Forumindex › Forums › Modellen › Astra › parkeersensoren astra g coupe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 april 2011 om 13:49 #17235435
Hoi iedereen,
Ik bezit een astra g coupe uit 2001 en heb vandaag een setje parkeersensoren gekocht.
Zo’n setje van conrad met 4 sensoren en een pieper.
Ik wil hem graag aansluiten maar moet eerst wat tips hebben.
Hoeveel moet de afstand zijn tussen de sensors en hoe hoog moeten ze zijn (dus vanaf de grond naar de bumper).
En de volgende vraag is hoe sluit ik de rode draad. Ik heb gekeken zag een paar groene draden plus bruine, zwarte en nog ander kleuren. Ik wil de rode draad gelijk solderen aan de draad van de achteruit verlichting. Ben benieuwd naar jullie reacties.chakib:)
10 april 2011 om 19:25 #17853405verschilt allemaal per inbouwset
als het goed is moet er een handleiding bij zitten toch?
de voeding komt bij die setjes vaak van het achteruitrijlicht
10 april 2011 om 20:18 #17853406Ja dat klopt maar het is niet echt duidelijk.
Van de voeding weet ik nu, heb het op een ander forum gelezen.
Alleen de hoogt zit mij een beetje dwars, ik kan het ook zetten aan de onderkant van de bumper in zo’n zwarte strip of die sensors zetten in de buurt van het kentekenbord.10 april 2011 om 21:05 #17853407Ik heb ze ook in die zwarte strip zitten, ze vallen niet op. Alleen de hoogte is inderdaad soms lastig, want hij ziet stoeprandjes ook als een opstakel en dat is niet altijd even handig:cool:
11 april 2011 om 19:51 #17853408Hoe hoog moeten die sensors zijn, heb gelezen dat ze tussen de 45 en de 55 cm.
Maar als iemand ze op zijn astra heeft wil ik graag de hoogte en het verschil tussen de sensors weten.12 april 2011 om 15:29 #17853409kijk eens in de omgeving of op internet naar een astra met standaard sensoren , weet je genoeg dacht ik zo…
mvrg Rob
12 april 2011 om 17:10 #17853410hier zitten ze bij mij, origineel
maar het kan zo zijn dat de reik-hoeken van die sensoren heel anders zijn waardoor je ze gerust wat lager kunt plaatsen.
ik denk zelfs dat wanneer je de bumper demonteerd dat er al iets van markeringen of zo in staan waar de gaten moeten komen als er originele sensoren in moeten komen.
maar wat ik eerder zei, verschilt allemaal per inbouwset
12 april 2011 om 17:12 #17853411Yep gelukt mensen,
Heb op de site van astraownersclub gelezen over een zafira en daarin stond bijna alles beschreven.
Dat de zwarte draad van de sensor bij de dikke groene babel en de rode senser draad hoort bij de zwart/witte draad en klaar is kees. en voor de maten is het beste vanaf de grond naar de bumber 55 cm hoog. dan zet je een stip in he midden en dan voor elke sensor 35 cm afstand vanaf de middellijn en dan daarna vanaf de sensor.
Komt op neer vanaf de middellijn naar de hoek is het totaal 70 cm.
en dan delen door 2 voor de 2 sensors.Fotos volgen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.