Parkeerhulp: logica of ben ik gek

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Parkeerhulp: logica of ben ik gek

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Cobus
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Ik wil een dezer dagen parkeerhulp op/in mijn Zafira monteren.
      Ik heb een setje met een display/led bar op het oog.
      Nu vind een Display of Ledbar op het dasboard plaatsen niet mooi.
      Om in mijn dashboard te gaan zagen om dit mooi in te bouwen vind ik ook geen optie.
      Op een gegeven moment kreeg ik een ingenieus idee (denk ik)
      Als je gaat inparkeren draai je meestal automatich om te kijken hoeveel ruimte er nog is.
      Dus zat ik te denken als je het Display/Ledbar nu eens monteert op de bekleding op de achterklep .
      Waar het derde remlicht zit, zit op de bekleding een verhoging waar deze Display/Ledbar perfect past.
      Tevens met is het net aan mogelijk om het Display/Ledbar in deze verhoging in te bouwen, beetje handigheid is wel van toepassing.
      Tevens is er ook een andere optie om deze in het dakbekleding weg te werken bij het lichtje wat gaat branden als je de achterklep open doet, daar zit namelijk in dit geval een verlaging.
      Mischien een onlogisch idee, maar ik als ik in mijn bedrijfsauto rijd waar ook een parkkeerhulp in zit kijk je toch auotmatisch achterom om te kijken hoever ik kan gaan, en draai nu en dan om te kijken hoeveel aftstand er nog over is.
      Naar mijn idee een beetje onlogisch dus.
      Dus waarom niet het Display/Ledbar achterin monteren.
      Daarom dus ook de titel logica of ben ik gek:P.
      Bij deze dan ook gaarne jullie mening.

Opel_Bjorn
      Deelnemer

Mercedes heeft dit ook. Als je in de binnenspiegel kijkt is er achter in de dakbekleding ook een LEDblak te zien waar je de afstand op kan aflezen. Plak je LEDbalk dan wel in spiegelbeeld achter op de klep ;) kan je mooi volgen in je binnenspiegel.

Cobus
        Deelnemer

Kijk dus het is geen gek idee

zafirajos

het is zeker geen gek idee. Let op! Er zijn displays te koop die spiegelbeeld geven voor montage achter. dan moet je door de achteruitkijkspiegel kijken. Een gewone display kan ook, maar die hang je dan op zijn kop, dus of dat een fijn beeld geeft weet ik niet.

Een tip: het engelse merk Dolphin levert parkeersensoren op kleur. Ze hebben een tabel met elke kleur van de diverse merken en de bijpassende kleur sensor.

Dubbelhuis
            Deelnemer

Strak plan, helemaal geen slecht idee. Ben benieuwd hoe het er straks uitziet. En je hebt helemaal gelijk, ik heb dan parkeer sensoren voor en achter en kijk altijd even om bij inparkeren, dus ik zou zeggen “ga ervoor”.

:thumbup:hmmz:hmmz

Groeten Bernd

jorisverbaeten

Ik heb onlangs in mijn vectra C een systeem van Valeo ingebouwd ( kit nr.3 met display) en ik heb het schermpje weggewerkt in de asbak. Asbak eruit en schermpje erin, bij het achteruitparkeren doe je gewoon het klepje van de asbak open en kan je het aflezen. En je hebt geen gedoe bovenop je dashboard.

Cobus
                Deelnemer

4 jaar verder en we hebben eindelijk een oplossing.
                  Van de week een camera bested.
                  Zodra de auto in zijn achteruit gezet word kan ik mee kijken op mijn radio.
                  Ach zo blijf je lekker bezig.

SimpleFace

Ik doe lekker ouderwets, op gevoel parkeren tot op de cm. Oefening baart kunst en soms een deukje :P

Cobus
                    Deelnemer

Ik heb er opzich ook geen moeite mee.
                      Echter de lichamelijk conditie van mijn vrouw laat het niet meer toe om omgedraaid in de stoel te zitten tijdens het achteruit parkeren.
                      En ongetwijfeld zal er met achteruitrijcamera vast nog wel eens een paaltje oid geramt worden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.