Parkeerlicht corsa b

Forumindex Forums Modellen Corsa Parkeerlicht corsa b

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Maikeltjeee
    Deelnemer

Mensen ik heb een vraag,

Heeft iemand het idee hoe ik het parkeerlicht in een corsa b aan maar een zeide aanzet? Alles geprobeerd maar geen idee?!?!

Mvg, Maikel

BlackDevil

Dan kun je nog lang proberen. Het zit er niet op. Het ‘parkeerlicht’ waarvan in de handleiding sprake is, is eigenlijk alleen het gewone stadslicht.

Maikeltjeee
        Deelnemer

En stadslicht iets kan ik niet aan een kant aanzetten?

BlackDevil

Niet via de gebruikelijke wijze, dus via je richtingaanwijzer. Als je het aan 1 zijde wilt laten branden, dan kun je bijv. wel je stadslicht inschakelen en de zekering eruit trekken van de betreffende zijde waar het ‘parkeerlicht’ niet moet branden. Geen gewone oplossing, maar wel op die manier mogelijk als je het per sé wilt. Wel zal dan ook je kentekenverlichting meebranden.

seccondbest

schakelaar kopen met drie schakel posities midden positie is uit! naar links gaat links parkeer verlichting aan naar rechts gaat rechter parkeer verlichting aan.

het klinkt simpel maar er komt wel wat bij kijken en echt mooi is het natuurlijk niet zon schakelaar op je dashboard.
              Maar het is te doen ff rustig gaan zitten met de vraagbaak en kijken welke draden je moet hebben, dan draden verlengen naar de schakelaar en de midden pool van de schakelaar naar de accu plus pool.

als je precies wilt weten hoe kan ik eventueel een schemaatje maken voor je, ik heb hier een vraagbaak van de corsa B

BlackDevil

Of eventueel een richtingaanwijzerschakelaar uit een ander type Opel nemen die wel parkeerlicht heeft en in de Corsa B past (Omega bijv.?). Kabels trekken zul je ook dan moeten doen, maar is wel een nettere oplossing dan een willekeurige schakelaar die je zomaar ergens aanbrengt op je dash.

seccondbest

lol kon het niet laten zo als ik al zei mooi is het niet maar het werkt wel.

Nodig : 1 schakelaar naar keuze ( met neutraal positie)
                  verder: 4 diode’s bij voorkeur de bly27 (die kan een hoop spanning aan)
                  laatste: draad genoeg om 2x naar de achter kant en 2x keer naar de voorkant te kunnen

zo als ik de schakeling heb opgezet branden er slechts 2 lampen te gelijk L.V en L.A of R.V en R.A
                  dit komt door de diodes, de diode laat de stroom (12v) maar naar een kant doorstromen in dit geval naar het lampje, en niet via de kabelboom naar de rest van de auto.
                  Dit voorkomt dus dat je kentekenplaat verlichting gaat meebranden (die zit op de rechterkant van je wagen aangesloten)

als je de draden bij de lampjes doorknipt (ongeveer 5 cm er vandaan) dan de diode zo als op de tekening met het streepje naar het lampje toe er tussen solderen.

lampje LV groen zwart – diode – groen zwart
                  lampje RV groen rood – diode groen rood
                  het zelfde achter

dan een nieuwe draad aan de kant van het lampje solderen en naar de schakelaar trekken voor alle vier de lampen

links bij links solderen en rechts bij rechts

dan de schakelaar let op!

als je een tuimelaar koopt zo als op de tekening dan moet je de draden kruislings aan sluiten op de schakelaar, dus rechts word links en links word rechts.

binnen in de schakelaar gaat het contact naar rechts als je de schakelaar naar links zet met als resultaat dat als jij de schakelaar naar links zet de rechter verlichting gaat branden snap je?

dus even draden gekruist aan sluiten op de schakelaar.

Dan de middenpool een draad rechtstreeks naar de accu (of een gezekerd 12v punt) en het werkt

hoop werk en ff op letten met de kleuren van de draden maar op deze manier kun je dus welke lampjes dan ook als parkeer verlichting aansluiten.

veel plezier ermee en als je vragen hebt hoor ik het wel

seccondbest

@BlackDevil wrote:

Of eventueel een richtingaanwijzerschakelaar uit een ander type Opel nemen die wel parkeerlicht heeft en in de Corsa B past (Omega bijv.?). Kabels trekken zul je ook dan moeten doen, maar is wel een nettere oplossing dan een willekeurige schakelaar die je zomaar ergens aanbrengt op je dash.

ja dat zei ik dus ook al het is niet mooi maar het werkt wel.

Maikeltjeee
                    Deelnemer

Hardstikke bedankt maar laat het toch maar helaas haha ik vind het beetje zonde:S

seccondbest

lol snap ik wel, was ook niet mijn favoriete oplossing maar ik had even wat te doen lol

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.