park distancec ontrol/zenon probleem

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum park distancec ontrol/zenon probleem

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    fastrogeke
    Deelnemer

Geachte Forum gebruikers
      Sinds ik mijn zenon set (pilot) heb ingebouwd in een vectra c van 2007 heb ik een raar probleem.
      Indien de lampen aanstaan begint mijn park distance control aan de voorkant te piepen. Als ik mijn lampen uitzet, is het piepen voorbij. De ballasten heb ik aan de onderkant van mijn koplampen gelijmd. Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben gehad?
      MvG fastrogeke

Spacejam
      Deelnemer

raakt het metaal van de ballast niet net een parkeersensor?

fastrogeke
        Deelnemer

Nee,helaas.daar heb ikzelf ook al naar gekeken.De ballasten zijn zodanig onder de koplampen gelijmd dat deze niks raken.zo ook voor de bekabeling. Zo hoef ik maar 1 stekker los te halen als ik de lamp zou moeten demonteren.
          Ikzelf was aan het denken iets van een spanningsveld wat de ballasten veroorzaken, wat weer stoort op de PDC.
          MvG fastrogeke

sw_reijnders
          Deelnemer

kom je maar op 1 manier achter :angel
            ballasten verplaatsen.

fastrogeke
            Deelnemer

Zover kan ik de ballasten niet verplaatsen.De kabels zijn niet zo erg lang.was eerder aan het denken om de ballasten met iets af te schermen.Maar wou eens weten of hier meer mensen last van hebben gehad.
              MvG Fastrogeke

RonaldH

ja,je ballasten geven een hoogfrequent signaal af,hierdoor kunnen andere apparaten beinvloed worden.

ook sensoren.

een kennis van me had een slecht schakelende automaat,niets hielp,maar het was alleen met het licht aan .

na de xenon set afgekoppeld te hebben was er niks meer aan de hand.

dus je ballasten verplaatsen,extra afschermen kan helpen.

controleer ook de massa eens van je xenon set,probeer het ook eens met een goede dikke massa op de carosserie

zafirajos

geen idee of dit al opgelost is, maar de modernere opels hebben een waarschuwing voor kapotte lampen en dat stoort met de pdc. Er is een oplossing en wellicht ook wel verkrijgbaar in NL. zie:http://www.parkingsensors.co.uk/optional_parts.asp Kijk bij Bulb Failure Warning Relay.

nova….
                  Deelnemer

Hey roge… alles goed
                    long time no see;)

heb je die vectra nog steeds?..

Grt john

fastrogeke
                    Deelnemer

Hey Nova.Is inderdaad lang geleden.Ik rij inmiddels een zwarte vectra gts uit 2007.Deze keer een 1.9 diesel.Bevalt erg goed, is al1 niet zo zuinig als ze vertelde.Dus binnenkort maar een sjippe.haha
                      het probleem met de storing is er nog steeds.Heb helaas nog geen tijd gehad er wat aan te doen.
                      Waarschijnlijk helpt het als ik de kabelboom intape met zilvertape en de ballasten afplak met zilvertape het probleem over is.
                      Grtz Fastrogeke

afterburner27

origineel gepost door 14XE
                        ja,je ballasten geven een hoogfrequent signaal af,hierdoor kunnen andere apparaten beinvloed worden.

ook sensoren.

een kennis van me had een slecht schakelende automaat,niets hielp,maar het was alleen met het licht aan .

na de xenon set afgekoppeld te hebben was er niks meer aan de hand.

dus je ballasten verplaatsen,extra afschermen kan helpen.

controleer ook de massa eens van je xenon set,probeer het ook eens met een goede dikke massa op de carosserie

Je schrijft dat de ballasten een HF signaal afgeven , en daardoor de PDC op hol laten slaan..
                        Als dat zo is , komen ballasten onder een cept norm te hangen, dat betekend dat je voor je PC power supply ook een vergunning nodig hebt…dat is namelijk ook een geschakelde voeding!!!! en wel met een heel groot vermogen..
                        maar als de pdc hiervoor gevoelig is , kun je hem beter in de prullebak gooien.
                        Dit zou betekenen dat als ik met m’n portofoon langs je auto zou lopen, dat je PDC aan de haal gaat. (ik denk het niet)
                        Ik denk dat de ballasten veel te dicht bij de PDC sensoren zit, en daardoor een melding geeft. en meer vanwegen het metaal wat in de zend radius van de PDC zit…

Ik heb vanmiddag een rf fieldtest uitgevoerd, om te kijken of er een hf veld rond de ballast hangt, zowel met de duurdere pilots , als met de china troep geen hf veld te meten (super gevoelige veldsterktemeter en een frequentiecounter.
                        Verhaal is dus busted!!!:wors

nova….
                        Deelnemer

origineel gepost door fastrogeke
                          Hey Nova.Is inderdaad lang geleden.Ik rij inmiddels een zwarte vectra gts uit 2007.Deze keer een 1.9 diesel.Bevalt erg goed, is al1 niet zo zuinig als ze vertelde.Dus binnenkort maar een sjippe.haha
                          het probleem met de storing is er nog steeds.Heb helaas nog geen tijd gehad er wat aan te doen.
                          Waarschijnlijk helpt het als ik de kabelboom intape met zilvertape en de ballasten afplak met zilvertape het probleem over is.
                          Grtz Fastrogeke

Ok dat is beter dan de oude vectra…keertje chippen is nix mis mee:D … jammer man da we je niet meer zien.;)

fastrogeke
                          Deelnemer

FF een oud topic omhoog halen. Gisteren eindelijk de tijd gehad om de voorbumper eens te verwijderen en eens te kijken naar de afstand tussen de ballasten en de PDC. Tevens heb ik de ballasten,kabelboom en de sensoren van de PDC voorzien van alu tape.
                            Na het monteren van de bumper eens geprobeerd of de PDC nog gestoord werd door de ballasten. En tot mijn grote verbazing bleef de PDC stil.
                            Dus het afplakken met alu tape heeft dus wel gewerkt
                            MvG Fastrogeke

jorisverbaeten

Of de pdc is nu kapot :jerry

Spacejam
                              Deelnemer

origineel gepost door afterburner27

origineel gepost door 14XE

Dit zou betekenen dat als ik met m’n portofoon langs je auto zou lopen, dat je PDC aan de haal gaat.

Als je voor de sensoren loopt wel ja :jerry

Maarre, hoever zitten de balasten van de sensoren vandaan?

Bij mij zitten ze er slechts enkele cm’s vanaf en dat gaat ook gewoon goed als zijn het wel originele gm balasten, misschien dat die beter zijn afgeschermd..

fastrogeke
                                Deelnemer

De balasten zitten onder de koplampunits gemonteerd.Dit zal zo’n goeie 15 a 20 cm van de PDC sensoren zijn. Bij mijn vorige vectra had ik ze hier ook gemonteerd.Echter was dat een ander merk en was het systeem omgezet op xenon verlichting zodat het systeem de zelftest over de koplampen niet deed.Daar had ik verder geen problemen mee.
                                  Grtz Fastrogeke

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.