Forumindex › Forums › Techniek › Cih › pas gereviseerde c24ne,, ”opnieuw opbouwen!!!”
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2012 om 19:33 #17248524
zoals somigern op het forum weten ben ik de laatste tijd bezig ben geweest met het
reviseren van mijn c24ne.nu ben ik EINDELIJK zo ver dat ik kan rijden…. blijkt dat die blauw rookt…. :wtf
trekt wel gigantisch hard op.stationair rookt die niet. als ik plankgas geef staat het achter me blauw….. :( :(
hier baal ik ontzettend van.moet de motor weer uitelkaar? :( op kan het aan de afstelling liggen???
ik het blok heb ik vrijwel alles nieuw.
ik heb een ander (goed) onderblok gezocht en die lichtjes laten honen. nieuwe zuigerveren.
impresiepe zijnn alleen de zuigers van het blok nog oud om het zo maar te zeggen.wie weet wat ik moet / kan proberen / doen
alvast bedankt, groet sh9313 mei 2012 om 20:28 #18017695Als moet eerst nog een beetje inlopen
Met de juiste olie.Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
13 mei 2012 om 20:57 #18017696gaat het daarna over?? :shock:
als dat het is valt het reuze mee.. king:
welke olie kan ik er het beste in gooien?13 mei 2012 om 21:39 #18017697zijn er meer opties wat het kan zijn?
als je gas geeft staat het echt wel heel erg blauw achter de auto… :(13 mei 2012 om 21:48 #18017698zou maar wat rustig rijden in het begin ;)
maar mag eigenlijk niet roken heb je de compressie al getest?
als dat goed is zal je in de kop moeten zoeken denk ik (klepseals) ofzogr arnold
13 mei 2012 om 21:53 #18017699klepseals zijn ook nieuw,
kleppen opnieuw ingeslepen.nieuwe pakkingen keeringen alles….
ik snap het niet.zal morgen even compressie meten.
dat was tog ontsteking ontkoppelen.
in 1 van je bogie gaten draaien en stuk of 10 keer in de ronte laten draaien?
als ikk het goed heb?13 mei 2012 om 22:09 #18017700indd
even laten een beetje warm laten lopen
en indd zorgen dat er nergens geen vonk is
de compressie verhouding zou ik zo niet weten maar is vast wel te vinden
heb mijn motorke ook een revisie gegeven maar die liep meteen goed met weinig rook
je zet wel alles in elkaar met olie dus kan hier en daar nog zitten wat hij opbrandsucces
13 mei 2012 om 22:12 #18017701ok bedankt,
ik heb alles ook goed in de oliegesmeerd voor dat hij inelkaar ging.
maar hij heeft al weer een tijdje gelopen.. het zal nu tog wel bijna verbrand zijn..
morgen maar even testen. bedankt eerst :thumb14 mei 2012 om 10:55 #18017702als ik mijn 2e bougie er uitdraai komt er een walm blauwe rook uit.
en de bougie is nat van de olie… bij de kleppen zoeken???de andere 3 zijn ook zwart maar geen rook uit de cilinder en de bougies zijn ook niet nat… ontsteking afstellen ???
14 mei 2012 om 15:59 #18017703als het aan mijn klep seals ligt.
kan ik het daar dan ook aan herkennen?14 mei 2012 om 16:14 #18017704Is het wel olie? en geen benzine?
14 mei 2012 om 19:59 #18017705nee olie, olie druk neemt ook af.
heb hem ook alweer een keer bij gevuld.
ging ongeveer 1,5L olie bij in….. :wtfmotor zal wel weer uitelkaar moeten?
ik baal ontzettend. ik zou anders de auto deze week spuiten en hopen op volgende week rijden…
wordt hem dus mooi niet :swear14 mei 2012 om 20:19 #18017706@sh93 wrote:
als ik mijn 2e bougie er uitdraai komt er een walm blauwe rook uit.
en de bougie is nat van de olie… bij de kleppen zoeken???de andere 3 zijn ook zwart maar geen rook uit de cilinder en de bougies zijn ook niet nat… ontsteking afstellen ???
kleptiming ??
klepseals van in en uitlaat vervangen neem ik aan.
14 mei 2012 om 20:24 #18017707ik heb zonet de seals even bekeken. die leken op het eerst gezicht nog in goede staat.
heb ze er met de revisie ook nieuw op gezet.
kleppen zijn opnieuw in geslepen. (ik heb ze steeds goed op volgorde gehouden)
kop heeft revisie bedrijf toen ook gelijk druk op gezet. – lekte niet – en de kop is recht.ik ben echt door mijn opties heen.
als het niet aan de kop licht, dan zou je tog zeggen, de veren op de cilinder wand…..
maar die is ook gehoont en nieuwe veren.:wtf :wtf :wtf
14 mei 2012 om 21:01 #18017708Ik ga je geen andwoord geven,maar ik kan je vertellen dat alles een rede heeft,neem um maar weer uit elkaar en kijk alles na….Dan zul je wel een andwoord vinden…
14 mei 2012 om 21:09 #18017709Kan ook zijn dat de kleprubbers scheef er op zitten en wat open staan, waardoor deze olie door laat naar de klep.
Wanneer alles nieuw is zou het ook zonder kleprubbers niet mogen roken, die van mij rookt ook niet zonder de kleprubbers.
Nieuwe zuigerveren moeten eerst inlopen voor dat je gigantisch hard op trekt. ;)Is een zoekplaatje……. maar voor alles is er een oplossing. :thumb
14 mei 2012 om 21:15 #18017710heb de kleprubbers er af gehad en er weer netjes op gezet,
ik heb dit vanavond rond een uur of 8 gedaan.
geen verschil.
compressie binnenkort even testen.14 mei 2012 om 21:15 #18017711Wat voor seals heb je gebruikt? Goedkope dingen kunnen gaan lekken omdat ze te hard zijn.
Heb je ook de speling gecontroleerd op de klepgeleiders? Bij teveel speling heb je natuurlijk ook een hoger olieverbruik.
15 mei 2012 om 07:29 #18017712hoeveel mag je maximaal hebben?
15 mei 2012 om 07:37 #18017713ik denk niet dat je het in de klepseals moet zoeken, dat rookt wel wat, maar dan staat niet gelijk heel de straat blauw..
met een simpele lektest kun je vrij snel achterhalen waar het zit…..
15 mei 2012 om 13:51 #18017714een lektest?
hoe moet ik dit doen?? klinkt interesant :D15 mei 2012 om 15:27 #18017715dan zetten ze druk op de zuigers met lucht.
Dmv een verbouwde bougie.Maar je voelt het wel als je een klep terug de kop in drukt als de geleider ruim is dan valt ie er zo in.
Maar nu in gemonteerde toestand kan je dat niet meer checken.15 mei 2012 om 17:07 #18017716@sh93 wrote:
heb hem ook alweer een keer bij gevuld. ging ongeveer 1,5L olie bij in….. :wtf
Hoeveel olie heb je de eerste keer er in gedaan?
Hoeveel km heb je ermee gereden voor je die 1,5L olie moest bijvullen?
Welke carterpan en welke peilstok gebruik je?15 mei 2012 om 19:47 #18017717:???: heb je je zuigerveren er wel juist ingestoken? Waren de oude zuigers toch nog wel rond?
15 mei 2012 om 19:56 #18017718@HOT ROD wrote:
@sh93 wrote:
heb hem ook alweer een keer bij gevuld. ging ongeveer 1,5L olie bij in….. :wtf
Hoeveel olie heb je de eerste keer er in gedaan?
Hoeveel km heb je ermee gereden voor je die 1,5L olie moest bijvullen?
Welke carterpan en welke peilstok gebruik je?eerst keet gewoon tot het maximum gedaan heb die na de eerst 2 starten kwartiertje laten staan gecontroleerd
ik ben 3 keer bij ons de straat op neer gereden en hij heeft een tijdje stationair gelopen. niet veelcarter pan van een 2.0 en daar de pijlstok en gelijder ook van.
ik snap het niet.zuiger hebben bij een revisie bedrijf gelegen. mooi schoon gemaakt en gecontroleerd.
kon nog wel met dit onderblok zijden ze….. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.