parkeersensoren inbouwen

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila parkeersensoren inbouwen

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    zafirajos

Hallo, ik overweeg parkeersensoren in te bouwen in mijn zafira 2004, geen opc. Ik weet dat er een mooi topic is bij de opc’s, maar mijn achterbumper is anders. Ik heb me laten vertellen dat het inbouwen in een zafira A, ‘niet fijn’ is. Er moet ook geboord worden in de metalen balk is me verteld. Klopt dat? Is dat een probleem of alleen maar meer werk?

Zijstapje: heeft er iemand ervaring met sensoren voor? Ik overweeg dat, maar vraag me af of ik daar wel iets aan heb. Ik vind dat ik slecht kan inschatten hoe de afstand is omdat de neus zo duikt. Dat valt natuurlijk te leren, maar als ik toch bezig ben …..

Laagvlieger
      Deelnemer

Origineel of aftermarket sensoren?

erwin78

Volgens mij zijn er voor de zafira-a geen orginele parkeer sensoren, zal dus aftermarket worden.

Sensoren voor schiet niet echt op vind ik, je moet er een schakelaar tussen bouwen omdat je anders knetter gek er van wordt ( en die schakelaar wordt dan weer constant vergeten aan te zetten).

Sensoren achter is eigenlijk alleen meer werk, en je moet een goed setjes boren hebben in de juiste diameter.

Laagvlieger
          Deelnemer

Daar zijn zeker wel originele voor een Zafira A.
            Systeempje van Bosch.

zafirajos

het worden aftermarket sensoren. Dolphin (testwinnaar in Engeland) en met bijbehorend boortje. Behalve voor het metaal in de bumper en daar ben ik echt benieuwd naar. Of dat echt nodig is. Ik zit er niet op te wachten in ieder geval.

Laagvlieger
              Deelnemer

Volgens mij hou je te weinig ruimte over tussen het metaal en de bumper hoor. Zit echt haast niets tussen.
                Die gaten in het metaal zullen er toch echt in moeten.

Cobus
                Deelnemer

Als er een trekhaak onder zit heb je de ruimte wel, want je moet deze balk dan verwijderen.
                  En als ik het mij goed kan herrineren met de metalenbalk die in de bumper zit heb je nog wel wat speelruimte.
                  Ik zit namenlijk met het zelfde idee om achteruitrij sensoren te plaatsen.
                  Ik heb voor de zomer nog mijn bumper er af gehad om te kijken hoe of wat, en heb er toen meteen maar een trekhaak onder gezet.
                  Maar hang me er niet aan op.
                  Bumper voor helaas geen idee.

erwin78

@ laagvlieger, dat zijn dan toch geen orgineel geleverde specifieke sensoren voor een zafira-a???

Laagvlieger
                    Deelnemer

Zekers wel. Gewoon af fabriek.

erwin78

Dat heb ik nog nooit gezien :o, heb ik dus weer wat geleerd!! :thumbup

zafirajos

origineel gepost door Cobus
                          Als er een trekhaak onder zit heb je de ruimte wel, want je moet deze balk dan verwijderen.
                          En als ik het mij goed kan herrineren met de metalenbalk die in de bumper zit heb je nog wel wat speelruimte.
                          Ik zit namenlijk met het zelfde idee om achteruitrij sensoren te plaatsen.
                          Ik heb voor de zomer nog mijn bumper er af gehad om te kijken hoe of wat, en heb er toen meteen maar een trekhaak onder gezet.
                          Maar hang me er niet aan op.
                          Bumper voor helaas geen idee.

Dat zou goed nieuws zijn, want ik heb een trekhaak. Afijn, ik laat het wel weten als ik aan inbouwen toe gekomen ben.

zafirajos

de sensoren zitter er en de metalen balk was er ook. De minimale afstand tot de grond was 40cm en als de sensor op 35 cm ingebouwd had kunnen worden, dan was het zonder meer geen probleem geweest. Ze zitten nu op 42,5cm en dat was precies in het midden van de metalen balk. Het was overigens geen groot probleem. Maar als je er geen zin in hebt, kies dan sensoren die lager kunnen.

Wat wel een probleem is: de sensoren doen het niet goed. Bij testen wel, maar al heel snel zijn de sensoren op hol geslagen. Ik ben nog met hulp van de leverancier aan het kijken wat er aan de hand kan zijn, maar wellicht is het het signaal van de verlichtingscontrole dat stoort op de zoemer. Het kan ook statische elektriciteit zijn, omdat ik nog niet alles goed weggewerkt had en alle kabels maar zo achter de wand gepropt had. Als ik weet wat het is, meld ik me weer.

zafiratweepunttwee

wij hebben ze in Turkije in 09 laten bouwen op vakantie op onze zafira a die man deed er 2 uur over omdat het een goede vriend was volgens mij 100 tl ( 50 euro ) niet veel geld opzich nog goed ook en zo een sensor aangever erbij;)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.