Forumindex › Forums › Modellen › Astra › parkassistent II opel astra K
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 december 2015 om 20:44 #17274486
Hierbij 2 links van astra K met parkeerhulp zou dit goed werken in de praktijk?
https://www.youtube.com/watch?v=ca-DKL98jzo
https://www.youtube.com/watch?v=LgnAPE7dU5k7 december 2015 om 22:17 #18303952Het systeem werkt leuk, ik werk zelf als verkoper bij een opel dealer, dus heb het wel eens uitgeprobeerd. Het enigste nadeel is dat het nou niet bepaald snel gaat… het is dus vaak makkelijker om zelf in te parkeren.
8 december 2015 om 09:41 #18303953@Thijns wrote:
Het systeem werkt leuk, ik werk zelf als verkoper bij een opel dealer, dus heb het wel eens uitgeprobeerd. Het enigste nadeel is dat het nou niet bepaald snel gaat… het is dus vaak makkelijker om zelf in te parkeren.
Dat vond ik zelf ook al, erg traag…. :D
Is deze park assist aanwezig op alle modellen of alleen op de innovation ?
En weet je ook wanneer de nieuwe astra met 1.6L benzine beschikbaar komt in nederland ?
Thx!
8 december 2015 om 10:13 #18303954Volgens mij moet er ook bovengemiddeld veel parkeerruimte beschikbaar zijn, in de stad zal het waarschijnlijk niet echt lukken met de krappe plaatsen. En strak fileparkeren kan je helemaal vergeten.
Ervaringen gebaseerd op een focus rijder ook met parking hulp.8 december 2015 om 16:11 #18303955Bij de astra K staat bij als je het innovation introductie pakket als optie neemt staat vermeld
Innovation introductie pakket (LP1H) € 995,00
Bevat: Dode hoek waarschuwing (UDQ) ; Park Assist II (UFQ) (incl. Achteruitrij camera; Dode hoek waarschuwing; Elektrisch inklapbare buitenspiegels); Achteruitrij camera (UVC) ; 18″ Lichtmetalen velgen “Bi-Color” (5PC) (incl. Tire 225 / 40 R18 XL – 92W BW HW4); Donker getinte achterste zijruiten en achterruit (AKO) ; Ergonomische comfortstoelen (AGR-gecertificeerd) (SRY)8 december 2015 om 19:59 #18303956Hallo,
zit bij mij ook op de Astra-J parkeer assistent ik weet niet of dit dezelfde is als bij de K.
Zelf parkeren gaat sneller en makkelijker.
Ook grootlicht assistent met opel eye werkt niet 100% goed.Gerard
10 december 2015 om 09:28 #18303957Ik zal nu waarschijnlijk gelynched worden…
Maar ik vind Parkassist-achtig praktijken alleen voor mensen die eigenlijk niet in een auto horen te zitten. Als jij je wagen niet zelf kan parkeren hoor je er ook niet meer in te rijden.10 december 2015 om 10:17 #18303958Had precies zelfde gedachte maar toch maar niet genoemd. Misschien voor vrouwen zonder inzicht ook handig. Echter kan het ook handig zijn voor mensen die misschien niet zo flexibel meer zijn met hoofbewegingen, maarja ook daarvan kan je weer zeggen hoort niet in de auto want in geval van nood moet je wel 100% controle over je voertuig hebben.
Maarja, rijbewijs zegt niks over rijvaardigheid, dus je kan moeilijk mensen uitsluiten. Ik bedacht me laatst, net zoals bij een motor rijbewijs, zou het handig zijn om een extra test af te nemen voor auto rijbewijs in de vorm van voertuig controle. Nat wegdek, slippen, keihard remmen, wat de doen bij stilstand op spoorwegovergang etc. etc.Maar blijkbaar is het afnemen van een zinloze en totaal niet in te schatten inzichtvragen op een stilstaande afbeelding lucratiever, uuuhm ik bedoel leerzamer.
10 december 2015 om 17:14 #18303959@SimpleFace wrote:
Had precies zelfde gedachte maar toch maar niet genoemd. Misschien voor vrouwen zonder inzicht ook handig. Echter kan het ook handig zijn voor mensen die misschien niet zo flexibel meer zijn met hoofbewegingen, maarja ook daarvan kan je weer zeggen hoort niet in de auto want in geval van nood moet je wel 100% controle over je voertuig hebben.
Maarja, rijbewijs zegt niks over rijvaardigheid, dus je kan moeilijk mensen uitsluiten. Ik bedacht me laatst, net zoals bij een motor rijbewijs, zou het handig zijn om een extra test af te nemen voor auto rijbewijs in de vorm van voertuig controle. Nat wegdek, slippen, keihard remmen, wat de doen bij stilstand op spoorwegovergang etc. etc.Maar blijkbaar is het afnemen van een zinloze en totaal niet in te schatten inzichtvragen op een stilstaande afbeelding lucratiever, uuuhm ik bedoel leerzamer.
Je moet het niet zien als hoofddoel maar als hulpmiddel maar ben van mening dat de praktijk zeer belangrijk is om feeling te krijgen
met je auto maar een stukje theorie kan daarbij helpen om een goed weggebruiker te worden lijkt mij -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.