parkeersensoren Vectra station 2010

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum parkeersensoren Vectra station 2010

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    willemmiranda

Goede morgen allen ,

sinds kort zijn wij de trotse eigenaren van een mooie Vectra station uit 2010 . We zijn alles een beetje aan het uitpuzzelen qua bediening en werking .
      Nu is het zo , dat als de auto achteruit ingeparkeerd wordt , het lampje van de parkeersensoren gaat branden , zowel op het dashbord als naast de radio en hij geeft een accoustisch signaal .
      Maar daar blijft het bij . Hij geeft geen signaal als de auto erg dicht bij een obstakel komt , niet vooruit , niet achteruit .
      Wat doen we verkeerd ??

Alvast bedankt voor alle reacties !!

Met vriendelijke groet ,
      Willem

arjontje
      Deelnemer

U doet niks verkeerd.
        Maar helaas is er een storing in het systeem.
        Auto laten uitlezen en kijken wat er aan de hand is.
        Het kunnen veel dingen zijn wat niet goed is.
        Al gaat er nog wel eens een sensor kapot.
        Maar eerst uitlezen.

Als het systeem goed werkt gaat alleen het lampje naast de radio branden en klinkt er een piep signaal.
        En dan gevolgd door piep signalen die steeds sneller piepen naar mate het object genaderd wordt. En uiteindelijk met een vaste toon als je te dicht naderd.

willemmiranda

Okee Arjontje ,

hardstikke bedankt voor uw reactie . Als de auto in de achteruit wordt gezet piept hij 1 keer en dan gaat zowel het lampje naast de radio branden en ook het lampje op het dashbord .
          Er is wel bij de dealer een nieuwe trekhaak onder gebouwd , misschien dat dit er iets mee ter maken heeft ?

MVG Willem

arjontje
          Deelnemer

Dat er een trekhaak onder gemonteerd is zou eigenlijk niks uit moeten maken. Als je een aanganger of iets achter de auto hebt kan je met de knop naast de radio de sensoren uitschakelen.

Gewoon even langs een garage, of mischien is er een forum lid die hem met een op com kan uitlezen.
            Dan komt waarschijnlijk het probleem naar voren.

Als het lampje op het dashbord gaat branden geeft dat dus aan dat er een storing is. Normaal zou dat lampje uit moeten blijven.

willemmiranda

Hallo Arjontje ,

nogmaals bedankt ! De auto is afgeleverd met garantie , dus we gaan binnenkort gewoon even terug om hem uit te laten lezen .

MVG Willem

turbosix
              Deelnemer

Welkom Willem,
                Die parkeersensoren komt vast wel goed maar een Vectra uit 2010?
                Volgens mij zijn ze eind 2008 met de productie gestopt en zijn de laatsten tot begin 2009 verkocht.
                Ik hoop niet dat je voor een auto uit 2010 hebt betaald?
                Ik wens je in ieder geval vele fijne kilometers!

lucas1975
                Deelnemer

Kan zonder probleem pas in 2010 op kenteken gezet zijn.
                  Kwamen laatst ook wat andere 2010 vectra’s op het forum voorbij.

Groetjes

turbosix
                  Deelnemer

Ik zie inderdaad ook nog een Vec van 2010 te koop staan op t net, ik had er nog nooit 1 gezien van 2010. :oops:
                    Wel een vreemd idee omdat de productie-lijn eind 2008 gestopt is en deze dus nog een heel dik jaar op een baasje gewacht heeft :)

Wat voor motor ligt er in? en wij zijn dol op foto’s ;)

wagnas
                    Deelnemer

Op Autotrader staat ook nog een station te koop uit Nov 2009. Dat zijn toch wel de laatste.

Begin 2009 zijn nog erg veel Vectra 1.8 sedans en stations afgeleverd met veel opties erop. Opel moest er toen echt vanaf.

willemmiranda

Kijk , zo kom je nog eens wat te weten , haha, maar hij is echt van 2010 hoor , wel is hij full options , lederen bekleding met stoelverwarming , navigatie , cruisecontrol , verwarmde spiegels , dimmende binnen en linkerbuiten spiegel , de hele rambam . Superauto !!!! Foto`s plaatsen moet ik nog ff uitvinden .

willemmiranda

Even een update , de afspraak is gemaakt bij de verkopende dealer en het gaat goed komen .

gwriemersma
                          Deelnemer

Beter nu nog :kewlpics plaatsen dan zijn we allemaal :D

D.J.R.
                            Deelnemer

Waarschijnlijk is er een sensor stuk. Ik heb het zelfde probleem en als ik hem uitlees geeft die aan dat er storing zit in de rechter sensor achter.
                              Heb de rechter uitgewisseld met de linkerkant en nu geeft ie aan dat de linkerkant achter storing heeft.
                              Volgens mij kosten ze niet zo veel.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ashimar
                              Deelnemer

Ik heb lange tijd met dit zelfde probleem gezeten en tot grote ergernis bleek het enige wat de Opel dealer wist te verzinnen het inspuiten met contacspray van de sensoren voor en achter te zijn wat nog behoorlijk kostbaar was (want arbeidsintensief ?!?) en natuurlijk geen enkel resultaat had !

Uiteindelijk sprak ik bij toeval met een Alfa Romeo monteur die een simpele test wist: start de auto met versnelling in z’n vrij. Schakel nu met de dashboard knop de parkeersensoren in. Als het goed is, zouden nu alle 8 (4 voor, 4 achter) senoren moeten werken, maar je krijgt die ene toon en dat lampje natuurlijk omdat er een storing is. Geen probleem, je gaat nu bij IEDERE sensor bijna met je oor er tegenaan zitten. Als de sensor werkt, zul je zachte tikgeluidjes horen, tik-tik-tik, ik geloof dat je het zelfs een beetje kunt voelen. Zo ga je alle 8 die sensopren af tot je er één (of meer, maar meestal één) tegenkomt die dat niet doet en dat is de kapotte. Via Ebay (wereldwijd zoeken !) kun je dan meestal wel voor niet al teveel een nieuwe of gebruikte sensor kopen. Ik was vanuit Duitsland alles bij elkaar 25 euro kwijt. Je kunt zelf de stekkervan de kapotte sensor loshalen, dan de sensor lostrekken (wrikken) en dan de nieuwe erin en de stekker erop en dat zou het eigenlijk moeten zijn, in de meeste gevallen. Uitlezen van de boordcomputer heeft bij mij niets zinvols opgelevert (ik heb een Vectra C station uit oktober 2006), behalve dat het bij de Opel dealer natuurlijk geld kostte. Sommige dealers hebben kennelijk veel te onervaren (lees: jong en te laag geschoold) monteurs in dienst. Ik heb ook een probleem met de stekker voor injector 3 gehad (1.9 cdti 110 KW) en de oplossing was gewoon een nieuwe stekker, maar ook dat heb ik zelf moeten uitvinden (kosten wederom 25 euro materiaal en verzending via Ebay Engeland) nadat dezelfcde dealer m’n auto 2x 2 dagen gehouden heeft. Te gek voor woorden. Enfin, laat even weten of deze test voor de sensoren je iets wijzer gemaakt heeft. ;-)

P.S. Ik kan me het zo niet precies herinneren, maar mocht het met motor in z;n vrij en parkeersensor knop ingedrukt niet werken aan de achterkant, dan natuurlijk even hulp van vriendin inroepen en auto in z’n achteruit en voet op de rem en dan iemand langs die achtersensoren laten gaan. Geheugen wordt slechter, weet niet meer precies hoe ik dit gedaan heb.

willemmiranda

Bedankt voor je reactie en informatie . Onze auto is aangekocht met garantie bij een Opel dealer , dus ik blijf net zolang teruggaan tot het helemaal opgelost is . Maar voorlopig ga ik muit van 1 of meerdere kapotte sensor(s) . En ik heb ook alle vertrouwen in de dealer anders had ik de auto daar niet gekocht .
                                  Ik hou iedereen op de hoogte van het verdere verloop !

Ashimar
                                  Deelnemer

@willemmiranda wrote:

Bedankt voor je reactie en informatie . Onze auto is aangekocht met garantie bij een Opel dealer , dus ik blijf net zolang teruggaan tot het helemaal opgelost is . Maar voorlopig ga ik muit van 1 of meerdere kapotte sensor(s) . En ik heb ook alle vertrouwen in de dealer anders had ik de auto daar niet gekocht .
                                    Ik hou iedereen op de hoogte van het verdere verloop !

Je hebt alle vertrouwen in de dealer tot hij je vertrouwen op een dag beschaamt.

Ik had ook alle vertrouwen in mijn dealer, ik ging ook braaf telkens terug, maar dat kost tijd en moeite en iedere keer vervangend vervoer en dan kwamen er soms meerdere dagen bij dat ze de auto wilden behouden en dat werd toch al gauw ER-RUG vervelend. Nou heb jij garantie, snap ik, maar toch, ik hoop voor jullie dat ze het snel oplossen, want een kapotte sensor dat weet je met de door mij beschreven methode in minder dan 10 minuten, verwijderen op de brug van zo’n sensor is een eitje en dan kijken welk type je moet bestellen bij GM/Opel in Breda zou een dag duren voor het er is, dus in twee dagen tijd moet een kapotte sensor (of het nou 1 of meerdere zijn) vervangen zijn.

Maar euh, welke opties heb je allemaal op je auto uit 2008/2010 ? Geef eens een lijstje alsjeblieft ? :jerry

Heb je bandendruk sensoren ?
                                    Quickheat ?
                                    IDS+ ?
                                    Bochtlicht in de stad ?
                                    Bi Xenon met automatische niveauregeling ?
                                    Donker getinte voor en achterlichten ?
                                    Automatische niveauregeling (achteras)
                                    Sport chassis ?
                                    Semi automatisch wegklapbare trekhaak ?
                                    Standverwarming ?
                                    DVD90 navi ?
                                    Hittewerende voorruit ?
                                    Zijraam gordijnen in de portieren geïntegreerd ?
                                    Dakraam ?
                                    Neerklapbare passagiersstoel ?
                                    Achterbankverwarming ?
                                    etcetera…

willemmiranda

Laten we voorlopig maar van het positieve uitgaan en dat de dealer gewoon doet wat hij moet doen . Ik zal proberen een overzichtje te geven van de opties , maar ik zal er ook wel een paar vergeten .
                                      Parkeersensoren , lederen bekleding , cd70 navigatie , bleu tooth , cruise controlle , verwarmde voorstoelen , warmtewerende voorruit , privacy glass , neerklapbare bijrijders stoel , verwarmde en elctrisch verstelbare spiegels ( die ook automatisch inklappen ) , gescheiden airco , home safe , automatische op afstandbedienbare achterklep , automatisch sluitende ramen bij vergrendeling op afstand ,

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.