P1612 P1613 code

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum P1612 P1613 code

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Roel Boxum

Hallo even voorstellen.
      Mijn naam is Roel Boxum en woon in Emmen Drenthe.
      Ik heb het volgende probleem, mijn opel vectra 18 i start maar slaat direct weer af, na uitlezen geeft hij code 1612 1613 aan, geen comunicatie tussen eprom transponerring en imobilisator, naar het schijnt.
      Kreeg ook als optie dat het bobineblok de oorzaak zou zijn, want het gebeurt alleen als die warm is.
      Deze vervangen gisteren, inclusief de bougis, maar geen verbetering.
      Kom er achter als ik de computer ( onder de motorkap tegen het blok) afkoel met water, het probleem weer over is en normaal start, dus bij koude start geen problemen.
      Ik heb dus het idee dat het aan de computer ligt, als die warm word en de storing veroorzaakt.
      Mijn vraag is, als ik nu het hele setje, computer imolisator, eprom en transponderring, uit een sloopauto haal dit volledig vervang, moet ik dan het setje opnieuw laten inleren, of is dit niet nodig omdat het een compleet circuit is ?
      Een nieuwe computer kost 1100 euro bij de dealer, met de rest van de kosten erbij.
      Mijn vectra is van 1999 dus daar is die te oud voor.
      Motor code, mischien belangrijk is X18XE1

Iemand een idee ?

Andre_Ede

Recent mijn ECU kapot gehad (Astra G) vervangen door nieuw kost inderdaad 1100, zonder montagekosten, tweedehands ongeveer 300 euro.
        En dan moet die inderdaad worden “ingeleerd”
        Ik heb de mijne laten opknappen, kosten 200 euro, en verder geen kosten.

SimpleFace

Even wachten op een paar computer goeroe’s hier, gaat goedkomen als het de ecu is. Je auto valt uit omdat de immo/ecu denkt dat er geen geldige sleutel in zit.

Wat bobine daarmee te maken heeft kan ik me niet voorstellen, zeker gezien de foutcode’s die je al wijzen richting electronica communicatie.

Roel Boxum

Nog een vraagje erbij :-)
            Ik kan een complete set, dus sleutel, ecu, transponderring en imobiliser van motor type X18XE kopen bij de sloop, de mijne is een X18XE1, gaat dit werken ?
            Weet niet waat die 1 voor staat namelijk.

liviu2004
            Deelnemer

@Roel Boxum wrote:

Hallo even voorstellen.
              Mijn naam is Roel Boxum en woon in Emmen Drenthe.
              Ik heb het volgende probleem, mijn opel vectra 18 i start maar slaat direct weer af, na uitlezen geeft hij code 1612 1613 aan, geen comunicatie tussen eprom transponerring en imobilisator, naar het schijnt.
              Kreeg ook als optie dat het bobineblok de oorzaak zou zijn, want het gebeurt alleen als die warm is.
              Deze vervangen gisteren, inclusief de bougis, maar geen verbetering.
              Kom er achter als ik de computer ( onder de motorkap tegen het blok) afkoel met water, het probleem weer over is en normaal start, dus bij koude start geen problemen.
              Ik heb dus het idee dat het aan de computer ligt, als die warm word en de storing veroorzaakt.
              Mijn vraag is, als ik nu het hele setje, computer imolisator, eprom en transponderring, uit een sloopauto haal dit volledig vervang, moet ik dan het setje opnieuw laten inleren, of is dit niet nodig omdat het een compleet circuit is ?
              Een nieuwe computer kost 1100 euro bij de dealer, met de rest van de kosten erbij.
              Mijn vectra is van 1999 dus daar is die te oud voor.
              Motor code, mischien belangrijk is X18XE1

Iemand een idee ?

pb ZakhooiTM, hij heeft ecu X18XE1.

arjontje
              Deelnemer

@Roel Boxum wrote:

Ik kan een complete set, dus sleutel, ecu, transponderring en imobiliser van motor type X18XE kopen bij de sloop, de mijne is een X18XE1, gaat dit werken ?

De 1 is een opvolg nummer.
                De x18xe en x18xe1 zijn compleet verschillende motoren.
                Die ecu gaat niet werken.

Roel Boxum

@arjontje wrote:

@Roel Boxum wrote:

De 1 is een opvolg nummer.
                  De x18xe en x18xe1 zijn compleet verschillende motoren.
                  Die ecu gaat niet werken.

Oke dat is duidelijk, die valt af dus.
                  Bedankt voor de informatie :thumb

Banjerrr
                  Deelnemer

Wat Liviu2004 al schreef, stuur ZakhooiTM even een Pb, die weet exact welke ECU waar hoort en anders heeft hij er dacht ik wel eentje liggen voor je.

Roel Boxum

@Banjerrr wrote:

Wat Liviu2004 al schreef, stuur ZakhooiTM even een Pb, die weet exact welke ECU waar hoort en anders heeft hij er dacht ik wel eentje liggen voor je.

Is inmiddels al gedaan :thumb

Banjerrr
                      Deelnemer

@Roel Boxum wrote:

@Banjerrr wrote:

Is inmiddels al gedaan :thumb

Ik hoorde het :) :thumb

Roel Boxum

Eindelijk vandaag de complete set ecu, eprom, en transponder ring binnen gekregen.
                          Alles ingebouwd, en start weer :thumb
                          Airbag losgehad, nu blijft het lampje branden, mischien gewoon stekkertje controleren, of moet die eerst weer gereset worden.
                          Ik laat hem in iedergeval nog een keer uitlezen bij een kennis van mij.
                          Allen bedankt voor het meedenken en de responce :thumb

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.