Pakjes raken kwijt!!!!

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Pakjes raken kwijt!!!!

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229608
    egje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 March 2008

      Ik was even benieuwd of ik de enige ben met deze vervelende ervaringen. Ik koop regelmatig CD’s bij Amazon. Hier heb ik goede ervaringen mee, vaak een goede communicatie met de verkopers, snelle service en af en toe absurd lage prijzen. In eerste instantie deed ik alleen zaken met Amazon.UK. Af en toe raakte er een pakje kwijt, maar dat was nooit een probleem, na overleg met de verkoper kreeg ik altijd mijn geld direkt terug. De laatste twee zendingen (een uit Engeland en een uit Amerika) werden beiden niet afgeleverd. De verkopers bleven bij hoog en laag volhouden dat de pakjes echt waren verstuurd, mijn adres werd gecontroleerd en bleek te kloppen met waar de pakjes naar toe gestuurd werden, dus kortom alles klopte. Behalve de aflevering van de pakjes. Wederom betaalden de verkopers mij alles terug.
      Omdat ik dacht dat de fout wellicht bij Amazon.uk lag, ben ik overgestapt op Amazon.de. De eerst twee zendingen gingen goed. De derde zending kwam weer niet aan. Maar ik kreeg wèl een melding vanuit Amazon.de dat het pakje bij mij thuis zou zijn afgeleverd. Deze keer echter was het pakje echt via Amazon.de zelf verzonden, en die werken met een TNT tracktrace nummer. Aan de hand van dat nummer de status van het pakje opgespoord en wat bleek: Het pakje was op een totaal ander adres bezorgd, ergens in Sassenheim terwijl ik in Breda woon.
      Omdat er al zo vaak pakjes zoekraken, vertrouw ik nu gewoon TNT niet meer. Ik vind het heel erg om zo te moeten denken, maar ik heb er gewoon geen andere verklaring voor.
      Nu heb ik het eens nagerekend en zo’n dikke 20 % van mijn pakjes raakt zoek, dat is een veel te hoog percentage lijkt mij. Aan Amazon ligt het niet, ik heb iedere keer opnieuw bij het zoekraken van een pakje samen met de verkoper gecontroleerd waar het pakje naar toe verzonden is en bovendien krijg ik iedere keer mijn geld gewoon terug. Bij de laatste zending heb ik met eigen ogen kunnen zien dat het palkje door TNT gewoon op een totaal ander adres is bezorgd.
      Ik heb nu een klacht ingediend bij TNT en ga er verder achteraan.

      Zijn er mede-forummers met soortgelijke ervaringen?

      #17775544
      GTS Power
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 May 2008

        das wel vreemd idd?

        ik verstuur/ontvang wel aardig wat pakjes per jaar maar nog nooit meegemaakt dat er wat zoek raakte.

        #17775545
        miesgeri
          Lid sinds:
          7 October 2010

          verstuur ook regelmatig en ook bij mij raken pakketjes zoek

          verstuur nu met DHL scheelt hoop geld met TNT en geen klachten meer gehad
          groet michel
          DHL verstuurd ook van particulier
          kijk of er DHL service punt bij jou in de buurt zit

          #17775546
          Corbin
            Lid sinds:
            12 September 2010

            TNT is gelukkig nog enigszins te herleiden. Wanneer je met SelectVracht te maken heb, dan wordt het pas erg. Deze werken vanuit een depot met prive personen en prive auto’s. Onlangs een grill besteld in Duitsland. Deze was binnen 3 dagen in Nederland en daarna heeft het 5 weken geduurd voordat het bij mij thuis werd afgeleverd. De grill was per ongeluk op een verkeerd adres afgeleverd. Het depot had de postcode cijfers verwisseld (3068 werd 3086). Klachten kunnen alleen via hoofdkantoor in Utrecht maar er werd niet terug gekoppeld. Selectvracht is trouwens onderdeel van DHL.
            TNT is toch nog de meest betrouwbare vervoerder, denk ik (en ik werk NIET bij TNT).

            #17775547
            McKaamos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2009

              Dat Selektvracht een onderdeel is van DHL zegt nog niet dat DHL het zelf slecht doet.
              Het is een opzich staand gebeuren dat onder DHL valt, maar de pakketjes er van gaan niet via DHL’s centrales. En ja, ik heb bij DHL gewerkt. Heb er nog nooit pakketjes van Selektvracht langs zien komen.

              #17775548
              Corbin
                Lid sinds:
                12 September 2010

                McKaamos, ik heb inderdaad niet gezegd dat DHL slecht is. Het is daarom ook vreemd dat een onderdeel van DHL dat wel is!

                #17775549
                Uniek
                  Lid sinds:
                  6 June 2010

                  origineel gepost door Corbin
                  McKaamos, ik heb inderdaad niet gezegd dat DHL slecht is. Het is daarom ook vreemd dat een onderdeel van DHL dat wel is!

                  ik ben momenteel werkzaam bij DHL en ze zijn ermee bezig dit te veranderen

                  en idd particulier kun je ook pakjes versturen via DHL dus niet selectvracht

                  http://www.dhlforyou.nl/Pages/default.aspx

                  #17775550
                  champo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 May 2006

                    Met dingen die ik heb verstuurd nog geen problemen gehad. Maar laatst zou ik een pakje krijgen vanuit ergens boven Zwolle, en dat pakje was in Ede blijven steken en weer terug gestuurd. De gene die het verstuurd had, kreeg geen compensatie en mocht het verzenden nog een keer betalen.

                    #17775551
                    The_Undertaker
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 April 2006

                      Ben wel benieuwd wat TNT hier aan gaat doen. Keep us posted!

                      #17775552
                      eerste-opel
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 March 2010

                        Op het werk verkopen wij 2e hands boeken via een van de grootste webwinkels van Nederland. Soms wil het nog wel eens gebeuren dat een boek te dik is om door de brievenbus te kunnen en dan versturen we het met DHL For you. Voor een maandje terug ongeveer gehad dat het voor de eerste keer fout ging. Iemand had een boek van Harry Potter besteld bij ons en die hebben wij dezelfde dag nog bij een DHL-servicepunt afgeleverd. Vervolgens duurt het daar 5 dagen voor ze de eerste aanbiedpoging doen. Na een paar weken kregen we van de klant te horen dat het boek nog steeds niet was aangekomen, dus wij met het Track en Trace nummer op gekeken en het boek bleek afgeleverd te zijn om 20.10u ‘s avonds ofzo. De klant wist van niets, dus wij hebben het bij DHL neergelegd, maar dat heeft het weer doorgestuurd aan Selektvracht die schijnbaar (in dat deel van NL) de pakjes voor DHL bezorgen. Ze vroegen 10 dagen de tijd om alles uit te zoeken, maar vervolgens klapte bij ons de server er een aantal malen uit, dus als ze ons al geantwoord hebben hebben wij dat nooit binnengekregen.
                        Vorige week is er op de betreffende webwinkel een review ingevuld door de betreffende klant met overal maar 1 ster en bij negatieve punten ‘boek nooit ontvangen’. Dan kunnen wij er ook niets meer aan doen maar vervelend is het wel want de klant geen boek en wij geen geld.
                        Of het moet een truc zijn om het geld terug te krijgen van de klant ofzo.

                        #17775553
                        mayhem
                          Lid sinds:
                          13 June 2006

                          zodra je met royal mail gewerkt hebt, is tnt een heilige:o

                          #17775554
                          Baas J.
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 May 2008

                            TNT altijd -1

                            #17775555
                            Astraman
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 July 2004

                              Wij hadden laatst met DHL laats iets, per internet aangemeld en betaald, willen we de papieren uitdraaien, geeft de site een foutmelding, weg geld. Restitusie formulier ingevuld, duurt nu al weken en als je belt zeggen ze dat bedrag onderweg is. Hoop gezeil, en dan wast pakje niet eens de deur uit. Neej, het scheelt 1,80 maar we hebben goede ervaringen met de TNT.

                              BTW, heb idd vaker gehoord dat de Royal Mail in Engeland niet veel soeps is, dan kun je beter wel terugvallen op UPS of DHL.

                              #17775556
                              Vinci
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 August 2009

                                In de afgelopen twee jaar ben ik zowel zakelijk als privé een slordige 20000 euro lichter aan TNT en DHL blunders geraakt.

                                Privé heb ik ook zeker 20% van de zendingen ofwel beschadigd ontvangen, ofwel zoekgeraakt, ofwel verzonden en weer retour gekregen zonder vergoeding van de initiele verzendkosten. Ik ben het super beu!!:swear

                                Zakelijk een meetapparaat die in een houten kist verpakt was, geheel in foam verpakt in stukken aangekomen. Een zogenaamde “Collimator” waarmee je XDcam loopwerken kan uitlijnen. (hebben ze bij Sony niet eens staan) Dat was dik 10 mille naar de knoppen. De pest was dat onze fijne receptionistes er al voor hadden getekend en de bezorger al met de morgenzon was vertrokken. Kist was zwaar gehavend en de inhoud compleet in brokken gebroken.:cry

                                Dan privé voor iemand in Denemarken een versterker gebouwd voor €1600 waar ongeveer drie weken werk in zat. Die is anderhalve maand aan het zwerven geslagen en kwam zonder enige verdere omschrijving of reden in stukken terug aan. Of ja, in stukken? De prachtige Italiaanse behuizing was niet meer rechthoekig, maar een soort wiebertje. :cry Het 10mm dikke aluminium front was zo krom als een banaan. Uiteraard heb ik hier wel de maximale vergoeding voor gekregen van de verzend verzekering. Dat was 500 euro. Dus daar ging weer 1000 euro en een heeeeeele hoop werk. Dit was dan weer het werk van DPD in Denemarken. En denk maar niet dat ik die anderhalve maand aanspreekbaar was!

                                Je wordt door schade en schande wijzer, dus ik verstuur niks meer naar het buitenland zonder volledige verzekering van de waarde en verpakt in een flightcase die ik retour krijg. Hier vraag ik dan een borg voor die vooraf betaald wordt.

                                Dan een achttal Monacor speakers besteld waarvan er twee waren omgetoverd in een soort super moderne “Ultra flat” speaker. Waauw Mike! Moet je zien zeg!! Het is amazing! Hier ook voor getekend door de receptie, dus schade voor ontvanger…. DHL in de bocht (letterlijk denk ik…)

                                Dan nog een onnoemelijke lijst van in levende lijve retour ontvangen pakketten. Onder andere wat onderdelen van forum leden hier die maar niet wilden aankomen, na een hoop vage verhalen weer retour en slechts een enkele keer zonder kosten opnieuw kunnen laten versturen.

                                Er zijn bij mij thuis ook wel eens pakketten afgeleverd, maar die worden gerust op straat voor de deur neer gezet. Zoals de mountainbike van mijn vriendin van 2000 euro. Dat was god zij dank nog goed gegaan! Of ze geven het gewoon aan de buren waar je misschien wel ruzie mee hebt. (ik gelukkig niet)

                                Soms denk ik wel eens dat je net zo goed je pakketten met een briefje er op op straat kan zetten voor waar het naar toe moet opdat een zonderlinge vriendelijke vreemdeling het meeneemt en wel of niet een keer aflevert waar het naar toe moet.:swear

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.