Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Panoramadak Opel Zafira B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 augustus 2011 om 21:35 #17239379
Beste Forumleden,
Gisteren heb ik mijn nieuwe Zafira opgehaald. Ik ben druk bezig met het uitvinden van alle mogelijkheden en instellingen.
Ik heb een vraag over het panoramadak.
Deze kan ik alleen open en dicht doen als de sleutel in het contactslot zit.
Het is mij al een paar keer gebeurd dat ik de sleutel al uit het contactslot had gedaan en mij bedacht om toch even het panoramadak dicht te schuiven. Dit lukt dan dus niet. De sleutel moet echt in het contactslot zitten.Is dit niet op een of andere manier in te stellen (eventueel door de dealer)?
Ik weet dat bij de nieuwe Meriva het panoramadak wel dichtgeschoven kan worden zonder sleutel in het contactslot.Kan dit ook bij de Zafira?
Ik hoop dat iemand mij een antwoord hierop kan geven.
Groet,
3 augustus 2011 om 08:06 #17897316Ik weet niet of de Zafira B een sleutel heeft om de deur te vergrendelen en te ontgrendelen, maar bij een Zafira A als je met de sleutel de deuren op slot doet en je houd de sleutel even vast als hij rechtsom gedraaid word dan sluiten alle ramen en ook het schuif dak.
Let wel dit kan alleen als de auto uitgevoerd is met comfortmodule.
Ik heb mijn comfortmodule uitgebreid met een klein schakelingetje zodra ik mijn deuren sluit met de afstandsbediening en ik druk binnen 10 seconden nog een keer op de vergrendelknop dan gaan alle ramen inclusief schuifdak automatisch dicht.Echter weet ik alleen niet of dit voor de Zafira B ook mogelijk is.
Maar gezien de Zafira A ouder is dan de Zafira B lijkt mij dit ook mogelijk.3 augustus 2011 om 08:20 #17897317Als je geen keyless Zafira hebt zou je bij het sluiten van de deuren het knopje ingedrukt kunnen houden? Dat werkt althans bij een hoop automerken. Overigens niet bij onze Zafira B uit 2007… maar een poging kan geen kwaad toch?
3 augustus 2011 om 16:12 #17897318Zafira CNG wrote:Als je geen keyless Zafira hebt zou je bij het sluiten van de deuren het knopje ingedrukt kunnen houden? Dat werkt althans bij een hoop automerken. Overigens niet bij onze Zafira B uit 2007… maar een poging kan geen kwaad toch?[/quoteIk heb ‘n Zafira-B van 2006 in de Cosmo-uitvoering. Als ik, na het sluiten van de deuren ,
de knop van de AB ingedrukt hou, sluiten de ramen. Daarna kunnen ze,door te drukken op dezelfde knop, wéér geopend worden. Verschilt dit per type-uitvoering soms?3 augustus 2011 om 19:12 #17897319Beste forumleden,
Ik ben inmiddels wat wijzer geworden. Het dak is wel open en dicht te schuiven na een rit wanneer de sleutel uit het contactslot is gehaald, maar dan mogen de deuren nog niet geopend zijn. Zodra de deuren opengemaakt zijn, lukt dit niet meer. Jammer want ook dan lijkt het mij handig om alsnog het dak dicht te kunnen schuiven. Hetzelfde geldt overigens voor de elektrisch inklapbare buitenspiegels.
Voor een kijkje vanuit binnen naar het panoramadak:
Toch blijf ik mij afvragen of er softwarematig niet iets aangepast kan worden zodat het panoramadak altijd open en dichtgeschoven kan worden…..
Als iemand dit weet, hoor ik dat graag.NB. Het werken met de sleutel om de ramen te sluiten is bij mij bekend. Dit werkt inderdaad op de Zafira en werkte ook op mijn Vectra die ik hiervoor had.
4 augustus 2011 om 07:36 #17897320Prima uitvoering trouwens :thumbup
4 augustus 2011 om 09:58 #178973214 augustus 2011 om 12:59 #17897322Kun je ook een foto maken met open panoramadak (dacht dat het niet open kon namelijk maar jij hebt vragen over het sluiten dus???….ik heb heen flauw idee welk deel dak er open kan en hoe het er dan van binnen en buiten uitziet… en hoe…ben erg nieuwsgierig.
4 augustus 2011 om 13:17 #17897323Beste aapje,
Het is een panoramadak. Een glazen dak dat niet open kan. De zonwering kan open en dichtgeschoven worden.
Groet,
8 augustus 2011 om 08:18 #17897324Hmmm, had toch ook het idee dat zo’n dak open en dicht kan…
9 augustus 2011 om 21:17 #17897325@Rican248 wrote:
Toch blijf ik mij afvragen of er softwarematig niet iets aangepast kan worden zodat het panoramadak altijd open en dichtgeschoven kan worden…..
Als iemand dit weet, hoor ik dat graag.NB. Het werken met de sleutel om de ramen te sluiten is bij mij bekend. Dit werkt inderdaad op de Zafira en werkte ook op mijn Vectra die ik hiervoor had.
Dit komt omdat je geschakelde plus uitgaat als je de bestuurdersdeur open doet, dit is niet aan te passen.
Je zult merken dat o.a. op dat moment ook de stroom van je sigarettenplug uitvalt, elektrische ramen niet meer dichtgaan, sfeerverlichting uit gaat enz.
10 augustus 2011 om 22:19 #17897326Hoi Spacejam,
Jammer dat dit niet aangepast kan worden, zal er aan moeten gaan wennen.
Het is overigens wel zo dat de sigarettenpluggen voor en achter het wel gewoon blijven doen. Deze staan altijd onder spanning. Wel zo handig met die DVD-spelers op de achterstoelen voor de kids. Bij mijn vectra was dit niet zo en gingen de DVD-spelers uit zodra ik de motor uitzette (de accu’s in de DVD-spelers waren natuurlijk nooit opgeladen, altijd vergeten). Nu blijven ze gewoon aan…… Goed spul trouwens dat Nextbase Click-10. Ik heb twee grote schermen achterin die met een simpele handeling geplaatst kunnen worden. De bedrading van de mounts heb ik in de stoelen weggewerkt. Heel netjes opgelost….. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.