P0720 in een F17A

Forumindex Forums Modellen Astra P0720 in een F17A

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    jazzyvda
    Deelnemer

Goedendag,

ik heb een astra H automaat staan met een F17A versnellingsbak. Nu heb ik na uitlezen de foutcode P0720 : Output Speed Sensor Circuit Malfunction en een foutcode dat de versnelling en toerental niet overeen komen (p-code ben ik even vergeten) hierdoor gooit de auto de gehele versnellingsbak in zijn vrij. Heb de sensor vervangen voor het uitgaande toerental (deze gaf oneindige weerstand) hierna proefrijden schakelen doet hij goed en soepel, echter blijft het probleem na een stuk rijden zich voordoen

ik heb wel gezien bij demontage van de oude sensor dat aan de binnenzijde van de stekker kant van de sensor olie zat.

een ander bedrijf schreef deze auto al een bakrevisie aan echter voelt dit probleem mij eerder elektronisch aan als mechanisch of hydraulisch.

toevallig iemand ervaring met dit probleem?

met vriendelijke groet,

Jazzy

liviu2004
      Deelnemer

Tijd voor een nieuwe koppeling.

jazzyvda
        Deelnemer

Dat was ook mijn eerste vermoeden tot ik er achter kwam dat dit een vol automaat is met koppelomvormer..

liviu2004
          Deelnemer

Jaja, f17mta met een koppelomvormer is nog niet gemaakt. Bedoel je easytronic gewoone handbak met een robot of 2. En een pomp.

AF17 is een Aisin volautomaat maar zo zie ik niet in jouw bericht.

jazzyvda
            Deelnemer

Excuus, heb ik de versnellingsbakcode door elkaar gehaald. Het betreft een 4-traps vol automaat, ik zal het aanpassen in de tekst

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.