Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Parrot aansluiten *geïnstalleerd*
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 februari 2010 om 15:26 #17217472
Wie kan mij helpen?
Ben nu bezig met een Parrot MKi aan te sluiten op mijn CD-30 in mijn Corsa C (2001).
Het zijn zo gigantisch veel draden dat ik er duizelig van word!
Alle stekkers zitten inmiddels correct aangesloten (denk ik).
Nu moet ik denk nog stroom zien te krijgenhet installatieschema heb ik hier vandaan:
>Website Parrot<Ik vermoed dat ik nog iets met deze draden moet doen:
Wie..?
14 februari 2010 om 15:40 #17615863die gele bovenaan op de 1e foto met dat rode stekkertje is de mute,die hoef je niet aan te sluiten,kan wel
zorg dat de rode draad van de parrot continu spanning krijgt
zorg dat de oranje draad een geschakelde plus is
zorg dat de zwarte draad van de parrot de massa is.die draden van de laatste foto hoef je niet aan te sluiten,als het goed is pak je je voedingen uit de radio stekkers.
let er wel op dat spanning staat op die losse draden(laatste foto)
14 februari 2010 om 15:42 #17615864warom heb je die zwarte rode en gele eruit getrokken?
die moeten gewoon in je iso stekker waarschijnlijk moet je alleen de geschakelde voeding even bij je sigaretten aansteker weg halen want die zit geloof ik niet achter je radio
verder ziet het er zo denk ik goed uit
voorzover ik het kan zien dan14 februari 2010 om 15:50 #17615865Dank je wel
De rode, oranje en zwarte draad heb ik omcirkeld in het schema:
(in de rode en oranje zitten zekeringen)Deze zitten al achter in een stekker; wat moet ik er verder mee doen?
De losse draden van de laatste foto steken achterin de stekker met de groene S :)
14 februari 2010 om 15:51 #17615866origineel gepost door david verburg
warom heb je die zwarte rode en gele eruit getrokken?
die moeten gewoon in je iso stekker waarschijnlijk moet je alleen de geschakelde voeding even bij je sigaretten aansteker weg halen want die zit geloof ik niet achter je radio
verder ziet het er zo denk ik goed uit
voorzover ik het kan zien danIk heb nergens draden uitgetrokken, heb tot nu toe alleen de stekkers op elkaar aangesloten.
14 februari 2010 om 15:56 #17615867je moet de rode op de oranje klikken en andersom
draai de zekering houders open en dan kun je ze wisselen
alles ertussen klikkken contact aan gaat de parrot na 5 sec nog niet aan de heb je waarschijnlijk geen gechakelde voeding ff nameten anders dan weetje het zeker
oranje geschakelde voeding
rood konstante voeding
zwart massa
als de rode en oranje verkeerd omzit dn verliest de parrot zijn geheugen
succes14 februari 2010 om 16:01 #17615868die draden met losse stekkertjes moet je waarschijnlijk zel finpluggen dan op de juiste positie
rechts bovenin is geschakeld oranje
tweede pos onderin van links af gezien is constant rood
rechts onderin is massa zwart
ligt er wel aan van welke kant je de stekker bekijkt
(de draad kant)14 februari 2010 om 16:02 #17615869@ david: rood en oranje heb ik al proberen te verwisselen, maar dat gaf geen resultaat.
Hoe krijg ik dan geschakelde voeding? Heb de sigaretten aanstekker al bloot liggen?14 februari 2010 om 16:12 #17615870waarschijnlijk zit er op de sigaretten aansteker wel contact spanning
je moet dus op de middelste draad van de sigaretten aansteker de oranje draad van de parrot aansluiten
maar eerst meten voordat je wat aansluit anders doe je moeite voor niks14 februari 2010 om 16:22 #17615871origineel gepost door david verburg
die draden met losse stekkertjes moet je waarschijnlijk zel finpluggen dan op de juiste positie
rechts bovenin is geschakeld oranje
tweede pos onderin van links af gezien is constant rood
rechts onderin is massa zwart
ligt er wel aan van welke kant je de stekker bekijkt
(de draad kant)Ik ga ‘t eens proberen. Tijd voor een nieuwe functie op Opel Forum: videobellen met live aanwijzingen:)
14 februari 2010 om 16:58 #17615872Meestal hoe je al die extra kabels niet aan te sluiten, lees de handleiding maar eens zie je dat alles dubbel is voor in het geval het niet op je ISO stekkers zit. Alleen de Mute zit er bij opel niet op die moet je apart aansluiten.
Laatst nog in een vivaro uit 2009 1 aangesloten, op de site van parrot speciale verloopkabel besteld omdat die standaard opel andere connectors had en klaar is kees. Installatie 30 min.Op het werk hebben we daar een afkorting voor: RTFM;)
14 februari 2010 om 16:59 #17615873Daar had ik dus ook op gehoopt:) maar helaas
14 februari 2010 om 18:24 #17615874haha rtfm die ken ik ook wel ja is meestal ook mijn eerste reactie haha
14 februari 2010 om 19:22 #17615875Bas: RTFM gaat moeilijk want er zit geen handleiding bij.
Helaas heb ik niet zo veel verstand van auto’s als jij, dus raadpleeg ik het forum voor hulp.14 februari 2010 om 19:32 #17615876je kan ook die verloopkabel ertussen uit laten en je frame aanpassen
dan zit je parrot tussen je radio en originele aansluitstekker.
14 februari 2010 om 20:00 #17615877kijk even op de site van parrot staan alle handeidingen en schema’s op die je gratis kan bekijken/downloaden.
14 februari 2010 om 20:00 #17615878origineel gepost door Basgsi
kijk even op de site van parrot staan alle handeidingen en schema’s op die je gratis kan bekijken/downloaden.Die had ik dus al. RTFP (read the first post):)
Enfin, ik ga ‘t van de week even met iemand samen doen, als ik nog iets bijzonders tegenkom dan zien jullie ‘t nog14 februari 2010 om 20:07 #17615879Originally posted by Mijncorsa.nl
origineel gepost door Basgsi
kijk even op de site van parrot staan alle handeidingen en schema’s op die je gratis kan bekijken/downloaden.Die had ik dus al. RTFP (read the first post):)
Enfin, ik ga ‘t van de week even met iemand samen doen, als ik nog iets bijzonders tegenkom dan zien jullie ‘t nogRTFP :jerry
Ik doelde meer op de handleiding dan het schema. In de handleiding staat het uitgelegd wanneer welke kabels gebruiken en waarop aan te sluiten. iig succes van de week!
17 februari 2010 om 17:38 #17615880Inmiddels is hij geïnstalleerd, heb ‘t nog zelf kunnen uitvogelen ook:)
De aanhouder wint!De losse draden waren dus wel nodig, ze moesten ingeplugd worden op de stekkers.
Verder was er een zekering gesprongen.Inmiddels werkt alles goed, jullie bedankt voor de hulp!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.