P0597 en P0014 Astra H Z16XER 2007

Forumindex Forums Modellen Astra P0597 en P0014 Astra H Z16XER 2007

• Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Gait Uutdedroad
    Deelnemer

Dag allen,

net nog even de tijd aangepast met de Opcom, en ook even de motor uitgelezen, gezien die regelmatig stottert. Vooral bij optrekken in de 3e en 4e versnelling. Kreeg al de tip om bougies te vervangen, wat ik ook wil gaan doen.

Ik heb de codes op proberen te zoeken (al krijg ik ook via de Opcom bij allebei te lezen en . Wat wordt er bedoeld met niet aanwezig??

De 0597 zou kunnen duiden op een kapotte thermostaat, die vervolgens de ECU weer aan zou sturen en daardoor wat onregelmatig lopen zou kunnen verklaren. Heb ik dat goed vertaalt voor mezelf?
      En de 0014 zou kunnen duiden op een nokkenas sensor, of dat de nokkenas uberhaupt goed staat, maar dat lijkt me wel, loopt ie iets te goed voor… Zou het kunnen zijn dat de nokkenasvervroeging wat narigheid heeft?? Hij doet ook een beetje klak-klak-klak (…..) geluiden bij het starten, die zijn na een paar seconden weg.

Graag hoor ik wie er wat meer over kan zeggen. Is een beetje jammer om maarzo onderdelen te gaan vervangen…

Thanks!!

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.