Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Paar vragen, boordcomputer/security code/chiptuning
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 september 2013 om 16:28 #17260527
Beste Forumleden,
Ik heb een paar vragen waar ik eigenlijk nog geen antwoord op heb gevonden. (gaat om een Opel Astra H 1.7CDTI 80pk)
– De al om genoemde security code waar kan ik deze vinden is dit een los kaartje/pasje of staat dit ergens in een boekje genoteerd, dit omdat ik hier niks van kan vinden..
Is deze op te vragen bij Opel of moet ik bij de garage zijn waar ik de auto gekocht heb?
– Boordcomputer, zodra ik hier bij het Rit verbruik ga kijken staat deze op 36ltr bji het tanken gaat er 49ltr in lijkt mij dat deze niet helemaal nauwkeurig is..
Is deze te resetten of iets dergelijks waardoor het weer beetje betrouwbaar wordt wat de boordcomputer aangeeft? zowel verbruik als het gebruikte aantal liter (weet niet hoe dit bij andere is)Tevens iemand een goed adres voor het chiptunen van de auto?
Ik heb meerdere websites gehad waar ze standaard zeggen 10% meer vermogen en 10% zuiniger.
Echter wil ik wel naar een betrouwbaar bedrijf waar het ook goed gebeurd.Hoor graag jullie reacties,
Groeten,
Rob8 september 2013 om 16:52 #18172480Security code staat op je carpass als je die hebt zit meestal bij je kenteken papieren, heb je deze niet kan je proberen de dealer te bellen waar de auto origineel geleverd is deze hebben de code in hun systeem staan misschien dat je hem dan gratis krijgt.
En anders kan je hem bij elke opel dealer opvragen kost rond de 30/40 euro.
Wat betreft je rit verbruik ik geloof dat dit aan te passen is met de op-com/tech-2.
Wat betreft chiptuning hier op het forum hebben we unlimitedtuning misschien is het een idee hun eens een mailtje te sturen over hoe en wat.
8 september 2013 om 17:35 #18172481sec code staat op pasje anders bij dealer op te vragen.
De boordcomputer is een appart verhaal, die kan aangepast worden naar verschillende modellen, want uiteraard is de actiradius van benzine en diesel verschillend, voor zover ik weet moet het met een tech 2 gebeuren, ik heb bij die van mij met de opcom niet de juiste code kunnen vinden en het door iemand laten veranderen, maar dan nog klopt het niet, hij beweerd bij een volle tank 700KM te kunnen rijden maar dat haal ik echt niet.
8 september 2013 om 18:14 #18172482Zoals de boordcomputer nu aangeeft na 440km heb ik bijna 18ltr verbruikt dat zou snel gerekent 1 op 24km zijn en de tank is half vol
Verstuurd vanaf mijn GT-P5110 met Tapatalk 4
8 september 2013 om 18:14 #18172483Zal die sec code eens opvragen kanhandig zijn om die te hebben :)
Verstuurd vanaf mijn GT-P5110 met Tapatalk 4
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.