Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Parkeercamera met beeldscherm in Astra H.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 maart 2012 om 17:54 #17993035
Ik hoop dat we het probleem snel op kunnen lossen, want een achteruit rij camera is wel zo makkelijk.
Mark
14 april 2012 om 14:50 #17993036Probleem opgelost, ik heb de kastjes gezien die de leverancier nadehand toegestuurd had LOL, ze hadden een of ander printje gevonden met relais en de helft eraf gehaald en verder niks, gewoon nep.
Ik heb geprobeerd met verschillende feriet kernen, kabels en spanningen, zelfs gemeten met de scoop, uiteindelijk heb ik een constante 12V(die niet canbus is) laten schakelen door middel van een relais door het achteruit rij licht, probleem opgelost, koste wel wat extra werk, maar dan zit het ook meteen goed.
14 april 2012 om 15:17 #17993037Ik bombardeer opel-mark bij deze tot held van de dag! Hier was ik zelf nooit en te nimmer uitgekomen, maar ‘t werkt nu zoals ‘t hoort. Ik raad bij deze niemand aan om zo’n setje aan te schaffen, of je moet de hulp van opel-mark inschakelen ;)
Mark, nogmaals bedankt!
14 april 2012 om 15:59 #17993038Graag gedaan.
Mark
14 april 2012 om 18:07 #17993039Nice work mischien een paar mooie fotos om mee te pronken? :thumb
14 april 2012 om 18:51 #17993040Nee eigenlijk geen foto’s gemaakt hoe het erin zit, wel twee foto’s van chinese printjes die het probleem zouden moeten oplossen(en het uiteraard niet deden).
14 april 2012 om 18:55 #17993041jammer nou iedergeval rij jij niet meer snel met je achterbumper tegen een paaltje:P:)
15 april 2012 om 07:18 #17993042Ja het lijkt me voor Eric lastig om nu nog een paaltje over het hoofd te zien :D
Toen hij er toch was heb ik ook maar even onder zijn afdekkapjes van de voorveren gekeken, roest, dus maar even een paar ontluchting gaatjes geboord en hem gezegd dat hij een potje anti roest moest halen, vrijwel iedere astra H die ik tegenkom heeft er roest inder zitten, constructiefoutje van opel..
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;15 april 2012 om 11:22 #17993043Ik kan wel wat foto’s maken, maar er valt eigenlijk niet zo heel veel te zien. Of je moet ‘n foto van de details zien en van wat Mark heeft gemaakt?
En bedankt voor de tip nog ja over die voorveren.
15 april 2012 om 17:12 #17993044[quote=”Juffer1Vraag anders of Opel-Mark je kan/wil helpen, die rijdt zelf ook een Astra H en is qua elecktronica ook erg goed onderlegt [/quote]
Goed gedaan Mark, de juiste persoon voor de juiste klus :thumbup
16 april 2012 om 09:18 #17993045Ik heb nog wel twee foto’s van wat de verkoper naar Eric toegestuurd had, als je goed kijkt zijn het gewoon bestaande printen waar ze wat vanaf gehaald hebben en wat bij geplakt hebben maar totaal geen enkel nut hebben.
Ik heb uiteindelijk een van de kastjes gebruikt om zelf maar een schakeling in te bouwen.
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;16 april 2012 om 11:09 #17993046Ja, die Mark is écht lekker bezig. Altijd overigens.
Hij bouwt trouwens ook zelf van die afdekkapjes van de voorveren. Hij maakt de veerpoten schoon onder de originele kapjes en monteerd dan die zelfgemaakte kapjes. Echt vakmanschap, heb het resultaat al gezien onder de motorkap van een Astra H OPC.
16 april 2012 om 18:36 #17993047Mark is zeker goed bezig, als dank heb ik o.a. ‘n setje pinnen opgestuurd om z’n originele radio eens uit zijn auto te halen. Kan ‘ie eens kijken naar waarom z’n geluid af en toe wegvalt ;)
Morgen gaat ‘t op de post! Morgen maak ik ook wel ‘n paar pics van ‘t één en ander :)
17 april 2012 om 08:33 #17993048Het wegvallen van een gedeelte van mijn hoge tonen zit hem ergens in de radio print, maar het kan zijn dat hij tzt vervangen wordt door een ander type, en dan moet hij er inderdaad uit, ik weet nog niet of mijn radio in de tijd al gesoldeerd is met loodvrije tin, mocht dat zo zijn dan verwacht ik nog wel meer radio’s met problemen :jerry
Ik had van de astra H radio’s nog geen bijbehorende pinnen en die stuurd Eric naar mij op, dus dat is mooi, dan kan ik eens kijken of ik met de loupe het probleem op de print kan vinden.19 april 2012 om 17:18 #17993049Kan je gelijk een line-in maken !
19 april 2012 om 21:41 #17993050Misschien dat ik er een line in op maak, maar als ik dat doe dan wil ik kijken of ik hem voor de versterker kan insturen op het punt van de cd speler, door dan de cd stil te zetten kan ik gewoon de volume knop van de radio zelf gebruiken.
Eerst maar eens uitpluizen of ik het gekke gedeelte van de hoge tonen verlies kan vinden, want volgens mij doet hij dat ook enkel maar in de radio stand en niet als er een cd speelt, dus dat is een onlogische storing, vandaag is mijn x15 handloupe binnen die ik wil gebruiiken voor lakinspecties en die kan ik natuurlijk ook goed gebruiken voor printen te controlleren op slechte solderingen, dan hoef ik me niet in vreemde bochten te wringen met de 220V loupelamp.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.