p0400 storing

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum p0400 storing

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247794
    gwriemersma
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 December 2010

      Gisteren krukas sensor vervangen na storing en uitval toerental

      nu nieuwe storing p0400

      waar staat deze melding voor ?

      #18008102
      TWA
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 June 2010

        0400 Exhaust gas circulation valve n/a

        bron: vectra-team

        #18008103
        R2K
          Lid sinds:
          3 April 2012

          Ik las ooit op een ander forum iets hierover : p0400 betekend egr klep storing of luchtmassameter…
          en alle slangetjes goed sluitend ?

          Heb je hier al naar gekeken…

          #18008104
          gwriemersma
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 December 2010

            yup maar storing blijft :(

            #18008105
            Ale
              Lid sinds:
              25 July 2011

              EGR klep na mijn weten

              #18008106
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                EGR klep Vast gekoekt..

                als je dan toch bezig ben, even inlaat uit elkaar, en werkvelkleppen weer goed vrij en gangbaar maken, Krijg je weer een Super 2.2diesel voor terug, Scheelt vaak een heel end qua rijgenot..

                – Zuiniger en Vlotter

                die inlaten gaan echt ramvol met roet zitten, Bj de 2.2 is het een opvolgend iets he..

                De EGR ramt roet het inlaat in,
                deze koekt dicht,
                motor krijgt minder lucht bij eenzelfde turbo druk,
                Word teveel brandstof ingespoten,
                er onstaat nog meer roet vim lucht tekort,
                inlaat koekt nog harder dicht,
                turbo gaat nu ook aankoeken (Variabele schoepen gaan vast zitten),
                hierdoor ontstaat nog meer roet ontwikkeling,
                EGR gaat plakken,
                en dan komt de storing

                Dit komt vooral omdat de eigenaren van diesels vaak zuinig en dus niet al te vlot rijden…

                eens in de zoveel tijd moet je deze diesels uitnodigen voor een ritje VOLGAS over de A31 in duitsland over het GEHELE topsnelheds vrije gedeelte van Oberhausen t/m Leer, en weer terug (bij elkaar zo’n 500km).

                Doe dit wel nadat het inlaat, en de EGR is gereinigd, de Turbo reinigt zichzelf dan wel!!

                Willem

                Willem

                #18008107
                gwriemersma
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 December 2010

                  Heb dit hele traject onlangs nog gereinigd
                  Maar heb intussen de boos doener al :D

                  Airco gevuld en die kluns :fy1 vaccuum slang los getrokken!!

                  :D Nu weer klaar rijd goed en koelt heerlijk king:

                  @wim-v6 wrote:

                  EGR klep Vast gekoekt..

                  als je dan toch bezig ben, even inlaat uit elkaar, en werkvelkleppen weer goed vrij en gangbaar maken, Krijg je weer een Super 2.2diesel voor terug, Scheelt vaak een heel end qua rijgenot..

                  – Zuiniger en Vlotter

                  die inlaten gaan echt ramvol met roet zitten, Bj de 2.2 is het een opvolgend iets he..

                  De EGR ramt roet het inlaat in,
                  deze koekt dicht,
                  motor krijgt minder lucht bij eenzelfde turbo druk,
                  Word teveel brandstof ingespoten,
                  er onstaat nog meer roet vim lucht tekort,
                  inlaat koekt nog harder dicht,
                  turbo gaat nu ook aankoeken (Variabele schoepen gaan vast zitten),
                  hierdoor ontstaat nog meer roet ontwikkeling,
                  EGR gaat plakken,
                  en dan komt de storing

                  Dit komt vooral omdat de eigenaren van diesels vaak zuinig en dus niet al te vlot rijden…

                  eens in de zoveel tijd moet je deze diesels uitnodigen voor een ritje VOLGAS over de A31 in duitsland over het GEHELE topsnelheds vrije gedeelte van Oberhausen t/m Leer, en weer terug (bij elkaar zo’n 500km).

                  Doe dit wel nadat het inlaat, en de EGR is gereinigd, de Turbo reinigt zichzelf dan wel!!

                  Willem

                  Willem

                  #18008108
                  arjontje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 March 2006

                    tja kleinigheidje wat een iritante storing kan geven.
                    mooi dat het opgelost is.

                    #18008109
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Das wel een Mooie oplossing zo…

                      wel vervelinde zoekdingetjes dit, zeker als je er vanuitgaat dat alles goed zou zitten.

                      Willem

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.