parkeersensoren doen raar. foutieve benadering

Forumindex Forums Modellen Grandland X parkeersensoren doen raar. foutieve benadering

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    joeri kozak
    Deelnemer

Hallo,

Sinds kort doen onze parkeersensoren vooraan raar. Soms geven ze foutief een auditief signaal en is er geen obstakel !, en als er een obstakel is, horen we niets.

Soms werken ze ook normaal. Vandaag naar de garage geweest, en kunnen daar niets vinden, uitgelezen en computer geeft geen foutsignaal.

Ik heb de voorkant van de wagen met de sensoren reeds afgewassen dit heeft geen resultaat gehad.

Iemand tips of raad hoe ik dit moet oplossen ?

mvg Joeri

jopsa
      Deelnemer

hier ook problemen met allerlei sensorgerelateerde zaken.

Uitlezen bij dealer is zinloos.  Ze kunnen daar heel erg weinig uitlezen en fouten detecteren.  Opel NL kan meer uitlezen en waar uw wagen samengesteld werd alles… (mij verteld door een expert)

Maw, ik heb de indruk dat ze vinden dat we dit er bij moeten nemen en er mee moeten leren leven.

Tegen mij werd gezegd dat deze opties in vergelijking met andere merken heel wat goedkoper zijn.  Ik interpreteer dat dan dat je mag verwachten dat ze ook niet degelijk werken….

rednas_3ssen
        Deelnemer

Parkeersensoren voor willen bij mijn GrandlandX (2018) ook wel eens afgaan terwijl er geen obstakel is. Gelukkig alleen bij lage snelheden, bv bij een stoplicht oid. Ook al sta ik dan als voorste in de rij en is er geen obstakel aanwezig. Dacht in begin dat het warmte-gerelateerd was: alleen bij hele warme zonnige dagen. Maar inmiddels komt het ook wel eens voor bij kouder weer.

Mijn dealer kon ook niets vinden…. :wacko:

jopsa
          Deelnemer

Ze noemen dat bij opel een “producteigenschap”…. ???!!!!  Dan was de kous af voor hen.

Mooi gevonden…..

Hier gaan allerlei sensoren aan het werk/of niet aan het werk op allerlei ongepaste en onmogelijke momenten.

Zachte piep, harde piep als er niks is.  Niks gepiep wanneer er wel iets is.

Soms dan weer eens wel correct.

Na video-opnames geen deftige repliek behalve het hierboven reeds gemelde woord en verwijzen naar lage kost vd opties in vergelijking met ander merk.

Maw, betaal maar verwacht niet dat het correct werkt want het is goedkoop, bedoelen ze dan “brol” ?

Ze bedoelen dat er geen oplossing is of het niet kunnen,  jammer genoeg, maar verwoorden het anders.

Je kan wel zoveel mogelijk opties uitzetten natuurlijk…  Heel handig .

Floki
            Deelnemer

Forumlid @Jopsa is en blijft altijd NIET opbouwende / meedenkende postings plaatsen, zucht…………….

Lees bijv. zijn laatste 100 berichten in diverse topics en onderken imho zijn ernstige beperkingen.

Vroeger, toen er nog weinig computers waren, las ik wel eens op een deur: “Gekken en dwazen, schrijven op deuren en glazen”.

Nu zou je achter het woord “glazen” ook nog “en Computer forum pagina’s” kunnen schrijven.

jopsa
              Deelnemer

@floki bedankt voor uw wederom verhelderende oplossing….

feit is dat de sensoren ook bij anderen falen blijkbaar…  of liegen deze mensen ook volgens u.   We zijn dus met zijn allen hier leugenaars als we problemen melden.

Ik zeg nogmaals dat ik geen oplossingen weet.  Enkel waargenomen problemen beschrijf waar jij op afgeeft met uw selecte clubje.  Je hebt dat recht.  Ook wij hebben het recht hier problemen te melden.

Aan u en uw vrienden om deze op te helderen of niet.  Het laatste blijkt het geval.  Je zou een straffe kerel zijn daar techniekers en ingenieurs van OPEL en een expert het zelf niet weten te vinden.  Komaan, zet uw hersenen op actief en los het op.  Verwijs niet naar pagina’s in de handleiding (één van de handleidingen) zoals in het verleden.  Was het maar zo simpel.

Maar wil je het gestarte topic door Jeroen Kozak niet vervuilen met uw belachelijke opmerkingen…

Hij wil graag raad ivm de slecht werkende parkeersensoren daar ze bij zijn dealer het ook niet vinden.  Bewijs jezelf nu eens en los het op voor die man.

Floki
                Deelnemer

Vast wel.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.