Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Parkeer sensoren (inclusief how to)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2011 om 18:40 #17519212
Even een vraagje waar ik het antwoord niet op weet
Zou het mogelijk zijn om dit setje in een andere kleur te spuiten?
Een kennis van mij heeft een donkerblauwe Peugeot 206 gekocht en wil ook zo’n setje aanschaffen
Maar nu heeft de garage tegen hem gezegt dat je zo’n setje niet zomaar kan spuiten omdat hij dan het juiste signaal niet meer weer geeft1 februari 2011 om 18:44 #17519213als ik de foto zo zie denk ik niet dat je ze kunt spuiten.
de set die ik heb gekocht heb ik genomen omdat die te spuiten is.daar zaten ook ringen bij de passen tussen de behuizing en de kern,waardoor de kern de akoestische signalen kan blijven geven(d.m.v. trilling)
dit is een set van cobra
link: http://www.clifford.nl/nl/products-safety-parkmaster-0158.html
1 februari 2011 om 18:47 #17519214Dat dacht ik dus ook al
Ik heb er nooit zo over nagedacht omdat er 2 heren mij voor waren met dit setje en ik hem nu ook netjes in het zwarte gedeelte hebt geplaatst ;)
En bij dat setje wat jij hebt,
kan je dan wel het middelste rondje in kleur spuiten?
En wat was de prijs als ik vragen mag?Die kennissen hebben prijsopgaaf laten doen en de goedkoopste was €199 :thumbdown
Maar daarvoor komen ze het setje wel thuis voor de deur inbouwen :jerry1 februari 2011 om 18:48 #17519215[rquote=1857583&tid=111739&author=Jerk]Dat dacht ik dus ook al
Ik heb er nooit zo over nagedacht omdat er 2 heren mij voor waren met dit setje en ik hem nu ook netjes in het zwarte gedeelte hebt geplaatst ;)
Welk setje heb jij dan als ik vragen mag?[/rquote]
ik heb een link toegevoegd aan men post:thumbup
5 maart 2011 om 15:43 #17519216[rquote=1857570&tid=111739&author=Jerk]Even een vraagje waar ik het antwoord niet op weet
Zou het mogelijk zijn om dit setje in een andere kleur te spuiten?
Een kennis van mij heeft een donkerblauwe Peugeot 206 gekocht en wil ook zo’n setje aanschaffen
Maar nu heeft de garage tegen hem gezegt dat je zo’n setje niet zomaar kan spuiten omdat hij dan het juiste signaal niet meer weer geeft[/rquote]Sensoren zijn te spuiten. Zie ook pagina 1 van deze post.
Painting of Reverse Sensor Heads
Caution
Please note that extreme care should be taken if you decide to paint the reverse sensor heads to match the colour of your vehicle.
Some cleaning agents, solvents and certain paints may damage the heads and cause the reverse sensors to malfunction.
Also, placing too much paint on the reverse sensor heads may affect functionality.
Failure to adhere to the following recommendations may affect the function of your system or stop it functioning altogether and the manufacturer and supplier will not be held responsible for any correction, replacement or damage caused.The following is our recommended painting procedure:
1. Do not use strong solvents for cleaning the heads
2. Use a Flexi‐Plastic Primer – one coat only
3. For colour, use an Acrylic with Flex additive – maximum of 2 coats.
Ensure this is not painted too thickly
4. If required, use a Clear Acrylic final coat – single coat only13 maart 2011 om 11:01 #17519217zo ben gisteren ook ff bezig geweest, het stelt niks voor maar met deze how to is het nog gemakkelijker.
resultaat:
Met grote ty-raps om de balk de kabels aan de achterkant vast gezet ver weg van warme delen:
Doorgang naar binnen door opening bij krikgedeelte:
Kabels van binnen door naar de ruimte waar al foto’s van zijn.
11 mei 2011 om 11:13 #17519218Ik heb op het Astra gedeelte een topic aangemaakt, over de pdc, maar ik kan natuurlijk ook even mijn vraag hier voorleggen.
Hoe hebben jullie dit aangesloten op het canbus systeem? Begint deze niet te zeuren als je ergens stroom aftapt?
Gr. Floris
3 juni 2011 om 14:51 #17519202Hoi Floris,
Ik had jouw berichtje niet gezien. De parkeer sensoren geven geen storingen.
16 april 2012 om 22:37 #17519219goede how to!
heb de set besteldt en gemonteerd op mijn astra G station.
set werkt goed, alleen als het regent of vochtig is van de regen werkt de set niet goed,hij ziet de regendruppels als ‘object’ en geeft dan een costantie pieptoon alsof er iets achter staat.Of moet ik iets instellen dan t weg is?Verder prima set,zeer tevreden over prijs kwaliteit verhouding.
17 april 2012 om 15:52 #17519220@robbie wrote:
goede how to!
heb de set besteldt en gemonteerd op mijn astra G station.
set werkt goed, alleen als het regent of vochtig is van de regen werkt de set niet goed,hij ziet de regendruppels als ‘object’ en geeft dan een costantie pieptoon alsof er iets achter staat.Dat is nieuw voor mij! :hmmz
Staan de sensoren goed?21 juli 2012 om 21:27 #17519221Ik heb ook direct even een setje besteld. GOEDE HOW TO!!!
Even off topic.
De uitlaten dubbel remus, ik ben opzoek naa deze set, maar is dit zelfbouw? Of zo te koop? LinkjeGroet Rick
22 juli 2012 om 08:12 #17519222@Rickyyy wrote:
Ik heb ook direct even een setje besteld. GOEDE HOW TO!!!
Even off topic.
De uitlaten dubbel remus, ik ben opzoek naa deze set, maar is dit zelfbouw? Of zo te koop? LinkjeGroet Rick
oi ,
Die uitlaat zit bij mijn maat op de auto. Zat er al toen hij hem kocht.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.