Parkeersensoren zelf inbouwen, te doen of niet?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Parkeersensoren zelf inbouwen, te doen of niet?

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Vectra-gts C

Zoals de titel al zegt beste opelrijders.

zo’n setje parkeersensoren is niet duur maar is de montage wel te doen of moet je daar echt een autokenner voor zijn?

misschien ook ‘n HOW TO’tje ofzo hier op ‘t forum.

alvast bedankt,

corsaboy
      Deelnemer

Zoek de originele set van opel. Werkt erg goed en redelijk eenvoudig in te bouwen. Handleiding zit bij een volledige set erbij. Ik heb de mijne (astra h, maar gelijk aan vectra c) van ebay

Vectra-gts C

maar is die al voor geïnstalleerd in mijn wagen of moet ik echt dingen gaan aanpassen aan mijn kabelboom en de contacten erbij kopen enzo of is het gewoon ‘plug,boren en play’

corsaboy
          Deelnemer

De originele kit is boren, boren en nog meer boren. Alles vast klikken, kabelboom erin leggen, aansluiten op de rec. Zekering plaatsen, module aan de rec klikken. Ok je hebt geen grafische weergave, alleen piepjes maar wel origineel gm. Is mij ook wat waard.

Wel moet ff iemand met een tech2 wat programmeren. Voor het signaal achteruit/activatie sensoren.

patman

Ik heb toen ook gezocht voor de originele set van opel, maar nergens kunnen vinden.
              Toen bij de dealer gaan vragen en alle onderdelen bij elkaar voor pdc voor en achter kost bijna 2000 euro, belachelijk.
              Ik ben toen voor de bosch parkpilot gegaan en tot mijn grote verbazing is dit exact dezelfde kit als bij de dealer, alleen universeel gemaakt.
              Zelfs de kabelboom die bij de parkpiloot zat was gewoon hetzelfde als de kabelboom die al voorgeinstalleerd was in mijn auto.
              Ik heb de set niet aangesloten op de rec, maar heb gewoon de module van de bosch set gebruikt en het werkt perfect.

Als je zelf een beetje handig bent is het goed aan te sluiten, vooral achter is vrij makkelijk, voor is het een wat groter klusje.

Anoniem

Op de Vec die ik had een goedkoop setje van een paar tientjes gedaan, inbouwen is zo gepiept. Signaal tappen vanaf het draad naar je achteruitrijlicht.. Module plak je daar ook ergens vast, en het piepertje onder je hoedenplank. Werkt perfect, en ze waren nog in de kleur ook(zilver).. Top spul, dan maar geen origineel GM…

Seth
                Deelnemer

@pixels66 wrote:

Op de Vec die ik had een goedkoop setje van een paar tientjes gedaan, inbouwen is zo gepiept. Signaal tappen vanaf het draad naar je achteruitrijlicht.. Module plak je daar ook ergens vast, en het piepertje onder je hoedenplank. Werkt perfect, en ze waren nog in de kleur ook(zilver).. Top spul, dan maar geen origineel GM…

Ik ook

Vectra-gts C

Niemand een korte HOW TO voor me? als het kan met afbeeldingen anders volstaat een gewone uitleg ook gewoon. alvast bedankt!

Anoniem

Volgens mij heb ik gisteren een korte how to geschreven voor je…

Zakdoekje
                      Deelnemer

Gewoon beginnen, en dan kom je er vanzelf denk ik? En als het makkelijker is, haal je bumper eraf. Hoef je niet op je knieën te klooien met uitmeten. Kijken waar de bevestigingspunten zitten, losschroeven, bumper op de werkbank/tafel. Uitmeten waar de 4 sensoren op een gelijke hoogte, en per zelfde afstand tussen de sensoren komen te zitten.. Markeren, boren, erin klikken die dingen, dan de bekabeling.. stroom en massa zoeken bij de bekabeling van je lichten. (met evt multimeter of spanningszoeker), en idd de signaal kabel wat het piepje moet geven zet je op je achteruitrijlicht. Als die aangaat, piept ie. Simpel zat?

stephanj1
                        Deelnemer

2 weken een setje besteld bij aliexpress in de kleur zilver. Echt bijna dezelfde kleur. Even boren. Aansluiten en ziet er super uit en werkt perfect.
                          En dat voor €12.25

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.