Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › paar vraagjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 januari 2014 om 20:04 #17263045
hallo,
ik heb een c20xe in me corsa b ligge sinds kort
1e vraag:
maar nu vind ik hem snel warm worden en warm blijven en de ventilator achter de radiateur (nieuwe van een corsa gsi 16v) gaat pas aan als de wijzer bijna in het rode staat…?? waar kan dat aan ligge (alle sensors zijn nieuw die ook maar op het blok zitten en koelsysteem)2e vraag:
is een oliekoeler beter om erop te hebben of niet?3e vraag:
als ik het gas intrap dan gaat het wel vlug de toeren in maar zakt langzaam weer terug, heb ergens gehoord dat het aan de slang kan liggen die van de sfi vervanger (rubbere versie van M-Tech) langs de inlaat na beneden gaat, klopt dit en hoe kan ik dit verhelpen??wie o wie kan mij helpen??
alvast super bedankt voor jullie reacties!!BPR
2 januari 2014 om 20:12 #18204773@bpr wrote:
hallo,
ik heb een c20xe in me corsa b ligge sinds kort
1e vraag:
maar nu vind ik hem snel warm worden en warm blijven en de ventilator achter de radiateur (nieuwe van een corsa gsi 16v) gaat pas aan als de wijzer bijna in het rode staat…?? waar kan dat aan ligge (alle sensors zijn nieuw die ook maar op het blok zitten en koelsysteem)2e vraag:
is een oliekoeler beter om erop te hebben of niet?3e vraag:
als ik het gas intrap dan gaat het wel vlug de toeren in maar zakt langzaam weer terug, heb ergens gehoord dat het aan de slang kan liggen die van de sfi vervanger (rubbere versie van M-Tech) langs de inlaat na beneden gaat, klopt dit en hoe kan ik dit verhelpen??wie o wie kan mij helpen??
alvast super bedankt voor jullie reacties!!BPR
1: Ook mijn ventilator gaat pas net voor het rood aan (wel een golf sensor, maar ook mijn oude vectra 2000 had dit) Volgens mij hoort dit enigszins.
2: Is net wie je het vraagt, de mijne zit er tussen, maar heb niet het idee dat ie daadwerkelijk vaak de olie koelt. Voor weg gebruik kan je hem in mijn mening weg laten (al zullen er anderen zijn die daar anders over denken)
3: Dit zou ik eerder aan de lfr (het ding waar jouw genoemde slang naar toe gaat) wijten dan aan de slang. Proberen schoon te maken met remmenreiniger oid.2 januari 2014 om 20:14 #182047741e: probeer een infrarood thermometer in je koelwater en zo kan je controleren of je fan echt aan gaat bij de temperatuur die
op de sensor staat.2e: c20xe hebben standaard oliekoeler. als je vaak gas intrap misschien nodig maar dat is pas te zeggen als je jouw olie temperatuur weet.
een goede olie is belangerijker want er rijden er hier vele rond zonder koeler.3e. dit heeft mijn xe ook gehad en na het schoonmaken van de stappen motor en het opboren van carter ventilatie pijpje is het veel beter geworden.
jij kan ook het effect van je vliegwiel voelen ik weet niet welk vliegwiel jij erop heb zitten.3 januari 2014 om 05:20 #18204775mega thanks voor de snelle reactie :thumb :thumb
Zal het weekend eens kijken na de oplossing voor vraag 3, en met het koeltemperatuur eens kijken of iemand in mijn omgeving een infrarood thermometer heeft.3 januari 2014 om 16:46 #18204776Als je een Corsa fan schakelaar / sensor hebt, dan zal hij pas aanslaan als hij op je dash net tegen de 100graden staat, sensor is vanaf 95 graden fan aan of zo iets.
Je hebt die sensoren / schakelaars ook dat ze al bij 90 graden je fan aanzetten.
Ook je thermostaat is er in verschillende versies (82 graden en 95 graden bijvoorbeeld).
Oliekoeler zou ik persoonlijk gewoon aansluiten als je hem toch hebt.
Hij zit er niet voor niets op bij een C20XE.3 januari 2014 om 17:56 #18204777c20xe heeft toch een thermostaat in de oliefilter adapter dacht ik
4 januari 2014 om 07:25 #18204778dan ga ik eens kijken voor een sensor dat de fan eerder aanslaat, want nu met die lage temperaturen vind ik het nog wel gaan maar in de zomer lijkt me het niet fijn dat de temperatuur zo hoog staat. en kan altijd nog een extra schakelaar maken dat ik hem zelf aan kan zetten bijvoorbeeld….
en de oliekoeler gaat er denk ik wel tussen komen nu want is toch extra koeling.
de thermostaat is gewoon een originele (ff geen idee welk temperatuur die open gaat)
thanks voor jullie reacties en ideeën :thumb4 januari 2014 om 20:15 #18204779Ben ook benieuwd naar de ideen van de thermostaat en oliekoeler
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.