Goedemiddag,
Begin deze week toen het zo warm was heb ik een minuut of 5 in een korte opstopping gestaan. De dag erna bij het starten bleef het servicelampje (auto met steeksleutel) branden. De auto uitgelezen en kwam de volgende melding tegen: P2182-17 Engine Coolant Temperature Sensor Circuit Range / Performance.
Maar even naar de Opel dealer geweest en die heeft daar deze melding dubbel bevestigd en andere dingen uitgesloten. De onderdelen zijn de kosten niet. Ze rekenen er echter 1,5 uur voor (en het tarief van de Opel dealer ligt hoger dan een universeel garage) dus dat tikt best aan.
Nu heb ik even in de workshop manual gekeken: http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-h/j__engine_and_engine_aggregates/fuel_injection_systems/simtec_75/technical_service_bulletins/warning_lights_telltale/engine_z16xer_coolant_temperatur_sensor_svs_on__p2182(17)_set/
Ze rekenen daar 0.7 uur (42 minuten) voor het vervangen van de sensor, nieuwe connector en dergelijke. Voor het programmeren van de ECU 0.3 uur (18 minuten). Dus in totaal een uur. Heeft iemand een idee of dat uur realistisch is, of dat de 1,5 uur van de dealer realistischer is om goed werk te kunnen leveren en te testen?
Wil de dealer ook niet tegen het zere been schoppen, want de service is altijd goed.