Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › panorama dakje inbouwen…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juni 2010 om 06:49 #17222824
Ik vroeg me af hoe zo’n groot karwei dit is en waar ik op moet letten,
heb namelijk net een rechter spatbord opgehaald en voor 20 euro kreeg ik daar een dakraampje bij, dus nu wil ik die ook graag inbouwen. Maar is dit een beetje te doen en is er iemand die daar ervaring mee heeft?Greetz
24 juni 2010 om 11:03 #17691716gewoon je dak openzagen dus?
denk dat je precies moet aftekenen en zagen en GOED opletten
dat je alles waterdicht afkit oid..als ie electrisch is moet je ff dat console wegbouwen ergens..
ik zou het ook graag willen maar ik durf zelf daar niet
aan de beginnen.. hier in de buurt zit wel een bedrijf
die dat alleen maar inbouwd.. (oisterwijk)24 juni 2010 om 11:08 #17691717wat ik lees aan ervaringen is het opzich wel een beste klus om dit allemaal precies en goed te doen..
als je bijv. een beetje scheef zaagt zit je al met een lek dak…
het is te doen maar het is wel een rottig klusje (maar het 100% waard!)dat zijn de ervaringen die ik overal lees.!
24 juni 2010 om 16:50 #17691718slijpen… niet zagen.
24 juni 2010 om 17:26 #17691719strijdplan:
*binnenbekleding eruit,
*folie in de auto leggen(voor vallende bramen en vonken etc.)
*meest logische plek opzoeken voor het raam(denken aan: vlakheid, pasvorm…etc.)
*mal maken voor het uitzagen van het raam,
*aan de binnenkant dak verstevigen(als er een stuk staal mist is er kans op ontzetting van het dak)
*mal vast zetten op het dak op plaats(met kitpuntjes en duct-tape etc.)
*dak uitfrezen
*raam in dak laten zakken,
*gaten boren in het dak voor bevestiging,
*raam eruit en een dun laagje kit aanbrengen op buitenlijst raam, (op plaatje staal 10 even dikke strepen aanbrengen(kom ik zo op terug)
*raam weer laten zakken op zijn plek en goed aandrukken(totdat je de kit er net niet tussenuit komt)
check om de 15 minuten 1 streep van de kitnaden op het staalplaatje, is de kit half hard(dus hij beweegt nog goed mee maar als er spanning op komt vervormt hij niet zo heel erg veel meer)dan draai ik de bouten aan vanuit de binnenkant van de auto.1 dag later als de kit compleet is uitgehard ga ik al de bouten nog een keer iets strakker aan,
zo is het dakje gewon compleet waterdicht.
teminste, dat hoop ik dan toch maar echt voor mezelf:Pklinkt wel redelijk goed toch?
ik heb namelijk geen airco in mijn auto en in de zomer word dat gekke ding we 45 graden volgens mij,
dus een dakraampjein echt geen overbodige luxe…24 juni 2010 om 17:44 #17691720Ik hoop het voor je.. Je idee klinkt goed, maar je weet ook dat als je scheef gaat, dat je dan weer stukken moet inlassen en alles recht moet maken? (incl spuitwerk)
24 juni 2010 om 18:21 #17691721ja, maar als je zoiets uberhaupt scheef slijpt dan ben je wat mij betreft gewoon net goed genoeg om zoiets te doen,
je moet weten wat je kan en je moet het natuurlijk ook durfen, duf je het eigenlijk niet en loop je te stressen gaan het fout… daar durf ik dan wel geld op te zetten,
maar om alles zo recht mogelijk te doen, daar is dus die mal voor. meten is weten, 10/100000 X meten en 1 keer slijpen/frezen….24 juni 2010 om 22:24 #17691722als je makkelijk wil doen vraag je gewoon of ze bij een sign bedrijf een sticker
willen uitplotten..gewoon een vel van 1 meter en dan t raam eruit plotten of andersom
zodat je de sticker op dak kunt plakken.. die is zo ie zo 100% recht… ;)kost je nog geen 6,- zo`n vel.. en alles beter als scheef!
25 juni 2010 om 06:14 #17691723Dat zou wel beter zijn denk ik, wat je ook kunt doen is met tape lijnen over je dak trekken. Dus zowel van links naar rechts als van voor naar achter. De lijnen kun je uiteraard weer gebruiken als richtlijn zodat je misschien iets minder scheef gaat slijpen.
25 juni 2010 om 07:03 #17691724Dat is wel een goed idee, ik heb thuis ook nog zo rol folie met vakjes erop, heb ik wel een gebruikt om rommel op de printen, dan uitsnijden , ergens op plakker en dan over spuiten, maar daar staan vakjes op van 10×10 mm, als ik dat nou super strak van links naar recht plak, hoef ik me ook geen sorgen meer te maken of bramen die de lak beschadigen enzo. Daar kan ik dan een malletje van het raam op leggen en overtrekken… Dan is hij sowieso 100 procent recht…
25 juni 2010 om 16:56 #17691725is het een aftermarket dakraam?
een origineel dakraam krijg je er niet in!!
dat is een ander dak namelijk.
en aftermarket dakjes zijn echt 9van de 10x zwaar kut.
of lekken, slecht aansluitende afdekrandjes enz…
mechanismen die het begeven
25 juni 2010 om 17:30 #17691726Nooit een putdeksel erin zetten. Alleen een origineel fabrieksdak, maar dat gaat weer niet. Je auto is gelijk monder waard!!
27 juni 2010 om 22:18 #17691727me volgende auto is gewoon een rio verde met alle opties incl het schuifdakje :D haha
en als ik toch iets meer te besteden heb wordt het de Tigra TT gewoon ;)
dan gewoon heel t dak eraf he!en als je toch goedkoop wil doen.. gewoon dak eraf slijpen :agent
is wel mega vet maar dan alleen voor in de zomer en ik zou
dan toch wel een garage willen :P -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.