Hallo Iedereen,
De distributieketting van mijn corsaatje is inmiddels vervangen. Hij rijd nu weer een stuk beter! Helaas is start en stationair probleem nog niet opgelost. Als ik mijn auto start (Met koude motor) dan start hij heel slecht. Hij slaat heel moeilijk aan en slaat vaak meteen weer af. Als ik vervolgens opnieuw start, start hij wel maar loopt slecht en onregelmatig stationair. Als ik gas geef hoor je soms een “plofje” in het blok. De monteur die mijn Ketting heeft vervangen heeft ook naar de bougies gekeken en een daarvan was donkerder van kleur dan de andere. Heb op zijn advies een ruil bobine ingebouwd maar zonder resultaat. Als de motor warm is loopt hij prima en start hij ook prima. Nu kwam ik laatst op een parkeerplaats en toen ik de auto parkeerde begon mijn MM lampje te branden. Toen ik vervolgens later naar huis ging bleef het lampje uit. Thuis toch uitgelezen en kreeg de foutcode P1405 (Exhaust Gas Recirculation Feedback Circuit). Nu is mijn vraag: zijn dit echt symptomen van een slechte EGR, en is de kans groot als ik de egr schoonmaak/vervang deze problemen grotendeels wegzijn??
M.v.g.