Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › p0400 storing
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 april 2012 om 07:50 #17247794
Gisteren krukas sensor vervangen na storing en uitval toerental
nu nieuwe storing p0400
waar staat deze melding voor ?
19 april 2012 om 07:56 #180081020400 Exhaust gas circulation valve n/a
bron: vectra-team
19 april 2012 om 08:00 #18008103Ik las ooit op een ander forum iets hierover : p0400 betekend egr klep storing of luchtmassameter…
en alle slangetjes goed sluitend ?Heb je hier al naar gekeken…
19 april 2012 om 12:53 #18008104yup maar storing blijft :(
19 april 2012 om 12:55 #18008105EGR klep na mijn weten
19 april 2012 om 20:52 #18008106EGR klep Vast gekoekt..
als je dan toch bezig ben, even inlaat uit elkaar, en werkvelkleppen weer goed vrij en gangbaar maken, Krijg je weer een Super 2.2diesel voor terug, Scheelt vaak een heel end qua rijgenot..
– Zuiniger en Vlotter
die inlaten gaan echt ramvol met roet zitten, Bj de 2.2 is het een opvolgend iets he..
De EGR ramt roet het inlaat in,
deze koekt dicht,
motor krijgt minder lucht bij eenzelfde turbo druk,
Word teveel brandstof ingespoten,
er onstaat nog meer roet vim lucht tekort,
inlaat koekt nog harder dicht,
turbo gaat nu ook aankoeken (Variabele schoepen gaan vast zitten),
hierdoor ontstaat nog meer roet ontwikkeling,
EGR gaat plakken,
en dan komt de storingDit komt vooral omdat de eigenaren van diesels vaak zuinig en dus niet al te vlot rijden…
eens in de zoveel tijd moet je deze diesels uitnodigen voor een ritje VOLGAS over de A31 in duitsland over het GEHELE topsnelheds vrije gedeelte van Oberhausen t/m Leer, en weer terug (bij elkaar zo’n 500km).
Doe dit wel nadat het inlaat, en de EGR is gereinigd, de Turbo reinigt zichzelf dan wel!!
Willem
Willem
20 april 2012 om 14:45 #18008107Heb dit hele traject onlangs nog gereinigd
Maar heb intussen de boos doener al :DAirco gevuld en die kluns :fy1 vaccuum slang los getrokken!!
:D Nu weer klaar rijd goed en koelt heerlijk king:
@wim-v6 wrote:
EGR klep Vast gekoekt..
als je dan toch bezig ben, even inlaat uit elkaar, en werkvelkleppen weer goed vrij en gangbaar maken, Krijg je weer een Super 2.2diesel voor terug, Scheelt vaak een heel end qua rijgenot..
– Zuiniger en Vlotter
die inlaten gaan echt ramvol met roet zitten, Bj de 2.2 is het een opvolgend iets he..
De EGR ramt roet het inlaat in,
deze koekt dicht,
motor krijgt minder lucht bij eenzelfde turbo druk,
Word teveel brandstof ingespoten,
er onstaat nog meer roet vim lucht tekort,
inlaat koekt nog harder dicht,
turbo gaat nu ook aankoeken (Variabele schoepen gaan vast zitten),
hierdoor ontstaat nog meer roet ontwikkeling,
EGR gaat plakken,
en dan komt de storingDit komt vooral omdat de eigenaren van diesels vaak zuinig en dus niet al te vlot rijden…
eens in de zoveel tijd moet je deze diesels uitnodigen voor een ritje VOLGAS over de A31 in duitsland over het GEHELE topsnelheds vrije gedeelte van Oberhausen t/m Leer, en weer terug (bij elkaar zo’n 500km).
Doe dit wel nadat het inlaat, en de EGR is gereinigd, de Turbo reinigt zichzelf dan wel!!
Willem
Willem
20 april 2012 om 15:53 #18008108tja kleinigheidje wat een iritante storing kan geven.
mooi dat het opgelost is.20 april 2012 om 21:14 #18008109Das wel een Mooie oplossing zo…
wel vervelinde zoekdingetjes dit, zeker als je er vanuitgaat dat alles goed zou zitten.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.