Parrot mki9100 in opel astra H met cd30

Forumindex Forums Modellen Astra Parrot mki9100 in opel astra H met cd30

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Harrold Veldman
    Deelnemer

Goedemiddag.

Normaal lees ik alleen op fora’s. Maar na uren zoekwerk dacht ik. Ik vraag het hier even.

Voor kerst heb ik een parrot mki 9100 gekregen zodat ik spotify kan gebruiken in de auto.

De auto heeft een cd30 fabrieks radio. En na wat gekloot kom ik er achter dat ik een verloopstuk nodig heb tussen de radio parrot en auto. Nu kom ik diverse website deze kabel tegen. Alleen zijn het elke keer andere. Heeft iemand een idee welke kabel ik nodig heb of is er ook een andere manier?

Mvg Harrold Veldman
      Opel astra H
      stationwagon 1.6
      Bj 2005.

Juffer1
      Deelnemer

Je hebt een verkoopkabel nodig van kram naar Iso naar kram zoals deze :
        http://www.carkit-shop.nl/kram-iso2car-86172.html

Let wel even op dat je vermoedelijk ook een geschakelde + moet hebben om je carkit aan en uit te zetten.
        In de stekker van de radio zit geen geschakelde +.

Hiervoor zijn verschillende optie, afhankelijk van de uitvoering van je auto :
        – Van sigaretten aansteker afhalen (indien geschakeld)
        – Van climate controle kabelboom afhalen (indien aanwezig)
        – Van lichtschakelaar afhalen.

Harrold Veldman
        Deelnemer

Bedankt voor de link. Is het lastig om een kabel voor de geschakelde+ er tussen te zetten. Split je hiermee de kabel naar de aansteker of valt deze hiermee weg?

Op internet zetten ze overal plug en play maar er komt meer bij kijken merk ik..

Opeltje17
          Deelnemer

Nee dat is niet lastig, wel zorgen dat je een knappe multimeter hebt.

Niet gaan kijken dmv een lampje of er spanning op een draad staat, daar gaat de boel van stuk!

Draadje soldeer je gewoon aan je bestaande draad, dus blijft alles normaal werken.

OscaR-16v
            Deelnemer

moeilijk is het niet. die kabel heb ik zelf bij de dealer gehaald. In mijn geval zat hier een extra lange blauwe draad aan die geschakeld moet worden. Jou lampje van de sigarettenaansteker is geschakeld. ik heb hem zelf hier op aangesloten en werkt goed.

Ik hoop dat je met dit type parrot niet zo veel problemen krijgt als wat ik heb gehad. De verbinding met de afstandsbediening was ik constant kwijt. vastlopen was ook 1 van de ergernissen.

Ik heb nu een 3100 serie waar ik alleen mee kan bellen. deze werkt super.

Harrold Veldman
              Deelnemer

Bedankt voor de reacties. Ik heb de kabel besteld en ga woensdag als hij binnen is aan de slag.

Nog een extra vraag.aan de zijkant van het raam zitten airbags. Kan je de plastic schotten weg halen om de kabel van de microfoon achter te laten lopen? Ga er van uit dat je de airbags niet zomaar kan activeren maar ik weet niet hoe het systeem daar in verwerkt zit en of er iets beschadigd kan worden.

liviu2004
                Deelnemer
                  Harrold Veldman
                  Deelnemer

Ik had gehoopt dat ik het vandaag af zou krijgen maar dat is niet gelukt. IKan heb alle kabels met elkaar verbonden. Ik heb de blauwe voedingskabel aan de aansteker aangesloten (aansteker heeft 2 kabels bruin en rood) de parrot doet het wel maar zodra je de taal kiest zegt hij automatische herstart / tot ziens.

Nu valt het me op dat een koppelstuk tussen het verloopstuk en de parrot, gaan er vanuit de parrot 8 draden naar de verloopstekker. Maar de verloopstekker ontvangt een maar 4. Klopt dit?

Harrold Veldman
                    Deelnemer

[IMG]http://i67.tinypic.com/x3sdci.jpg[/IMG] hierbij een foto

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.