Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Paar Vraagjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 november 2010 om 15:33 #17228656
Hoi,
Ik heb na lang denken besloten te gaan sparen voor een C20LET voor in mijn corsa B.
Dit word geen haast haast meteen kopen meteen erin nee gewoon mooi op een bokje, goed reviseren (voor zover ik zelf kan dan, ben maar automonteur in opleiding geen revisie specialist ofzo :P) mooi overspuiten etc.Nu was mijn vraag, wat moet ik ongeveer aan kosten verwachten ?
Ik zag op marktplaats bijvoorbeeld al een F28 bak staan die al omgebouwd was naar 2WD voor 550 euro etc.
Wat ik dus zoek is gewoon een schatting van prijs wat zoiets kost, mocht het nou een 4WD F28 zijn met ombouw etc. maakt me niet uit.Er staat ook een C20LET met alles erbij voor bieden, maar ik heb geen flauw benul wat zoiets moet kosten.
Moet er verder ook nog iets aangepast worden ?
Remmerij is al omgebouwd naar 2L (schijven voor en achter)Verder heb ik er nu een C20XE in liggen dus volgens mij zijn die motor steunen hetzelfde toch ?
Alleen versnellingsbak steunen heb ik dan nodig.Ook nog, mocht ik gaan kijken voor een blok waar moet ik dan specifiek op letten ?
Verder zijn alle tips/opmerkingen welkom :)
Alvast bedankt !
18 november 2010 om 17:56 #17762087Deze ga ik even volgen, ben voor eenzelfde motor aant rondkijken voor in mn Vectra 2000 4×4
Jeroen
18 november 2010 om 22:19 #17762088waar je op moet letten:
behalve zoals t zelfde als bij n c20xe zoals de kvs kleur, geur,tikken enz ook kijken naar de kleur rook uit de uitlaat als die ff stationair draaid,als t naar olie ruikt dan kunnen de keerringen van de turbo wel s op zijn
als er een turbodruk meter in de auto zit ff kijken tijdens t rijden of de druk constant is,zonder pieken e.d.
en uiteraard een motor kopen die je nog kan berijden/luisteren, heb ik bij mn laatste let niet gedaan,is gewoon 1500 bij gekomen aan nieuwe onderdelen enz, als het al niet meer is
ik heb dr nog 1 te koop ;) zit nog in de cali, loopt perfect
18 november 2010 om 23:12 #17762089Zou je dr niet beter een z20let ingooien?
19 november 2010 om 07:15 #17762090past dat ook dan ?
ik dacht dat dat meer voor de corsa c was.
wat zijn de verschillen dan ?19 november 2010 om 11:12 #17762091origineel gepost door otdh
ik heb dr nog 1 te koop ;) zit nog in de cali, loopt perfectWat moet zoiets kosten ?
KM stand, Bak erbij ?
Neem aan kabelboom en ECU enzo natuurlijk ook.
U2U maar als je het niet wil posten.20 november 2010 om 11:16 #17762092Niemand ?
20 november 2010 om 12:13 #17762093origineel gepost door Baas J.
Zou je dr niet beter een z20let ingooien?waarom beter een z20let???
enige uitleg is dan welkom lijkt me…..20 november 2010 om 12:51 #17762094origineel gepost door Nick-C20XE
Niemand ?Ja wel, maar als je even gaat lopen zoeken zijn de bedragen waar je op moet letten wel meerdere malen besproken.
trek je portemonnee maar vast open.En waarom Z20let? omdat baas J een Z20let heeft…. dus al het andere niks voor stelt :D
C20let heeft sowieso mijn voorkeur, ook in astra G opc… king:
21 november 2010 om 13:38 #17762095Rij zelf z20let.
Maar der gaat niks boven een red top:D 350 pk op standaart zuigers eat that z20let:P
21 november 2010 om 17:54 #17762096Lekker kinderachtige reacties hier weer, die bijna niets beantwoorden op de vragen van de ts.
De ene kiest voor z20let en de ander voor c20let, ligt er maar net aan wat je voorkeur is.Een z20let loopt vooral rustiger en soepeler als een c20let, terwijl een c20let meestal toch wel wat sneller is en vooral feller reageerd.
In een b corsa zou ik persoonlijk zoiezo voor een c20let gaan.
Maar om nou te zeggen dat in een astra g opc een c20let moet, dat gaat natuurlijk helemaal nergens over, maar goed nu weer ontopic.Om een corsa b om te bouwen naar c20let, ben je toch wel tussen de 4000 en 10000 kwijt afhankelijk hoe goed je de ombouw wil doen.
Persoonlijk zou ik bij zulke projecten niet gaan besparen en ook zeker de remmen en onderstel op dat nieuwe vermogen afstemmen.
21 november 2010 om 19:45 #17762097ik zou zelf een c20let in de corsa zetten(klingt raar omdat ik een z20let in een corsa a heb gebouwt)
het belangrijkste is dat je niet gek laat maken,het gaat als je het goed wil doen gewoon dik geld kosten.michien is ook een optie voor je om een corsa b met al een c20let erin tekopen.een richt lijn van wat het gaat kosten blijft altijd lastig,maar als je met niets begint,en een compleet blok en bak moet reviceren is 10000euro niets,er zijn personen die zeggen dat het veel minder kost geloof deze niet.
denk er goed over na,je heb er niets aan om iets testarten om het half verwegen aftebreken,en je veel geld kwijt ben
21 november 2010 om 20:03 #17762098Als je al een c20xe hebt en het blok toch op de bok gaat, is het dan niet goedkoper om de xe naar turbo om te bouwen?
Max
21 november 2010 om 20:06 #17762099MP c20let:
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?tab_adcount=802&ds=to%3A1%3Bpu%3A0%3Bdi%3A%3Blt%3Azip%3Bsfds%3A1%3Bpt%3A0%3Bmp%3Anumeric%3Bkw%3Aradiografisch%2520auto%3Bosi%3A2&srt=dd&u=&g=&f=0&pp=&ts_category_default=&pts=&t=&p=6&stop_force_description_search=&s=&show_thumbnails=1&show_summary=1&from_searchbox_advanced=1&q=c20let&g=nol1&qsf=0&postcode=&distance=&search=Zoek
MP z20let:
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ig=1&tab_adcount=28&ds=to%3A1%3Bpu%3A1%3Bdi%3A%3Bpp%3A0%3Blt%3Azip%3Bsfds%3A1%3Bpt%3A0%3Bmp%3Anumeric%3Bkw%3Ac20let%3Bosi%3A2&srt=dd&u=&g=&f=0&pp=0&ts_category_default=&pts=&t=&p=1&stop_force_description_search=&s=&show_thumbnails=1&show_summary=1&from_searchbox_advanced=1&q=z20let&g=nol1&qsf=0&postcode=&distance=&search=Zoekmeer z20let
http://www.advertentiezoeker.nl/?q=z20let%2F&srt=website&ea=&cat=&pv=&pc=&pcd=&at=&pmin=&pmax=&exp=0&dpm=list
c20let
http://www.advertentiezoeker.nl/?q=c20let&srt=website&ea=&cat=&pv=&pc=&pcd=&at=&pmin=&pmax=&exp=0&dpm=listBen je weer een tijdje zoet met rondkijken:D
23 november 2010 om 20:54 #17762100Waar komen al die kosten vandaan dan ?
ik dacht koop voor 2000-3000 euro blok, pomp er 500 euro in aan revisie en klaar :P
Ben wel benieuwd hoe jullie dan bij 4.000-10.000 komen :o
Details details details :wors23 november 2010 om 21:12 #17762101origineel gepost door Nick-C20XE
Waar komen al die kosten vandaan dan ?
ik dacht koop voor 2000-3000 euro blok, pomp er 500 euro in aan revisie en klaar :P
Ben wel benieuwd hoe jullie dan bij 4.000-10.000 komen :o
Details details details :worsNieuwe turbo wil al gauw de prijs omhoog drukken.. Verder intercooler en alllleeee kleine delen..
offtopic: wie is dat op die Senda :’) :jerry
23 november 2010 om 21:19 #17762102origineel gepost door Nick-C20XE
Waar komen al die kosten vandaan dan ?
ik dacht koop voor 2000-3000 euro blok, pomp er 500 euro in aan revisie en klaar :P
Ben wel benieuwd hoe jullie dan bij 4.000-10.000 komen :o
Details details details :wors500€ voor revisie is gewoon niet haalbaar.
of wat versta jij onder revisie:hmmz23 november 2010 om 21:46 #17762103Met revisie bedoelde ik niet letterlijke volle revisie.
Dingen zoals Turbo etc. hoop ik niet meteen te hoeven doen maar op de langere termijn.
ik dacht meer gewoon aan de staat van alles controleren, zuigers en cilinders enzo.
nieuwe distri waterpomp etc.
gewoon echt alles controleren en wat twijfel is vervangen.Wat zijn dan bijvoorbeeld dingen die ECHT aan een c20let moeten gebeuren wil hij betrouwbaar zijn ?
en wat zijn de kosten hier ong voor dan ?Begin zowat te twijfelen of het niet gewoon beter is om dan gewoon naar een snelle auto over te stappen voor die 6.000-12.000 euro :P (Niet dat ik daar het geld voor heb lol)
@GlennGSI: Das mijn vriendin op mijn oude brommer die nog steeds verkocht moet worden :P23 november 2010 om 21:53 #17762104Originally posted by Nick-C20XE
Met revisie bedoelde ik niet letterlijke volle revisie.
Dingen zoals Turbo etc. hoop ik niet meteen te hoeven doen maar op de langere termijn.
ik dacht meer gewoon aan de staat van alles controleren, zuigers en cilinders enzo.
nieuwe distri waterpomp etc.
gewoon echt alles controleren en wat twijfel is vervangen.Wat zijn dan bijvoorbeeld dingen die ECHT aan een c20let moeten gebeuren wil hij betrouwbaar zijn ?
en wat zijn de kosten hier ong voor dan ?Begin zowat te twijfelen of het niet gewoon beter is om dan gewoon naar een snelle auto over te stappen voor die 6.000-12.000 euro :P (Niet dat ik daar het geld voor heb lol)
@GlennGSI: Das mijn vriendin op mijn oude brommer die nog steeds verkocht moet worden :Pen dat wil jij doen voor 500 euro.
succes…Een opfrisbeurt met de juiste materialen ben je dus wel iets meer kwijt.
Waterpomp, d-riem en spanrollen zitten alleen al op 170 euro, dan nog koppakkingset + bouten ook iets van 75 -100 euro, zuigerveren en olieschrapers 80 euro, drijfstangbouten en aangezien spul toch losgaat arp erin 90-125 euro, drijfstanglagers (goedkoper set rond e 40 euro), honen is 40 euro per cilinder (gemiddeld genomen). en dan is er nog nix gebeurt.
Kop moet direct aangepakt worden, kleppen opnieuw inslijpen, klepzitingen controleren, klepgeleiders controleren en eventueel schade aan de kop of afwijkingen corrigeren, klepseals vervangen.
Ik weet niet hoor. mensen denken er altijd zo makkelijk over.. Als je een blok open trekt doe het dan meteen goed en anders niet. Dan moet je dat blok dicht laten zitten en ermee gaan rijden totdat het ploft…
23 november 2010 om 21:56 #17762105idd plaats achter die 500 maar een nulletje achter om te beginnen :D
23 november 2010 om 22:32 #17762106Ja maar ik kan alles wel met korting via mijn werk krijgen etc.
ik kan best begrijpen dat er voor meer dan 500 euro aan te versleutelen valt,
maar om nou met dingen zoals 5000 euro aan te komen kakken dan hoef je van mij apart niet te reageren want ik vraag gewoon serieus om serieuze informatie omdat ik het ook echt overweeg.
So what dat iemand niet 100% op de hoogte is van wat er moet gebeuren, daar is dit forum toch voor ?
Niet om om hulp te vragen en vervolgens om elk klein ding uitgelachen te worden.Bedankt voor de informatie tot nu toe,
Denk dat ik toch maar eens een Excel sheetje ga maken kijken wat ik ongeveer kwijt zal zijn.
Verdere info altijd welkom !23 november 2010 om 22:45 #17762107origineel gepost door Nick-C20XE
Ja maar ik kan alles wel met korting via mijn werk krijgen etc.
ik kan best begrijpen dat er voor meer dan 500 euro aan te versleutelen valt,
maar om nou met dingen zoals 5000 euro aan te komen kakken dan hoef je van mij apart niet te reageren want ik vraag gewoon serieus om serieuze informatie omdat ik het ook echt overweeg.
So what dat iemand niet 100% op de hoogte is van wat er moet gebeuren, daar is dit forum toch voor ?
Niet om om hulp te vragen en vervolgens om elk klein ding uitgelachen te worden.Bedankt voor de informatie tot nu toe,
Denk dat ik toch maar eens een Excel sheetje ga maken kijken wat ik ongeveer kwijt zal zijn.
Verdere info altijd welkom !mijn c20let is net terug opgebouwd en ik weet wat het mij allemaal gekost heeft.
heeft niks te maken van aan te komen kakken.
jij vraagt info,ik geef ze alleen maar.23 november 2010 om 22:50 #17762108Ik snap niet waarom je denkt dat je voor alles uitgelachen word, maar als je even heel snel gaat tellen kom je toch echt zo op 5000 euro uit, alles bij elkaar.
c20let blok zit volgens mij nu op zo’n 1500 tot 2500 euro afhankelijk van de staat, dan krijg je nog een ombouwset a 1000 euro.
Dan nog kosten voor het opknappen van het blok en geloof me dat je vaak wat tegenkomt bij een 2e handse blok.
Vaak moeten de koppeling en turbo ook vervangen worden.
Geloof me voor 5000 euro heb je echt een goedkope ombouw.
Ik was 5 jaar geleden al 3500 euro kwijt voor een c20xe in een tigra te leggen en alles is alleen maar stukken duurder geworden.23 november 2010 om 22:53 #17762109Ligt er ook weer aan natuurlijk hoe en wat je het gaat doen.
blijf je met de 200pk rijden, of 260/280 of zelfs 310pk….alles went en word saai dus draait al erg snel op de 280/300pk uit.
wil je het fatsoenlijk op de weg houden moet je er al een sper diff in doen…. eigenlijk meteen al een must in corsa met relatief vermogen
sper 650.
lagers 120.
keerringen 35.
speciale olie 60euro.maar bij 280/300pk komen ook andere injectoren/brandstofdruk regelaar kijken. (voor het gemak 200euro met 2e hands injectoren)
maar om het safe te houden ook Z20let koppakking (2x) 100e
Intercooler ligt er beetje aan, 100-200euro.
dan nog intercooler slangen, bochtjes etc etc ook snel 150euro.als er niet te veel aan wil doen, sowieso distributieset, reken voor het gemak 200e inc kvs.
keerringen oliepomp, krukas, nokkenassen. 60 euroGoede oliekoeler er op +- 150euro.
En dan nog te beginnen over een koppeling/vliegwiel…………..
Goede koppelingensets zijn DUUR.Ik heb nou aantal prijzen zo uit de mouw geschud, en dit is nog maar een fractie van wat er aan moet gebeuren…. want met deze prijzen hangt ie er nog niet in, en heb je nog geen meter gereden.
23 november 2010 om 22:59 #17762110Vond nog een lijstje van een duits forum.
veel van dit heb je ook niet nodig. sommige prijzen zijn wat te duur aangeprijs, maar sommigen ook te goedkoop.al met al een redelijke inkijk qua kosten.
Echt met een corsa en C20let motor samen zit je nog maar op de helft kwa kosten, de kleine dingen zijn helaas duur :P
maar je kan het natuurlijk zelf zo duur maken als je wil
hoe meer turbo corsa’s hoe beter :D
Corsa-Basis 500 Euro
C20LET Motor 2500 Euro
F28-Getriebe mit Sperre 2000 Euro
ordentliche Antriebswellen 400 Euro
grosse Antriebswellengelenke 600 Euro
PU-Buchsen rundum 150 Euro
F28-Frontantriebsumbau 100 Euro
Motor- und Getriebehalter-Set 300 Euro
Stahlschwungrad 300 Euro
neue sport Kupplung 700 Euro
GSi Wasserkühler 100 Euro
flacher Kühlerlüfter 100 Euro
Wasserpumpe 60 Euro
Zahnriemensatz 100 Euro
doppelte Kopfdichtung Z20LET 50 Euro
neue Einspritzdüsen 200 Euro
Kolbenbodenkühlung 300 Euro
neue Ölpumpe 150 Euro
neuer Ölkühler 100 Euro
K+N Luftfilter 50 Euro
Wastegatedose einstellbar 150 Euro
Downpipe 500 Euro
70mm Auspuffanlage 500 Euro
Traggelenke 100 Euro
Spurstangenköpfe 100 Euro
Axialgelenke 175 Euro
GSI-Stabis 50 Euro
GSI-Tank 50 Euro
Benzinpumpe 175 Euro
Benzindruckregler 100 Euro
Bremskraftverstärker 50 Euro
Hauptbremszylinder 50 Euro
Bremssättel vorne 100 Euro
Scheiben und Beläge vorne 250 Euro
C-GSI-Achszapfen hinten 200 Euro
Radnabe hinten kpl. 350 Euro
Bremssattelhalter hinten 150 Euro
Bremssättel hinten 300 Euro
Scheiben und Beläge hinten 100 Euro
Handbremsseil 30 Euro
grosser Ansaugstutzen 175 Euro
Baileys Pop Off 150 Euro
Ladeluftkühler 100 Euro
passende LLK-Verrohrung 250 Euro
H+R Gewindefahrwerk 800 Euro
16-Zoll Felgen 500 Euro
215er Reifen 400 Euro
Domstrebe vorne 50 Euro
GSI-Innenausstattung 200 Euro
Rundinstrumente 250 Euro
Corsatachoumbau 100 Euro
TÜV-Eintragung kpl. 750 Euro:P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.