Parrot MKI9200 installeren

Forumindex Forums Modellen Astra Parrot MKI9200 installeren

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    —Jens—

Beste,

Vorige zaterdag heb ik een Astra H GTC (2006) aangeschaft. Vanaf begin mij mag ik hem gaan afhalen bij de garagist.
      Aangezien ik graag ipod aansluiting heb, en mijn wagen dit niet toelaat via een andere weg (heb ik horen zeggen), heb ik besloten om er een Parrot MKI9200 in te installeren. Om de kosten een beetje te drukken ben ik van plan om deze zelf te installeren.

Weet iemand of dit moeilijk is om te installeren? (Ik heb nog nooit aan de elektronica van een auto gewerkt)
      Is het moeilijk om de draden met elkaar te verbinden, of is dit juist vrij gemakkelijk en wijst dit zichzelf uit?

Mvg
      Jens

ElBundy

Misschien heb je hier wat aan: ” how to ”

http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=16163″ onclick=”window.open(this.href);return false;

opel-motorsport
        Deelnemer

ik heb mijn mki9100 ook zelf geinstalleerd :)
          is echt niet moeilijk :)
          radio eruit is het enige moeilijke :)
          dan stekkers tussen de iso-radiostekkers insteken en de constante + aan de constante plus van de radio doorverbinden (rode kabel op de parrot)
          de geschakelde + aan de geschakelde + van de radio koppelen (oranje kabel op de parrot)
          en de massa op de massa van de radio (zwarte kabel op de parrot)
          en dan werkt het al :) vervolgens alles nog mooi wegwerken hoe je het zelf wil :) en klaar is kees :)

Juffer1
          Deelnemer

Sinds wanneer hebben een Ford Focus en een Astra G coupe ook CAN-bus ?

Aangezien een Astra H dat wel heeft kan TS dus niks met die how-to en deze info.
            Bij een Astra H heb je als eerste een car2iso verloopkabel nodig. Prijs ligt rondt de € 25,-.
            Het lastigste is echter een geschakelde + zoeken aangezien die dus niet in die stekker zit.
            Deze zal je of uit je aanstekeraansluiting kunnen halen of uit je climate controle of uit je verlichting.
            Ik zeg of aangezien niet alle aanstekeraansluitingen geschakeld worden en ook niet bij iedere ecc in het stekkerdoos zitten.
            Blijft in 9 van de 10 gevallen over de verlichtingsschakelaar. Deze zul je dus moeten uitbouwen om daar dan een geschakelde + te vinden.

Tip : bij een Astra H schakelt de spanning pas als je na het uitzetten van het contact de deur opent, sluit en op slot zet.

RonaldH

Qua geluid is het ook niet je van het,die parrot.

Ik zou dan gewoon de radio vervangen voor een die wel ipod ondersteund.

—Jens—

Of kan het zijn dat mijn radio wel een aux-ingang heeft? (Heb de wagen pas binnen 2 weken, kan het dus zelf nog niet controleren.)
                Ik heb hier al verschillende meningen over gehoord :s

Extra informatie:

Bouwjaar: 2006 (Juli)
                Uitvoering: 1.7 Cosmo
                Brandstof: Diesel
                Koetswerk: 3 Deurs

Mvg
                Jens

opel-motorsport
                Deelnemer

Kan wel goed zijn dat hij die heeft hoor dn zit er een klein stekkertje achteraan bovenop de middenconsol tussen de zetels in

—Jens—

Jij bedoelt net achter de handrem. Wel op de foto’s is dit niet te zien. Dus heeft hij deze aansluiting niet. Maar misschien heeft hij wel een aux-ingang achteraan de radio zelf?
                    Weet iemand dit?

Juffer1
                    Deelnemer

De radio’s hebben dit vaak pas vanaf 2007.
                      Als je het zeker wil weten dan moet je de code index van je radio met 1 (laten) verhogen met een Tech2 of OP-Com. Daarmee wordt de optie geactiveerd in je radio / display.

Hoor je dan klikjes als je de radio aangezet dan is jou radio daar niet voor geschikt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.