Forumindex › Forums › Modellen › Astra › paar problemen met verlichting/verwarming/airbag
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 april 2017om 20:09 door Sarwish.
-
AuteurBerichten
-
3 april 2017 om 12:24 #18341523
Beste forumleden,
Ik heb een klein vraagje, ik heb eergisteren zitten kloten met mijn 2 din systeem, uiteindelijk eruit gelaten want het ging niet meer aan. Ik ontdekte dezelfde avond dat de verlichting van mijn lichtschakelaar niet werkt links van mijn stuur. Ik kan wel mijn koplamplichten aan en uit zetten Ook heb ik opeens een melding dat er iets met mijn airbag is, een rood lampje. ook kwam ik vandaag achter dat mijn achterraam verwarming niet meer uit wilt.
Ik heb alle zekeringen gecheckt naast mijn accu maar alles zag er goed uit. Kan het nog iets anders zijn of is het alsnog een zekering?
Het gaat om een Opel Astra GTC Enjoy uit 2005Hoe kan ik dit oplossen ?’
Alvast Bedankt!
3 april 2017 om 12:55 #18341524werkt het spul weer wel als je je 2 din radio los koppeld??
anders opcom eraan hangen en kijken wat de foutmeldingen zijn…3 april 2017 om 13:02 #18341525Mijn 2 din radio is losgekoppeld, en als ik het weer vastkoppelt dan werkt mijn radio ook niet.
Ik heb toevallig een opcom besteld vorige week maar krijg het pas eind deze week binnen.
3 april 2017 om 16:22 #18341532Ik zie dat ik ook een zerking kast heb in mijn achterbak kan het ook daar aan liggen ??
3 april 2017 om 16:46 #18341534Je kunt ze nalopen of er kapotte tussen zitten.
3 april 2017 om 18:34 #18341535Ook daar zitten geen kapotte tussen :/
Ik probeer nog effe mijn accu los te koppelen en weer vast kijken of het dan reset en normaal werkt
Wel apart dat er zo veel meldingen komen bij het wisselen van een radio
3 april 2017 om 19:38 #18341538Ik heb alle zekeringen nagekeken zowel voor als achter. Ook heb ik mijn accu losgemaakt en weer vast maar de problemen blijven:
1. het indicatielampje van de achterruitverwarming brandt zodra ik het contact inschakel, ik kan dit niet uitschakelen.
2. de mistlichten werken niet. Zowel voor als achterkant. Ook de melding ervan werkt niet.
3. de dashboard verlichting aan de lichtschakelaar om de koplampen in te schakelen werkt ook niet.
4: het lichtje van de airbag in het dashboard brandt ook lichtjes
Heeft iemand dit ooit gehad? De dag dat dit gebeurde was ik aan het kloten met mijn radio die uiteindelijk ook niet meer aan gaat. En daarom ook eruit heb gelaten.
3 april 2017 om 20:01 #18341540Waarschijnlijk heeft de computer geregistreerd dat je een ongeluk hebt gehad en is je airbag ecu van slag… je kan proberen de min van je accu er voor 10 min af te laten, kijken of de fouten dan weggaan en anders moet je hem laten resetten bij een garage.
Wat zegt de pedaal test? (deze kan helaas niet in de abs en airbag computer kijken, maar is het proberen waard).
3 april 2017 om 20:08 #18341542Ik heb de oplossing toch nog gevonden op de forum. Ik moet mijn zekering vervangen in de REC, nummer 18. Ik heb 17 effe vervangen met 18 en een aantal problemen waren daarmee opgelost. Morgen effe zekeringen kopen en kijken of het helemaal opgelost is. Wel raar want de zekering zag er wel gewoon goed uit
3 april 2017 om 20:09 #18341543Ik heb de oplossing toch nog gevonden op de forum. Ik moet mijn zekering vervangen in de REC, nummer 18. Ik heb 17 effe vervangen met 18 en een aantal problemen waren daarmee opgelost. Morgen effe zekeringen kopen en kijken of het helemaal opgelost is. Wel raar want de zekering zag er wel gewoon goed uit.
Heel erg bedankt voor jullie hulp en tijd!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.