Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Parrot CK3100 inbouwen bij een CD 70 Navi(zonder ISOstekker)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 november 2012 om 15:20 #17253218
Hoi hoi,
Ik zit hier met een probleem, ik heb hier een Paroot CK3100. Deze zat oorspronkelijk ingebouwd in mijn GTS 2.2 uit 2004.
Ze hebben er in lopen knippen, niet te weinig, in principe zijn geschakeld/constant/massa en mute/een speaker+/speaker min. Dit is in ieder geval wat ik zo zou herkennen.Nu kan ik wel een adapter kopen naar ISO, maar dat betekend het nodige soldeerwerk. Is het mogelijk een stekker te pakken achter het dashboard en zoja welke?
Hoop dat dit hier iemand ook al eens heeft mee gemaakt, maar las ook uit een topic van 2009 http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?t=115986&p=1532948 dat OPC TURBO sprak over een Mutebox met drie aansluitingen.
Heb inmiddels een stekker links van het dashboard gevonden met een plakbandje eromheen en drie aansluitingen. Maar wat is nu wat?
Ik zal ook even een fototje plaatsen voor het gemak. Excuses voor de kwaliteit, maar het is dus een 3-polige stekker, met paars/rood een paars/wit en een zwarte draad28 november 2012 om 16:33 #18078910Wat je nodig hebt is deze
Is een kant en klare Iso adapter die je er zo tussen kan prikken. Dus niks solderen!!Verkrijgbaar bij div. lokale automaterialenzaken en kosten rond de 18 euro !
28 november 2012 om 17:03 #18078911Juist, dat was dus ook de bedoeling. Alleen heeft een gecertificeerd inbouwbedrijf de set oorspronkelijk ingebouwd in de gts en heb ik de parrot eruit gehaalt om in de station te plaatsen. Echter hebben ze alles eraf geknipt, zoals ik hierboven al vertelde heb nog maar 6 hele draden over..
3 van de mutebox, 3 voor spanning..
Dus zal ik nu een nieuwe kabelboom(van de mutebox) moeten aanschaffen voor de Parrot en een kabelboom voor de radio naar iso.
Of kan ik de mute draad, speaker draad en voeding alsnog eraan solderen? Zo ja, welke stekker/draden moet ik dan hebben.
28 november 2012 om 18:31 #18078912Ja, dat kan ook !!
Mss kan je wat met dit schema!
29 november 2012 om 20:51 #18078913Nee, dat was helaas niet de juiste stekker. Uiteindelijk geen mutebox gevonden, die stekker is waarschijnlijk bedoelt voor een aux aansluiting ..
Dus toch maar €40 investeert en een iso2car en een nieuwe kabelboom voor de parrot aangeschaft.. Achja was het proberen waard.
3 december 2012 om 02:35 #18078914alles wat je met een iso-stekker kan kun je ook met solderen voor elkaar krijgen hoor!
3 december 2012 om 07:31 #18078915Zit gewoon een telefoon in op hoor dus die kabel was niet nodig geweest
Mute zit boven de massa en de tel in zit links onder in de hoek in dat kleine blokje
maar zoals.het nu zit is ook prima meest makkelijke oplossing3 december 2012 om 18:17 #18078916@zzattack wrote:
alles wat je met een iso-stekker kan kun je ook met solderen voor elkaar krijgen hoor!
Ik wilde niet in de oorspronkelijke kabelboom gaan knippen..
3 december 2012 om 18:21 #18078917@david verburg wrote:
Zit gewoon een telefoon in op hoor dus die kabel was niet nodig geweest
Mute zit boven de massa en de tel in zit links onder in de hoek in dat kleine blokje
maar zoals.het nu zit is ook prima meest makkelijke oplossingMute had ik inderdaad gevonden, maar kon niet in het forum vinden waar ik de telefoon aansluiting kon plaatsen. Er stond wel een topic in het forum, maar was mij te onduidelijk, heb dus voor de duurdere manier gekozen..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.