Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › paar vraagjes aan de vectra GTS rijders onder ons
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 september 2012 om 17:31 #17252294
Hier een paar vraagjes, omdat ik mezelf een beetje aan het oriënteren ben op een nieuwe auto..
De vectra GTS (c1 1.8) is een potentiële kanshebber, maar ik als verstokt astra G rijder heb hier maar weinig verstand van.
1) Ik wil voor de 1.8 gaan omdat de brandstofprijzen er de komende tijd niet beter op worden ;) Is dit een verstandige keus tov de 2.2 16v (ik ken de voordelen van de ketting) of raden jullie dit type blok af? Vooral ook benieuwd naar gebruikers ervaringen
2) Wat zijn nu precies de verschillende uitvoeringen van de GTS? welke opties heeft de elegance, cosmo (C2?) tov het standaardmodel?
3) Is de standaard headunit te vervangen voor bijv een aftermarket pioneer avic systeem? ik zou graag een bluetooth connectie met mijn iphone willen hebben, en gebruiksvriendelijke (en up-to-date) navigatie…
4) Is de vec C2 echt een heel veel betere auto tov de c1 naar jullie mening?
Bij voorbaat dank,
gr jeroen
16 september 2012 om 18:24 #18066566Lees dit topic eens door, daar is al uitgebreid gesproken over motorkeuzes in een Vectra C.
17 september 2012 om 05:07 #18066567ok, thanx tot zover! hier staat inderdaad wel “iets”in over de 1.8 maar niet echt de gebruikerservaringen waar ik naar op zoek ben.. en het antwoord op de overige vragen..
17 september 2012 om 07:31 #18066568Ik heb ook een 1.8
Als ik weer de keuze zou hebben zou ik gaan voor een 2.2.
Dit om iets meer kracht onderin te hebben en wat ik hoor scheelt het m.b.t. Het branstof verbruikt niet heel erg veel. Dit omdat een 2.2 minder moeite heeft met het gewicht van de auto. Hier moet een 1.8 veel meer werken en daardoor wordt er meer verbruikt.Dit neemt niet weg dat de 1.8 een betrouwbare motor is wat erg goed meekomt en het verkeer,maar verwacht geen racemonster.
Zelf rijdt ik voor 80% stadsverkeer en ik rijd 1:10.
Gr Tom
17 september 2012 om 08:45 #180665692.2 direct Z22YH is wel de zuinigere van de 2 2.2 motoren
17 september 2012 om 09:40 #18066570tom,
bedankt voor je reactie..
ik heb momenteel een X20XEV in mijn astra G, en rij ook ongeveer 1:10.. dus verbruik zal ongeveer hetzelfde blijven..
Ik ben ook al wel een beetje fan van je GTS.. uitstekende wielkeus! wat zijn de velgmaten als ik vragen mag? ik moet ook even kijken welke wielmaten goed staan ivm velgkeuze.. (ET,J-waarde, bandenmaten, aanlopen etc)
@wim: bedankt, nu twijfel ik toch weer over de 2200 ;)gr jeroen
17 september 2012 om 18:27 #18066571Hoi Jeroen,
Ik heb ‘n 1,8 ecotec met 140pk.
Mijn gemiddeld verbruik ligt tussen 7 en 7,3ltr/100km.
Ik wilde liever ‘n 1,8 vanwege verbruik en lagere wegenbelasting.
Het inbouwen van Dubbeldin is geen probleem,ik dacht wel dat er nog ‘n aparte module tussen moet.
Je behoud dan je grafisch display,en de Avic past waar je radio zit.
Ik ken iemand die het zo in zijn Vec heeft ingebouwd,werkt goed.Sent from my iPhone using Tapatalk
17 september 2012 om 21:22 #18066572Mijn dank grenst aan het oneindige!
Heb je heel toevallig een foto van dat aftermarket setje waar het ingebouwd zit?
Gr. Jeroen
21 september 2012 om 15:37 #18066573Ik heb een 2.2 direct, en hij doet 1 op 12 gem.
Legt aan de rechter voet he. king:Gr Jurgen,
21 september 2012 om 15:44 #18066574ik heb ook een 2.2 direct en rij ongeveer 1 op 11.5 gemiddeld :D
mzzls maik
21 september 2012 om 19:50 #18066575Ik heb ook een z22yh. Ben erg tevreden over het blok, gemiddeld verbruik van 11,5. Ik ervaar het meer vermogen, koppel, als erg prettig tijdens het rijden. Met name met 1300 kilo erachter op de aanhanger ;)
Heb in het verleden wel vaker met iets minder vermogen hebbende auto’s gereden en die voelde zenuwachtiger aan als dit blok, dit is natuurlijk een persoonlijke mening :) suc6 met je zoektocht :thumb
Aanvullende info: viewtopic.php?f=6&t=166348&start=25
21 september 2012 om 19:53 #18066576Mijn vec rijd ook ruim 1 op 12/13 gemiddeld…..
Natuurlijk wel met normaal voetgebruik….
Hele fijne auto om te rijden!!! Heerlijke motor!
21 september 2012 om 21:17 #18066577@wim-v6 wrote:
2.2 direct Z22YH is wel de zuinigere van de 2 2.2 motoren
Met een fluwelen voet en veel cruise control lukt het me regelmatig tijdens woon-werk verkeer 1 op 14,6 te rijden met deze heerlijke 2.2i 16V motor. Met mijn ouderwetse instelling ‘elke voorganger dien ik in te halen’ gaat het al wel snel richting de 1 op 12.
22 september 2012 om 09:25 #18066578klinkt allemaal ook erg goed.. maakt mijn keuze er niet makkelijker op :)
bedankt iedereen!
gr jeroen
22 september 2012 om 09:40 #18066579Ik heb een Vectra C1 1.8 gehad uit 2003, maar persoonlijk vond ik deze te weinig pit hebben
Dus ik zou minimaal een 2.2 nemen de volgende keer
Succes verder met zoeken
3 oktober 2012 om 17:20 #18066580Hoi ik heb en V6 en mijn gem./verbr. is 1:11 met 211 pk dus ik kan niet klagen
4 oktober 2012 om 21:06 #18066562ik rij sinds kort een gts 1.8 wat mij tegen valt als er een aanhanger aan hangt gaat het verbruik heeeel erg omhoog dat was bij mijn vorige auto niet misschien een puntje om over na te denken vrg mario
6 oktober 2012 om 14:44 #18066565Ik rij nu zelf al een goede 2 jaar en 45.000km met een Vectra GTS met een 1.8 16v 122pk uit 2003.
Ik rij voornamelijk woon-werkverkeer en kom weinig in stadsgebied. Gemiddeld zit ik met die ritjes rond de 1:14,5
Heb vorig jaar de auto naar EDS tuning gebracht waardoor hij nu rond de 130pk & 190NM koppel heeft. Grote voordeel is dat ik nu bij 1.000 rpm al 160NM koppel heb en rond de 3.800 rpm heb ik 190NM (voorheen 167NM). Kan goed merken dat hij nu beter oppakt en ook met ingeschakelde airco je er nu nog goed mee vooruit kunt komen.Let nog ff op de versnellingsbak. De 1.8 is met een CR en WR bak geleverd. Heb zelf de WR bak, waardoor het blok niet teveel toeren maakt.
Heb destijds voor de 1.8 gekozen i.p.v. de 2.2 in verband met het verbruik. De 2.2 zit toch al snel rond de 1:12, dus ik doe nu dik 2km meer per liter.
En met een gemiddeld km.rage van 25.000km per jaar scheelt me dat toch mooi ff op jaarbasis.Grootste verschillen tussen de C1 & C2.
– 1.8 is van 125pk naar 140pk gegaan
– 2.2 is van 147pk naar 155pk gegaan en een 6-bak i.p.v. 5-bak
– 2.8 V6 i.p.v. 3.2v6
– Andere koplampen & grille
– Andere velgen
– Wat meer chroomgebruik interieurKwa betrouwbaarheid is de 1.8 16v 122/125pk denk ik het meest betrouwbare blok. Deze loopt ook nog goed op LPG.
7 oktober 2012 om 07:55 #18066560@RuudGTS wrote:
Grootste verschillen tussen de C1 & C2.
– 1.8 is van 125pk naar 140pk gegaan
– 2.2 is van 147pk naar 155pk gegaan en een 6-bak i.p.v. 5-bak
– 2.8 V6 i.p.v. 3.2v6
– Andere koplampen & grille
– Andere velgen
– Wat meer chroomgebruik interieur
.Ter aanvulling;
De 2.2 114 kW 155 PK is ook geleverd in de C1 en wel van af 05/03 :agent
Verdere verschillen tussen de C1 en C2 zijn;Zijschermen
Motorkap
VoorbumperGroet jraaf
7 oktober 2012 om 19:08 #18066564Ik rij nu sinds een half jaar een Vectra GTS 2.2. De Vectra is van 2004 en heeft de 2.2 direct (Z22YH) met 114 KW/ 155 Pk aan boord. Ik kan niet anders zeggen dat dit prima rijdt.
Oké, als je gaat rijden met een zware rechtervoet dan valt het verbruik vies tegen, maar met een normale rijstijl is 1 op 13 makkelijk te halen.
Ondanks de 5-bak is het toerental bij 120 km/h acceptabel, sterker nog, de BC loopt dan op aangaande actieradius.7 oktober 2012 om 19:12 #18066563AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wil je perse een GTS? Ik heb een 1.8 met 122 pk, en rijd 1 op 15.. vectra c1.
Verstuurd van mijn HTC One S met Tapatalk
12 oktober 2012 om 22:07 #18066561Als ik opnieuw zou moeten kiezen ga ik voor de 2.2. Heb nu een 1.8.
Ik vind de 1800 best fijn en soepel rijden, maar helaas niet zo krachtig.
Tevens heeft mijn auto een WR-bak. Die combinatie maakt hem best zuinig, vooral op de snelweg. Maar even een snelle inhaal betekent altijd terugschakelen. Verder een probleemloze auto.Ik heb hem inmiddels vier jaar en vind het nog steeds een erg mooi model!
15 oktober 2012 om 21:45 #18066559Ik verbruik met mijn Vectra C 1,8 uit 2003 1:8 1:9, korte stukjes stadsverkeer <10km.
Echter is het verbruik aanzienlijk zuiniger als je langere stukken rijdt, op de snelwegen en autowegen bijvoorbeeld, 1:13 heb ik wel eens gehaald.
Aangezien ik veel stadsverkeer rij, kom ik gemiddeld op 1:9.Uit alle verhalen die ik op het forum heb gelezen kan ik bijna wel concluderen dat de 2,2 zuiniger is dan de 1,8, of het scheelt minimaal.
15 oktober 2012 om 21:59 #18066558AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat is echt totaal niet zuinig, stadritten rij ik 1 op 10/11, snelweg toch makkelijk 1 op 15, de mijne is uit 2002..
16 oktober 2012 om 09:01 #18066557Valt best mee, volgens de specificaties is het stadsverbruik 1 op 9,6.
Ik haal dan 1 op 9.
Laatst ben ik ook naar antwerpen gegaan, en ja dan springt de actieradius naar 900km of meer, en dat is inderdaad omgeregend 1 op 15. Maar ik rij dat soort stukken bijna nooit.http://www.autoweek.nl/auto/25735/opel-vectra-18-16v-elegance” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.