Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › # PARKEERSENSOR BROBLEEM MERIVA-B #
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2011 om 15:27 #17233491
sinds 2 weken rijden mijn ouders een meriva-b.
verder super auto.enkel is er een probleem met de voorste parkeersensoren.
bij inparkeren moet je deze zelf aanzetten heeft opel met het ontwerpen van de meriva -b besloten.
dus als je dit toevallig een keer vergeet heb je pech en dan is het misschien boem is ho.de parkeersensoren achter gaan automatisch aan als je achteruit rijd.
enkel voor dus niet deze moet je telkens met inparkeren zelf aan zetten of voor je gaat inparkeren eesrt even ( niet vergeten ) in zijn achteruit zetten terwijl je vooruit moet:fy1hier naar de plaatselijke opel dealer geweest voor dit probleem en opel nederland gebeld en dan krijg je natuurlijk zoals altijd bij opel het stomme botte antwoord van ja dan is dat maar zo.
of het nu logisch is of niet het zal natuurlijk niet makkelijk aan opel liggen want daar werken enkel slimme mensen:arguerijd zelf een insignia en deze gaat altijd automatisch aan of ik nu vooruit rijd of achteruit.
is toch bezopen dat je parkeersensoren hebt maar dat je ze dan telkens als je ergens in parkeerd je het niet moet vergeten om ze even aan te zetten.
dat moet toch GRRRRR!! gewoon automatisch gaan die flauwekul.
:fy1
sorry voor de reaktie mensen maar ik vind het gewoon een bezopen iets.28 februari 2011 om 15:37 #17826506Vreemd, bij mij staan ze automatisch voor en achter aan.
28 februari 2011 om 15:43 #17826507[rquote=1880094&tid=143637&author=Gamespel]Vreemd, bij mij staan ze automatisch voor en achter aan.[/rquote]
bij mij ook enkel gaat dit naar een paar seconden automatisch uit ( ivm filerijden volgens opel )
en als je dan achteruit inparkeerd / rijd gaat hij weer aan.
maar als je vooruit inparkeerd gaat hij niet automatisch aan en moet je hem eerst aanzetten dmv op het knopje te duwen op het dashboard of je moet eesrt even een stukje achteruit rijden zodat hij weer automatisch aan gaat en dan vooruit inparkeren ( dan doet hij het wel )maar je moet hem bij vooruit parkeren of zelf aan zetten of eesrt even een stukje achteruit rijden om hem weer te activeren en dan doet hij het aan de voorzijde pas.
28 februari 2011 om 15:57 #17826508Speedswitch van Beijer monteren,kan je zelf instellen bij welke snelheid ze weer uit gaan.
28 februari 2011 om 16:02 #17826509[rquote=1880114&tid=143637&author=RonaldH]Speedswitch van Beijer monteren,kan je zelf instellen bij welke snelheid ze weer uit gaan.[/rquote]
is niet de oplossing.
heb er geld voor betaald dus vind ook dat het fatsoenlijk moet werken va fabriek.
als je een nieuwe opel koopt ga je er ook vanuit dat dit fatsoenlijk werkt.3 maart 2011 om 18:49 #17826510Klopt inderdaad,is niet handig,als je de voorste sensoren aanzet met de knop dan blijven ze wel aanstaan,heb je achteruit gereden gaan ze ook aan maar na twee minuten weer uit,dus jezelf aanwennen dat je even op de knop drukt bij het starten is de enige optie,ik snap niet dat opel dat niet anders heeft gedaan.
3 maart 2011 om 18:56 #17826511[rquote=1880079&tid=143637&author=Edition 2000]sinds 2 weken rijden mijn ouders een meriva-b.
verder super auto.enkel is er een probleem met de voorste parkeersensoren.
bij inparkeren moet je deze zelf aanzetten heeft opel met het ontwerpen van de meriva -b besloten.
dus als je dit toevallig een keer vergeet heb je pech en dan is het misschien boem is ho.de parkeersensoren achter gaan automatisch aan als je achteruit rijd.
enkel voor dus niet deze moet je telkens met inparkeren zelf aan zetten of voor je gaat inparkeren eesrt even ( niet vergeten ) in zijn achteruit zetten terwijl je vooruit moet:fy1hier naar de plaatselijke opel dealer geweest voor dit probleem en opel nederland gebeld en dan krijg je natuurlijk zoals altijd bij opel het stomme botte antwoord van ja dan is dat maar zo.
of het nu logisch is of niet het zal natuurlijk niet makkelijk aan opel liggen want daar werken enkel slimme mensen:arguerijd zelf een insignia en deze gaat altijd automatisch aan of ik nu vooruit rijd of achteruit.
is toch bezopen dat je parkeersensoren hebt maar dat je ze dan telkens als je ergens in parkeerd je het niet moet vergeten om ze even aan te zetten.
dat moet toch GRRRRR!! gewoon automatisch gaan die flauwekul.
:fy1
sorry voor de reaktie mensen maar ik vind het gewoon een bezopen iets.[/rquote]
Dit is bij de insignia toch ook zo, ik rijd er hier ook regelmatig mee en daar moet je ze ook altijd even aanzetten als je vooruit in parkeert:
bij het starten van de auto gaan ze aan
als je boven de 10km/u rijdt gaan ze weer uitals je hem in zijn achteruit zet gaan ze voor en achter aan.
File parkeren doe ik daarom eigenlijk altijd achteruit zodat ze dan meteen voor en achter aangaan.
8 maart 2011 om 21:47 #17826512Bij mijn zaf B gaan ze niet automatische aan. Als ze geactiveerd zijn (als ze het wel doen) gaan ze bij 25 km/u uit
9 maart 2011 om 11:52 #17826513[rquote=1880118&tid=143637&author=Edition 2000][heb er geld voor betaald dus vind ook dat het fatsoenlijk moet werken va fabriek.
als je een nieuwe opel koopt ga je er ook vanuit dat dit fatsoenlijk werkt.[/rquote]
dat kun je wel vergeten, lees het forum maar eens door.
je kunt natuurlijk ook gewoon je ogen gebruiken.
het is niet zo dat je blind kunt gaan op een systeem, en als dat dan niet naar jou behoren werkt zeggen dat het de schuld van een ander is. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.