lage compressie veroorzaken?
en de kop breng ik met de kleppen naar het revisie bedrijf om de spelling in de gelijder te laten controleren.21 mei 2012 om 20:20 #18017747Heb je de rondheid van het cilinders en van de zuigers ook gecontroleerd voordat je het weer gemonteerd hebt?
Hier zijn de maten: http://www.mantablog.nl/techniek-manta-b/cih/cih-onderblok/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb mijn onderblok met een micrometer laten opmeten, en hieruit kwam dat de cilinders ovaal waren, en toch buiten de maximale toleranties lagen.
Toen heb ik een tijdje gezocht naar een 1.9 onderblok, maar ik werd gewaarschuwd dat deze minder stevig zijn bij de krukas.Nu ga ik dus mijn originele 2400 blok laten opboren tzt met overmaats zuigers… zekerheid dat het niet nog een keer uit mekaar hoeft als het allemaal TE versleten bleek te zijn….
22 mei 2012 om 12:43 #180177481900 minder sterk bij zijn krukas ?
22 mei 2012 om 12:58 #18017749@mr-turbo wrote:
1900 minder sterk bij zijn krukas ?
is dit zo?? :hmmz
ben al druk aan het zoeken naar een ander onderblok :shock:
maar als ik een 1900 onderblokje pak met mijn 2.4 krukas en zuigers en dan een 2.0 bewerkte kop er op.. dat moet neem ik aan wel kunnen met een 1900 blokje????ik ben zonet even met de kop en kleppen bij het revisie bedrijf geweest.
de inlaat kleppen hebben wel wat speling.
hij zij.
het is aan de ruime kant, maar je kan er nog mee rijden.
uitlaat kleppen waren goed, daar zat helemaal geen ruimte op.
vanavond zal ik de zuigers er uit halen.22 mei 2012 om 19:24 #180177501900 N kaal onderblok moet hier nog ergens zwerfen.
voor weinig
22 mei 2012 om 19:59 #18017751@mr-turbo wrote:
1900 minder sterk bij zijn krukas ?
van horen zeggen via een monteur van een opel rally team.
details weet ik ook niet, dus het is maar een gerucht.22 mei 2012 om 20:04 #18017752een 1900 N schijnt weer heel goed te gebruiken te zijn bij een Turbo ombouw
22 mei 2012 om 20:56 #18017753de zuigers zijn geschikter (lage compressie), dat is alles.
@McLambo wrote:
@mr-turbo wrote:
1900 minder sterk bij zijn krukas ?
van horen zeggen via een monteur van een opel rally team.
details weet ik ook niet, dus het is maar een gerucht.Vergelijk ze beide maar, dan weet je of het onzin is of niet.
Bovendien, (denk na) hun uitgangspunt is totaal anders dan je basic straatmotor opbouwen.
Uiteindelijk is het maar net wie je geloven wil op basis van dit soort “van horen zeggen” verhalen.
22 mei 2012 om 21:08 #18017754heb waarschijnlijk de oorzaak van de hoge ollie verbruik ook al gevonden.
ik heb vanavond de zuigers er ook gehaald.bleek dat alle 4 olie schraap veren vast zaten… :wtf
snap er niks van.
ik het begin toen die liep, rookte die helemaal niet.
en nu dit.maargoed het valt gelukig mee
morgen naar het revisie bedrijf en dan de zuigers en het onderblok opmeten.
zien of dit goed is? king:hoe dit kan???? :hmmz
22 mei 2012 om 21:41 #18017755kijk, blijkt het toch weer mee te vallen hopelijk!
Misschien waren de sleuven voor de schraapveren toch niet helemaal schoon? (aanslag), en dar ze daardoor zijn gaan klemmen?
23 mei 2012 om 06:35 #18017756maar ik vraag me nu nog steeds af, hoe is mijn distributie ketting kapot gegaan?
foto – zie vorige pagina23 mei 2012 om 06:49 #18017757Ja, die foto is me net ff te vaag om te zien wat er kapot is…
maar als je nog een vervangende ketting zoekt; er zit een gozer op Marktplaats die met zijn opel hobby gestopt is :osman, en ik heb al een aantal 2.4 dingen van hem overgenomen. Hij heeft nu een distributieset te koop staan, misschien interessant voor je? http://link.marktplaats.nl/552802894″ onclick=”window.open(this.href);return false;
23 mei 2012 om 07:26 #18017758als je goed op de foto ziet.
dat zie je dat er 2 schakels zijn die omgebogen zijn…..
ketting huis er vanavond ook maar even af halen.23 mei 2012 om 07:46 #18017759Nu zie ik het ja…
staat ie nog wel goed gespannen? Zou misschien kunnen dat hij er bijna een keer naast gelopen is, en daardoor de 2 schakels losgetrokken heeft… Goed dat je het nu ziet overigens, en niet zo weer ingebouwd zou hebben..
23 mei 2012 om 10:19 #18017760spanner was goed op spanning toen ik hem er uit haalde….
ik dacht van mischien in het begin…
toen was de spanner, van spanning af.
en toen heeft hij ook gelopen.moet je zo’n ding eerst ook op spanning zetten voor je hem er indrukt??
of kan dit??23 mei 2012 om 10:20 #18017761ooh,
ik zal vanmidag weer even bij het revisie bedrijf langs,
zuigers en cilinders nameten :thumbup
zien hoe dit lijkt.23 mei 2012 om 13:59 #18017762Kan de revisiebedrijf die 2.4 niet opbouwen?
Gezien de verhalen is dat geen verkeerde gedachte. ;)
Kost iets meer, maar dan is het ook goed.
:thumb23 mei 2012 om 14:23 #18017694ja dus jong.
ik vindt sleutelen mooi, dan ga ik dat tog niet uitbesteden…23 mei 2012 om 14:26 #18017763zou het ook kunnen dat ik het ketting er verkeerten om heb op gezet??
dat de trekkrachten dus de andere kant opgaan?23 mei 2012 om 14:31 #18017764@sh93 wrote:
ja dus jong.
ik vindt sleutelen mooi, dan ga ik dat tog niet uitbesteden…king: :thumbup
haha, ik ken dat, maar er zijn klussen die ik ook laat uitbesteden, zodat ze zeker slagen!
Voordat de fun overgaat in frustratie zeg maar.23 mei 2012 om 14:34 #18017765jah ik ook,
heb mijn kleppen in laten slijpen en het onderblok laten hoonen.
en toen werd mij verteld (door revisie bedrijf dat het nog wel kon) maargoed.
we zullen zien wat ik kan vinden! :thumb23 mei 2012 om 18:38 #18017766@sh93 wrote:
spanner was goed op spanning toen ik hem er uit haalde….
ik dacht van mischien in het begin…
toen was de spanner, van spanning af.
en toen heeft hij ook gelopen.moet je zo’n ding eerst ook op spanning zetten voor je hem er indrukt??
of kan dit??Je hebt de motor laten lopen zonder de spanner, daarom is de ketting kaput.
Je moet nog een hoop leren zo te lezen, maar al doende leert men en laten we hopen dat je er wat van opsteekt en een goed geheugen hebt. ;)
:jerry23 mei 2012 om 19:39 #18017767kan me niet voorstellen dat je de motor zonder spanner hebt laten lopen.
da kan ja niet goed gaan…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.