Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › paar vraagjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 oktober 2009 om 10:13 #17213338
Hey,
ik heb een paar vraagjes mbt tot monteren van een paar dingen:
– angel eyes,
– xenon,
– achterlichten,
– pookknopAngel eyes:
zijn deze een beetje zelf te monteren of is dit echt iets wat je door een garage moet laten doen?? en wat zouden dan de eventuele montage kosten zijn?Xenon:
zelfde als angel eyes, een doe het zelf werkje of laten doen??Achterlichten:
kan je deze zelf monteren, en of er nog veel verschil zit tussen gewone en led achterlichten??pookknop:
kan je een universele pookknop aanpassen zodat deze past op een achteruitrijd vergrendeling?
of je die achteruitvergrendeling (die ring die je omhoog moet trekken) niet kan laten zitten ofzo? en dan daarbovenop een universele pookknop??ben hier erg benieuwd naar voor mijn toekomstplannetjes voor de auto (A)
mvg!
22 oktober 2009 om 11:01 #17539984welke corsa gaat het over a b c of d ?
ik heb een b en daar kan je makkelijk je angeleyes en je achterlichten zelf doen en verschil tussen led en normaal led is feller en ik vind mooier
22 oktober 2009 om 11:04 #17539985ohh ja das natuurlijk ook wle handig om erbij te zetten xD (nog niet wakker, moet meer koffie hebben!!!)
het gaat hier om een opel corsa B 1.2 swing ding ;)king:
22 oktober 2009 om 12:24 #17539986Afhankelijk hoe handig je bent kun je dit allemaal zelf doen.
Xenon is officieel niet meer toegestaan volgens de politie, hou daar rekening mee, je kan er een boete voor krijgen.
22 oktober 2009 om 12:31 #17539987=O? sinds wanneer is dat dan wel niet ingevoerd…. xD
dan denk ik dat ik daar maar mooi van afzie als ik de hoeveel heid smerissen hiero op het moment zie ;(
ze vernaaien je echt hard..maar misschien iemand iets meer tekst en uitleg erbij?? (A)
king:
22 oktober 2009 om 13:12 #17539988AnoniemLid sinds:
1 January 1970Max.
Kun jij dit met zekerheid zeggen.
Er zijn bronnen (oa aligsi hier op het forum), welke beweren dat de wet weer gewijzigd is.
Alleen wagens waar de verlichting niet juist is afgesteld worden bekeurd. Xenon dragen is weer toegestaan zonder de speciale armaturen.Ik heb zelf geen ervaring, ik volg dus de beweringen/bevindingen van anderen.
22 oktober 2009 om 13:38 #17539989Vanaf 1 mei 2009 mogen lichtarmaturen van voertuigen alleen voorzien zijn van het type lamp waarvoor ze zijn goedgekeurd. Zo moet in koplampen met een code HC, HR of HCR een halogeenlamp zitten.
Gasontladingslampen (xenonlampen) horen in armaturen met een code DC, DR of DCR. Gasontladingslampen geven veel meer licht dan halogeenlampen. Om te zorgen dat er geen weggebruikers door worden verblind, is het zeker voor gasontladingslampen van belang dat zij alleen worden gebruikt in speciaal daarvoor bestemde armaturen.
22 oktober 2009 om 14:24 #17539990Zoals dus al eerder gezegd:
De koplamp units en achterlicht units zijn prima zelf te vervangen.
– Achter zitten ze met 3 moertjes vast.
– Voor met 2 schroeven en onderin geklikt (controleer deze 2 klik verbindingen even goed. NA de jaren heen worden deze vaak hard en knappen ze zo kapot. Bij de dealer kun je ze gewoon kopen en kosten ze een paar cent)– Ook xenon is goed in te bouwen. Zorg voor eengoed plekje van de ballasten (ik heb ze aan de zijkant met een parker in het binnenplaatwerk geschroeft.
Zorg er gewoon even goed voor dat ze goed afgesteld staan op de juiste hoogte zodat je geen tegenliggers verblind, dan zal oom agent je ook niet bekeuren.22 oktober 2009 om 18:25 #17539991origineel gepost door JFHSas
Vanaf 1 mei 2009 mogen lichtarmaturen van voertuigen alleen voorzien zijn van het type lamp waarvoor ze zijn goedgekeurd. Zo moet in koplampen met een code HC, HR of HCR een halogeenlamp zitten.Gasontladingslampen (xenonlampen) horen in armaturen met een code DC, DR of DCR. Gasontladingslampen geven veel meer licht dan halogeenlampen. Om te zorgen dat er geen weggebruikers door worden verblind, is het zeker voor gasontladingslampen van belang dat zij alleen worden gebruikt in speciaal daarvoor bestemde armaturen.
Vanaf 1 januari 2010 komt bovenstaande regel te vervallen. Vanaf 1 oktober 2009 wordt er niet meer bekeurd.
Dus het mag wel! mits niet verblindend en te blauw natuurlijk.
22 oktober 2009 om 18:50 #17539992Als je beetje handig bent is dit vrij makkelijk zelf te doen:thumbup
22 oktober 2009 om 21:21 #17539993haha okeej, dat is dus wel redelijk duidelijk ^^
alleen met de pookknop is me nog wat vaagjes, iemand die er wat van weet???
Bedankt voor alle antwoorden zo ver!!!! :D
king:
26 oktober 2009 om 13:11 #17539994hey,
vandaag dus maar weer ff verder voor zover het weer toeliet :P
Nu wou ik de gehele bekleding van me deur losmaken.. dus schroefjes eruit, al het plastic eraf, alles verliep prima..
totdat ik bij de raamslingertjes kwam… en wat een pokke ding zeg :fy1Hoe moet ik die verwijderen?? zit er btw ook aan te denken om er nieuwe allu-look slingers op te zetten…
dus hoe moeten we dit is eem doen?king:
26 oktober 2009 om 13:26 #17539995Er moet een clipje achter de slinger zitten.
Deze schijnt met een hand- of theedoek methode makkelijk te verwijderen zijn, maar daar weet ik zo het fijne niet van.26 oktober 2009 om 16:42 #17539996origineel gepost door Lince
origineel gepost door JFHSas
Vanaf 1 mei 2009 mogen lichtarmaturen van voertuigen alleen voorzien zijn van het type lamp waarvoor ze zijn goedgekeurd. Zo moet in koplampen met een code HC, HR of HCR een halogeenlamp zitten.Gasontladingslampen (xenonlampen) horen in armaturen met een code DC, DR of DCR. Gasontladingslampen geven veel meer licht dan halogeenlampen. Om te zorgen dat er geen weggebruikers door worden verblind, is het zeker voor gasontladingslampen van belang dat zij alleen worden gebruikt in speciaal daarvoor bestemde armaturen.
Vanaf 1 januari 2010 komt bovenstaande regel te vervallen. Vanaf 1 oktober 2009 wordt er niet meer bekeurd.
Dus het mag wel! mits niet verblindend en te blauw natuurlijk.
ze willen met alles bekeuren!!! jezus je gaat voor veiligheid betere zicht enz dan is het ook niet goed… kijk in duitsland bodemverlichting gewoon toegestaan je krijgt zelfs korting op je verzekering…. omdat je beter zichtbaar bent vooral op minder verlichte plaatsen etc zien fietser( die moeite hebben met hun dynamo in te schakelen of batterijen te verwisselen) je tenminste aankomen
en we blijven zeggen hup holland hup :jerry26 oktober 2009 om 22:35 #17539997origineel gepost door Mastah-GSi
Er moet een clipje achter de slinger zitten.
Deze schijnt met een hand- of theedoek methode makkelijk te verwijderen zijn, maar daar weet ik zo het fijne niet van.hmmm okeeej xD
klinkt erg vaag opzich, maarja iemand meer tekst en uitleg hier? wil morgenvroeg heeeel graag verder :Pking:
hmm dat met de xenon, het is inderdaad beetje krom soms van de regering… xD
maarja daarin tegen zit er ook wel wat logisch achter.. sommige mensen hebben zulke k.u.t xenon lampen (slecht afgesteld) dat je geen flikker meer ziet als tegenligger…
die mogen ze van graag aan de kant zetten en flink bekeuren :argue26 oktober 2009 om 22:48 #17539998die regels zijn alweer van de baan, omdat deze strenger waren dan de toelatings eisen.
zie ook ALgemeen topic
Willem
26 oktober 2009 om 22:50 #17539999Dit topic dus!!!!
26 oktober 2009 om 23:10 #17540000haha okeej dat is dus nu wel duidelijk ^_^ Thanks voor de link Wim 8)
nu de slingers nog wat uitleg? (A) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.